Stel je persoonlijke vraag #49

De wereld vindt dan wel weer een andere manier om onaardig te zijn. Zolang je het echte probleem, je onzekerheid, niet fixt kan iedereen je altijd slecht laten voelen hoe dun je ook bent.

8 likes

Voor welke ‘era’ ben jij gemaakt? Ik merk dat ik helemaal gemaakt was voor mijn school/studie jaren. Dat je een vaste schema hebt met naar school gaan, studeren etc. Merk dat ik nu 30 plus ben heel veel moeite heb met het feit dat niet alles meer moet maar meer mag. Alsof ik nu voor het eerst ga nadenken over wat ik wil in het leven.

• 4-30 jaar: school, studie en eerste baan
  • 30-50 jaar: werk plus mogelijk gezin
  • 50 plus: vul zelf in

0 stemmers

1 like

Ik zou voor mezelf eerder 12-22 als een era zien en ben helemaal gemaakt voor het era erna. Ik vind het echt heerlijk om ook grote keuzes zelf te kunnen maken. Al kan ik me ook voorstellen dat ik helemaal gemaakt ben voor het pensionado era :joy:

5 likes

ja een rijke pensionado zijn lijkt me heerlijk

in andere levensfases boeit me dat minder

7 likes

Ik heb overgewicht en ben als kind ook altijd ‘stevig’ geweest. Gewicht en slank willen zijn, al dan niet onder druk van omgeving, is iets waar ik altijd mee bezig was.

Maar ik moet wel zeggen dat sinds mijn moeder ernstig ziek is geweest en er binnen mijn familie ook wat personen zijn die op jongere leeftijd veel gezondheidsproblemen hebben, ik ook steeds meer in ben gaan zien dat het niet alleen gaat om SLANK zijn, maar toch eigenlijk wel veel meer om GEZOND zijn. Is voor mij echt een eye-opener geweest.

9 likes

Ik ben altijd ‘normaal geweest’ maar wel groot en met af en aan dikke fases; oftewel jojo. En altijd is het over afvallen gegaan omdat dat esthetisch beter was of zoiets als; het hoort zo. Terwijl waarvoor? Ik at gezond en sportte veel? En nu ben ik niet bezig met afvallen maar m’n lijf gezond voeden (waardoor ik afval). Wat heeft m’n lijf nodig en waar komt m’n eetdrang vandaan. En het is echt zo’n andere manier van denken
 je kijkt ook heel anders naar je lijf en ik vind dat echt heel waardevol. Het brengt veel meer rust ipv die focus op afvallen, te weinig eten en obsessief sporten. Whole new era.

15 likes

Ik sport omdat ik het echt lekker vind. De voordelen, dus fit voelen, conditie hebben, goed voor mijn lijf zorgen zijn fijne bijkomstigheden.

1 like

Ja ik val daar ook elke keer van de ene in de andere verbazing. Als ‘gezonde snack’ eiwitlimonade aanraden vond ik één van de dieptepunten. Heb ook een collega die haar eiwitlimonade als ontbijt ziet.
Is gewoon Sonja Bakker all over maar dan met eiwitpoeders in plaats van eierkoeken.

16 likes

Ik had nooit verwacht dat ik de “hustle” era zou missen met vroeg opstaan met een liga op de fiets een half uur naar school fietsen. En elke dag hetzelfde, maar nu merk ik hoeveel rust die regelmaat mij gaf.

4 likes

Ik ben inderdaad bang een brakke bejaarde te worden. Het maakt me ook mega ongemakkelijk om mensen te zien strugglen met hun lichaam met dagelijkse dingen. (Zoals vallen en niet makkelijk kunnen opstaan, uberhaupt niet makkelijk kunnen opstaan van bank/stoel, niet snel kunnen lopen of wegrennen, niet kunnen hurken, hijgen na 1 trap oplopen etc) Een soort claustrofobie van mijn lichaam. Ik heb een lekkere combi van cardio, krachttraining en mobility gevonden en hoop zo lang mogelijk te kunnen rennen, springen en lenig te zijn :joy:

5 likes

Ben tijdens m’n bachelor een jaar weggeweest naar Duitsland. Vond het afgrijselijk en had ontzettende heimwee. Ging dus ook zeker 2x per maand naar huis. Helaas was het tijdens mijn studie verplicht, anders was ik niet gegaan.

Hangt denk ik erg van je studie (en je baan trouwens) af! Kan me zo voorstellen dat jouw werk per uitstek niet flexibel is maar ik mis al die verplichte 9-5 practica van tijdens m’n studie echt niet (want in m’n werk kan ik ook prima bedenken dat ik 8-4 of 11-7 ga werken, dat kon toen niet).

1 like

Waar in duitsland was je? Ik vind met name de wat oudere generatie zo stug naar buitenlanders ugh

2 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Je moet kiezen-topic #2

Ik was gister op de verjaardag van een vriendin. Vorig jaar had ik twee vrienden van mij meegenomen (van te voren gevraagd) en toen was het echt super gezellig en hebben we staan batmintonnen, pétanquen, en te veel gezopen. Anyway dit jaar was er weer een feestje en ik had één vriend weer spontaan meegevraagd (en aan haar gevraagd), maar de ander had ik niet gesproken dus niet gevraagd. Waren we daar, in een stadje een stuk verderop, belt ineens vriend 2 aan! Had mn vriendin hem dus zelf uitgenodigd omdat ze het vorig jaar zo gezellig vond. En hij had ook een heel passend en schattig cadeau mee en alles, echt top.

Vond dat zo fucking cute man :weary::smiling_face_with_three_hearts: m’n vrienden worden elkaars vrienden, echt niks beters toch?

• Ja mi amigo es su amigo!
  • Neutraal
  • Nee dit vind ik niks

0 stemmers

3 likes

Niks, niks, tuurlijk leuk als mijn vrienden elkaar mogen maar ik heb niet zo’n behoefte aan een vriendengroep

7 likes

Het lukte me pas om een blijvende levensstijlverandering te doen (gezonder eten, sporten) toen mijn motivatie switchte van “afvallen want uiterlijk” naar “ik zie hoe naar diabetes type 2 is in mijn familie en wil dat risico voor mezelf verminderen, overgewicht is een risicofactor dus ik ga afvallen”
Dus eigenlijk juist méér gemotiveerd mee bezig nu mijn primaire resultaat (voorlopig) onzichtbaar is.

8 likes

Wie ben jij?!?!

• Ik ben een GOD
  • ?? Ga slapen dronken vrouw

0 stemmers

:v:

4 likes

Haha, ben wel eens frisser wakker geworden, maar het valt niet tegen. :v::clown_face:

19 likes

Ik weet zeker jij hebt 7 pillen op

13 likes