Stel je persoonlijke vraag #50

Ooohhh nieuwsgierigggg maak je bekend! Mag ook in pb! hahaha

1 like

Volgens Royke wel ja.

6 likes

Pfff was dit weer ff vergeten en dacht dat @Nescio een campagne tegen worstenbroodjes had opgezet

2 likes

Dat is ook alweer 4 jaar geleden :hushed:

2 likes

Lol ik ging zeggen: naast het beheren van een forum bedoel je?

4 likes

hahaha ik was dit helemaal vergeten, moderator lula die dit gedrag aanspoort

3 likes

Same! Komt ook door een catfish met heeele mooie foto’s maar een heel leeg profiel die eerst een maand wilde chatten op whatsapp en daarna pas afspreken. Ik zag laatst toevallig dat diegene nu een hele andere foto op whatsapp heeft. Ik benieuwd wat de succesrate is van de strategie om een maand chatten en dan koffie drinken en surprise ik bent teringlelijk maar je vindt me nu al zo leuk dat je het wel door de vingers ziet dat ik je een maand heb voorgelogen.

3 likes

Ik ging ook compleet stuk om @Nescio die iedere mail weer eiste dat ze bij ieder screenshot van posts van jullie (20 pagina’s ofzo) aan zouden geven waarom het precies onrechtmatig was. Ze hebben het van ellende maar opgegeven.

26 likes

wat was jouw favoriete meelees-/influencer-/bn’ergate? ik ben er sowieso nog meer vergeten

• royke
  • monica suicidale wijven
  • old school bettygate
  • jamie li doei kaytje zure kantoortrutten
  • anders, namelijk:
  • ik ken dit allemaal niet

0 stemmers

1 like

Omdat het gewoon nergens op sloeg hahaha!
En het idee dat een staigiar al die posts door heeft moeten lezen. Arm ding.

1 like

hahaha dat lijkt me juist wel leuke sensatie op een stagedag

6 likes

Misschien heeft die er nog wat van geleerd :joy:

5 likes

Dat wist ik niet! Ik weet wel dat er vijf keer per dag gebeden word, maar het de koppeling niet gemaakt.

2 likes

Ik was echt blij dat ik die week thuiszat met een darmontsteking :ok_hand:

Als jij fooi geeft als je in een restaurant hebt gegeten, hoe verwacht je dan dat die fooi verdeeld wordt?

• De fooi is voor de serveerster/serveerder die jou heeft bediend
  • De fooi is voor iedereen in de bediening (+barmedewerkers)
  • De fooi is voor alle werknemers (dus ook de keuken, spoel etc. met uitzondering van leidinggevenden/eigenaren)
  • De fooi is voor een fooienpot waar iets van wordt georganiseerd voor de werknemers
  • Ik geef nooit fooi
  • Anders

0 stemmers

Ik werk momenteel zowel in loondienst als als freelancer in de horeca en ik vind het zo grappig om te zien hoe verschillend is per horecabedrijf

4 likes

Zolang het niet alleen naar de baas gaat
Heb vroeger wel eens ergens gewerkt waar dat zo was, hij zat lekker op zn luie gat en de rest deed het werk

7 likes

Bij ons wordt het zelfs per avond, en het aantal uren wat je hebt gewerkt verdeeld! Wel over alle medewerkers, en dat vind ik wel een prima systeem eigenlijk.

6 likes

Ja dat heb ik bij m’n loondienst horeca baan ook inderdaad! Vind dat ook fijn.

Dat van die pot en er iets leuks van organiseren heb ik wel eens bij een eerder baantje gehad, daar was ik een beetje sceptisch over.

Nog iets over de horeca. Stel je maakt perongeluk een foutje met de rekening en een gast heeft te weinig betaald. Je baas vertelt jou dat je het verschil terug moet betalen of het wordt uit de fooienpot gehaald.

Ik heb dit dus zelf meegemaakt in Berlijn en heb eerst mijn baas genegeerd toen ze zei dat ik het zelf moest betalen. Uiteindelijk heeft ze het uit de fooienpot van die avond gehaald. Ik ben hier nog steeds boos over en zou het graag willen aankaarten. Maar vrienden uit Zuid-Europa zeggen dus dat dit heel normaal is?

• Ik betaal het zelf
  • Ik stop met werken daar
  • Ik laat het ze uit de fooienpot halen
  • Anders?

0 stemmers

Ja ik heb in Nederland ook in de horeca gewerkt en daar is zo’n situatie best vaak voorgekomen, maar nooit dat iemand van de medewerkers daarvoor moest dokken. Het verhaal is hier dat het raar staat voor de belasting als je iets uit het systeem haalt.

2 likes