Rijdt echt bijna niemand op een 30 km zone harder dan 30? Niet dan met 50 er doorheen maar dat je dan heel snel toch 35 rijdt zonder dat je echt bewust veel te hard gaat.
Oh jawel hoor. Alleen in woonwijken hou ik me echt strict eraan.
Oja ik voor met drie mensen naast elkaar fietsen (we waren al gewaarschuwd) en omdat we minderjarig waren ging de boete ook nog eens door de helft was echt 7 euro pp ofzo.
Ook eens achterna gezeten door de politie omdat ik even niet had opgelet bij een zebrapad en dus snel doorfietste en er langs slalomde ipv remde. Ik had oortjes in en het duurde best lang voor ik doorhad dat ze achter me aan kwamen.
Ja ik heb een megaspannend crimineel leven.
Ik heb een boete gehad voor door rood licht lopen
Ja maar hij zegt niet: 'doe iets geks en dan gaan we loten of maak je ~ misschien ~ kans op een meet en greet, hij zegt toch letterlijk ‘wat zou je doen voor een meet en greet’. Echt heel vals
Ik heb de laatste tijd juist vaak mensen voor me die veel te langzaam rijden, heel vaak 80 op een 100 weg of 30 als je 50 mag. En dan zo traag optrekken dat het stoplicht alweer rood is voordat de rest ook kan gaan rijden
Wat een sneue boel amai! Wat wel meevalt is dat de comments bijna allemaal zeer afkeurend zijn.
Ik rij op de snelweg altijd harder dan mag omdat ik anders iedereen achter me aan het plakken heb als ik zelf vrachtwagens inhaal. Als ik in onze kleine auto me aan de snelheid hou heb ik hier echt heel vaak last van, als ik in onze nieuwere station rijd doen de overige weggebruikers veel vriendelijker. Erg irritant.
Neeeeeee joh
Nooit een boete heb ik gestemd
Maar heb nu al spijt van m’n stem want ben bang dat ik dingen op me afroep als ik dit invul!!! Ga je zien dat ik volgende week een boete te pakken heb
Trouwens… wat doet een presentator van de NPO bij dat pownedgebeuren? Loop waarschijnlijk ver achter maar dit klinkt me heel gek in de oren?
Ja dit effect is zo gek! Ik heb een fiat panda uit 2012 en daar heb ik ook vaak dat mensen doen alsof ik als een oma rijd ook al trek ik gewoon snel op (of ja zo snel als kan) en rijd ik de gecorrigeerde toegestane snelheid (en dan dus 108-110 op de teller). Of als ik dan iemand met 115 op de teller aan het inhalen ben. Vandaag nog een paar keer gehad dat ik zo heel gefrustreerd werd ingehaald terwijl ik helemaal rechts 110 reed en toen ik onlangs drie weken in een vrij nieuwe Peugeot 2008 was iedereen heel chill
Oh dat verklaart een hoop. Ik rijd ook een oudje en een kleintje. En ik rijd vrij sportief dus ik snap dat opdringerige ook nooit. Plus, als je bovenop me rijd denk ik dat degene achter me verdrietiger is om schade dan ik in mn oude koekblik. Maargoed fucking irritant en het zijn vooral mensen met dikke auto’s die het doen.
Is het misschien niet ook omdat je denkt snel op te trekken, maar dat vergeleken met nieuwere auto’s eigenlijk gewoon heel langzaam is? Het voelt wel hard in die auto, maar vaak valt het wel tegen. Moeten mensen alsnog niet kut doen trouwens, maar valt me vaak op dat mensen dan hun gaspedaal wel vol indrukken maar het alsnog vaak tergend langzaam gaat haha.
Nee optrekken gaat tering langzaam, daar erger ik me zelf al dood aan. Maar ik bedoel als ik op snelheid ben en ik rijd links, waarom dan nog plakken? Ik rijd dan al 20km harder dan degenen ol de rechter rijbaan soms
Ah ja dat is zeker kut, maar ik zou ook standaard gewoon naar rechts gaan en niet op de linkerbaan blijven rijden. Zie dat toch een beetje als de inhaalbaan en als je dat niet meer doet hop naar rechts.
Ja natuurlijk, ik weet hoe het werkt 🥹
Maar moet wel zeggen dat ik in de spits soms echt wel even wat langer dan nodig links blijf omdat je eenmaal rechts er nooit meer tussen gelaten wordt. En dan kun je ook echt niet harder dan degenen voor je, en maar plakken.
Vind het ook zo heerlijk als ik dan ruimte maak, degene meteen weer vol op de rem kan voor degene ervoor, ik snap dat nooit zo goed maarja
Ik herken echt 100% wat je zegt. Heb een fiat 500 en rij stevig door. Ga ook altijd gelijk naar links, wanneer het kan, maar er zijn toch altijd mensen die het nodig vinden om te drukken als je zelf ook nergens heen kunt.
Ben overigens wel semi-hypocriet hierin, want als iemand onnodig op de linkerrijbaan zit druk ik ook gewoon.
Ik hoop op heel veel posts over auto’s, jullie ook?
Sorry haha
De leuke polls waren op, maar voeg vooral zelf wat toe