Stel je persoonlijke vraag #49

Het helpt ook niet dat veel mensen bij de term eetstoornis alleen aan (vrouwen met) anorexia denken. Ik ken iemand met binge eating disorder en hij heeft net zo goed een eetstoornis. Het wordt alleen totaal niet serieus genomen door zijn omgeving waardoor hij continu wordt weggezet als luie dikzak.

22 likes

Ja ik ken meerdere mensen en ikzelf

13 likes

dat is ook echt een bizar stereotype want volgens mij heeft het merendeel van de mensen met een eetstoornis niet eens ondergewicht. wel echt bizar want als je omgeving het niet serieus neemt dan is het waarschijnlijk nog moeilijker om de kern aan te pakken

@Luzarl oh dat is natuurlijk ook een optie, ik hoop dat het ook goed met jou gaat!

3 likes

Ouders die hun kinderen kids noemen. Helaas noemt een vriendin ze constant kids.

8 likes

Same. Van alle vrouwen die sinds mijn 20e dichtbij mij hebben gestaan kan er ik zo al 8 opnoemen die het zeker hebben (gehad). En dan is er nog een handvol die het nooit heeft benoemd, maar waarbij ik sterke vermoedens heb. En ik ben niet iemand met een heel groot sociaal netwerk. Maar misschien trek ik deze mensen aan. :joy:

1 like

love dat meerdere mensen al verwijzen naar het ergernissentopic maar iedereen gewoon lekker hier blijft spuien hahahahaha

6 likes

En wij keken ANTM waarin dit plussize werd genoemd :smiling_face_with_tear:

https://www.tiktok.com/@stello_official/video/7319567057593306370

5 likes

En dan heb je nog mensen met ARFID. Maar die worden snel weggezet als mensen met een kindertong
En orthorexia. Maar dat valt niet op, want die zijn gewoon ‘gezond’ bezig

Het is een heel spectrum die eetstoornissen

5 likes

Ik denk ook oprecht dat 95% van de bevolking een verkeerde associatie heeft met eten en tevredenheid over hun lijf. Als in dat we allemaal een zwaar vertekend beeld hebben.

7 likes

O, dat geloof ik best. Als ik mijzelf in de spiegel zie, ziet dat er (voor mijn gevoel) totaal anders uit dan wanneer ik mijzelf op de foto zie. En ik ga ervan uit dat meerdere mensen dat hebben

4 likes

Voel me nu een vreselijke boomer maar wat zijn tiktok rijen?? Is dat net als zo’n insta rij op bijv mykonos dat je in de rij moet om allemaal dezelfde foto van de witte huisjes te kunnen nemen of zeg ik nu iets heel doms? 🫣

1 like

Ja en NAO (niet anders omschreven)

2 likes

Ik heb bij de Etos van die huid, haar en nagel pilletjes gehaald en die dingen zijn piepklein, maar ik krijg ze gewoon niet weg :sob:
Paracetamol moet ik ook in stukjes breken en dan nog heb ik zoveel moeite om ze door te slikken. Alsof mn keel op slot gaat ofzo.

Kan jij makkelijk pillen doorslikken

• Geen enkel probleem om pillen te slikken
  • Alleen hele grote capsules
  • Ik heb ook al moeite met kleine pilletjes
  • Anders

0 stemmers

Edit: alleen moeite met hele grote capsules bedoel ik hahaha

1 like

Ah en net als die amandel croissantjes hype. Dank voor de opheldering en eens met de ergernis! Zoek lekker je eigen persoonlijkheid, denk ik dan heel gemeen.

3 likes

Paracetamol lukt me niet maar verder kan ik echt alles met 1 slokje wegslikken

6 likes

Sinds ik op dit forum geleerd heb dat er ook ovalen paracetamol bestaan, en zelfs in een capsulevorm gaat dit echt veel beter! En een lepel yoghurt doet ook wonderen

3 likes

Ik vergeet gewoon hoe ik moet slikken als ik een pil moet slikken :joy: voorheen nam ik pillen in met cola, dat ging wel goed. Maar ik mag geen koolzuur meer.

5 likes

ik heb niet eens water of zo nodig om pillen te slikken haha, slik alles gewoon hop door

4 likes

Ik heb juist het idee dat het er de laatste jaren minder over gaat, maar misschien zat ik daarvoor overdreven veel in die omgeving waardoor het meer opviel. In de periode van “emma wil leven”, was ik zelf net een paar jaar hersteld. Dus dan zie je het overal en volg je waarschijnlijk veel pagina’s etc erover…

3 likes

Jaa dat heb ik ook! :joy: dan slik ik het water wel door, maar die pil plakt dan nog boven tegen mn gehemelte. Het is vooral ook de angst dat hij mn luchtpijp inschiet denk ik.

Het is met net wel gelukt :partying_face: :rofl:

1 like