Stel je persoonlijke vraag #49

Ah en net als die amandel croissantjes hype. Dank voor de opheldering en eens met de ergernis! Zoek lekker je eigen persoonlijkheid, denk ik dan heel gemeen.

3 likes

Paracetamol lukt me niet maar verder kan ik echt alles met 1 slokje wegslikken

6 likes

Sinds ik op dit forum geleerd heb dat er ook ovalen paracetamol bestaan, en zelfs in een capsulevorm gaat dit echt veel beter! En een lepel yoghurt doet ook wonderen

3 likes

Ik vergeet gewoon hoe ik moet slikken als ik een pil moet slikken :joy: voorheen nam ik pillen in met cola, dat ging wel goed. Maar ik mag geen koolzuur meer.

5 likes

ik heb niet eens water of zo nodig om pillen te slikken haha, slik alles gewoon hop door

4 likes

Ik heb juist het idee dat het er de laatste jaren minder over gaat, maar misschien zat ik daarvoor overdreven veel in die omgeving waardoor het meer opviel. In de periode van “emma wil leven”, was ik zelf net een paar jaar hersteld. Dus dan zie je het overal en volg je waarschijnlijk veel pagina’s etc erover

3 likes

Jaa dat heb ik ook! :joy: dan slik ik het water wel door, maar die pil plakt dan nog boven tegen mn gehemelte. Het is vooral ook de angst dat hij mn luchtpijp inschiet denk ik.

Het is met net wel gelukt :partying_face: :rofl:

1 like

Nee ik kan me ook niet herinneren dat ik het heb geleerd met rijles, msar het beste is dus om allemaal pas aan het einde van de strook in te voegen en dan om en om! Zo rijd het het beste door.

Anders ga jij meteen in het begin en vervolgens rijden er 5 autos langs je waardoor je iedereen eigenlijk maar voor laat gaan en dat bevorderd de doorstroom niet!

Is ook het beste als je moet ritsen naar een baan minder!

3 likes

Oprecht bijna ieder meisje om me heen toen ik opgroeide, van te weinig eten tot te veel en van overmatig sporten tot overgeven na het eten. Het bestaat in zo veel soorten.

1 like

Vroeger ging ik al kokhalzen van een tictac, maar sinds ik dagelijks 4 of 5 pillen in moet nemen kost het me geen enkele moeite meer. Heb ook echt geen zin om alles 1 voor 1 in te nemen, dus alles tegelijk, grote slok water en weg, haha.

2 likes

Lord have mercy, ik zou er heel graag zo uit willen zien.

4 likes

Ik denk eigenlijk niet minder, maar meer andere vormen. De fitnesshype van nu is ook niet veel gezonder. Iedereen en z’n moeder is aan de proteïneshakes en andere zooi zonder ook aandacht te geven aan de andere micro’s die je nodig hebt naast je macro’s. Fitnesstrackers etc etc.

Nu is niet iedereen ongezond die into fitness is, ik heb zelf ook een tracker daar niet van, maar denk dat veel van die influencers en hun volgers lang niet zo gezond zijn. Zegt ook genoeg als ze dan ook supplementen uitbrengen.

13 likes

Dit is echt een weird flex, maar ik heb een tijdje in een psychiatrische inrichting gezeten en heb daar van meerdere medewerkers de opmerking gekregen ‘jij slikt wel abnormaal soepel je pillen’

Ik dacht, als ze dat daar vinden, dan moet 't echt wel bijna een talent van me zijn, want ze verstrekken daar terplekke aan zoveel mensen hun meds en kijken hoe ze ze nemen.

Wou dat ik in meer uitblonk, maar nee, dit is het.

50 likes

Absoluut, die beweging zag je destijds (zo rond 2014) ook al. In behandeling gingen veel meiden dan vervolgens over op heel gezond eten. En vegan. En glutenvrij en meer eiwit etc. En dat was dan heel erg eetstoornis gedreven. Maar vegan zijn zoveel mensen dus daar kom je in de “normale buitenwereld” best goed mee weg. Alleen was dit wel echt hoofdzakelijk eetstoornis gedreven.
Werden we ook wel “streng” op aangesproken :crazy_face:.

5 likes

Ik sprak laatst ook een huisarts die helemaal leip wordt van al die smartwatches en activity trackers. Die dingen zijn echt koren op de molen van hypochonders, en haar wachtkamer zit vol met (jonge) mensen die zo’n ding dragen, en zich zorgen maken over de slaapmetingen/hartslagmetingen etc. die daaruit komen. Terwijl ze dan dus verder geen aanwijsbare klachten hebben.

Natuurlijk gebruiken de meeste mensen dat soort gadgets gewoon normaal, maar voor mensen die al geneigd zijn een ongezonde focus op hun ‘gezondheid’ te hebben, zijn dit soort ontwikkelingen helemaal niet zo goed volgens mij.

13 likes

Super unrelated haha, maar ik haat de smartwatches ook als je in een donker theater zit en elke keer als iemand z’n hand opsteekt om te gaan klappen dat ding ineens fel licht begint te geven. Stop ittttt

11 likes

Is dat een hype? :o_o:

Niks van meegekregen en I :heart: amandelcroissants

6 likes

Nee dat is toch helemaal geen hype. Die waren altijd al populair en teringlekker.

Hypes waren de crompouce, zo een platte croissant en nu de crookie (croissant met koekdeeg erin en erop). En die laatste is nog best lekker.

3 likes

Ja omg mijn oma heeft een hartritmestoornis en die had ook zo’n tracker gekocht. Zij heeft zichzelf echt een paar weken helemaal leip gemaakt met dat ding en meerdere keren (onnodig) naar het ziekenhuis en huisarts erdoor ook. Zij kreeg toen echt heel dringend advies om hem niet meer om te doen.

4 likes

Die huid haar en nagel pillen zijn tegenwoordig ook veel verkrijgbaar in gummys! Stuk beter te doen.

3 likes