Stel je persoonlijke vraag #49

Bij mijn studie was er geen minor en stage moest/kon alleen maar in Nederland vanwege wet- en regelgeving binnen het vak

1 like

Heb het tijdens bachelor Ć©n master gedaan, beide keren echt geweldig (maar soms ook eenzaam/stom hoor, net als alle dingen in ā€˜t leven)

2 likes

Ik ben echt blij dat ik tijdens m’n studie naar het buitenland ben gegaan. Zo zorgeloos als toen wordt het nooit meer…

7 likes

Maar ik zou het dan alsnog niet voor de gezondheidsvoordelen doen :rofl:
Ik wil gewoon een halve marathon / of momenteel de dam tot dam loop halen. Dus een ander doel dan lichaam en/of gezond

2 likes

Ik ben destijds begonnen met sporten omdat de huisarts van een vriendin haar op het hart drukte dat je beter zo fit mogelijk de overgang in kunt gaan en hoe belangrijk je spieren en botten etc. zijn als je ouder wordt. Ik weiger een brakke bejaarde te worden. Dat lijkt me zo kut. Even afgezien van het feit dat je nooit weet wat je nog kan overkomen in het leven. Dit heb je tenminste enigszins zelf in de hand.

34 likes

Nou ik doe matig m’n best, elke dag groente fruit volkorenproducten, genoeg water drinken, niet roken, niet drinken, voldoende bewegen etc en zie niks aan m’n uiterlijk maar voel me wel goed. dus opzich is dat al mijn huidige situatie.

2 likes

Ik moet altijd een beetje lachen om het gezond eettopic eerlijk gezegd, zie daar (als iemand die zelf een eetstoornis had) heel veel obsessief gedrag dat weinig met gezondheid en veel meer met afvallen te maken heeft. Krijg daar niet het gevoel dat het echt om gezondheid gaat maar veel meer met slank zijn.

Maargoed misschien is dat alleen mijn mening.

27 likes

Ja het was leuk geprobeerd om de titel te veranderen van ā€œstrak in je badpakā€ naar ā€œgezond levenā€ maar de motivatie en overtuigingen van de posters daar zijn helaas niet meeveranderd

12 likes

Oh damn wist helemaal niet dat dat hetzelfde topic was, maar dat verklaart veel.

Het is toch niet heel moeilijk om gewoon redelijk gezond te eten? Maar heel veel daar wordt dan weer vervangen door bewerkte poeders etc, ipv gewoon normaal eten dat je voedt en vult, snap dat niet.

Beetje cola light achtige denkwijze.

5 likes

ƉƩn stap verwijderd van powder flavoured honey

1 like

Ik ben nu een aantal maanden aan het sporten en gezonder eten maar aan mijn gewicht gebeurt helemaal niks. Het is wel gezond en het voelt lekker, maar ik denk toch dat ik gemotiveerder zou zijn als ik de verandering ook zou zien.

2 likes

Mwah dat ben ik niet per se met je eens, en ik denk ook dat het helemaal niet verwonderlijk is dat zoveel vrouwen gekke dingen doen/denken wanneer het om hun lichaam gaat, maar ik vind het zelf vooral heel storend dat de posters daar zich daar zo vaak helemaal niet bewust van zijn

3 likes

Maar er was toch laatst ook zo’n poll van: ā€˜voor altijd alles kunnen eten en niet aankomen’ of ā€˜iemand kookt elke dag een gezonde maaltijd voor je’, en alle nuance die er vast is daargelaten vond ik het best heftig dat de meerderheid koos voor ā€˜alles kunnen eten zonder aan te komen’, alsof dat iets is waar ze zich normaal dus wel vaak van bewust zijn dat dat niet kan/mag/goed is

1 like

Bizar eigenlijk dat daar zo weinig over gepraat wordt, hoe belangrijk een sterk en gezond lichaam is. Ook als je opgroeit. Terwijl er bij wijze van spreken wel iedere dag aan de lunchtafel op je werk gepraat wordt over afvallen. Je hebt bv. gymlessen maar niemand legt je uit waar het goed voor is. Of misschien is dat mijn omgeving, kan ook.

50 likes

Maar opzich is dat niet heel raar toch dat zoveel mensen daarvoor kiezen? De wereld is op heel veel vlakken wel gewoon leuker en aardiger voor je als je dun bent.

7 likes

Nou ja, ik kook zelf al gezond en ga graag uit eten dus vind dan het andere een extra pluspuntje.

Het is niet een keuze tussen nooit aankomen vs nooit gezond eten.

3 likes

Veel sporten heeft ervoor gezorgd dat ik geen heup- en rugklachten meer heb en ik vind het gewoon super chill om sterk te zijn. Nooit meer moeite met zware dingen tillen of daarin afhankelijk zijn van anderen. Als het geen effect zou hebben op mijn uiterlijk zou ik daarom zeker net zo veel sporten, maar ik vind het wel een fijne bijkomstigheid dat ik daardoor ook een strakker lichaam heb gekregen zonder op eten te hoeven letten.

5 likes

Je hoort inderdaad iedereen over overgewicht, maar niemand over ondergespierd. Terwijl dat minstens net zo’n groot maatschappelijk probleem is, gezien die mensen (en dat is echt 70% geloof ik) bij het ouder worden veel sneller dingen breken, minder mobiel worden, hun evenwicht verliezen, daardoor nog minder gaan bewegen etc. Krachttraining is echt een essentieel onderdeel van gezond ouder worden, iets wat veel te weinig belicht wordt imo.

25 likes

Ik vind sporten echt lekker en fijn, het geeft mij een goed gevoel en ik weet dat het goed voor mij is. En nu ik al een tijdje (jaar oid) alleen cardio (hardlopen/racefietsen/wandelen) doe merk ik echt dat ik krachttraining/weer kickboksen wil doen omdat ik denk dat sterk zijn gewoon prettig en belangrijk is (ook om gezond oud te worden).

Maar kan er niet omheen dat sporten voor een groot deel óók om gewichtsverlies/behoud gaat hoe stom en dom ik dat zelf ook vind. Ik denk wel dat ik minder/anders zou sporten en bewegen als hoe mijn lichaam er uit ziet geen enkele factor is daarin.

3 likes

Ik ben een jaar geweest, was achteraf een beetje te lang, maar ben heel blij dat ik ben geweest. Heel leerzaam en leuk.

1 like