Ik werk in de kinderopvang maar werk op invalbasis. Dus soms heb je dan een nieuwe baby of kind wat het lastig vind omdat die nog moet wennen aan de opvang en dus veel huilt. Dat is in theorie vrij stressvol want je hebt nooit 1 kind, maar in de praktijk voel ik dan geen stress omdat ik dan denk ja morgen sta ik toch ergens anders en doe gewoon voor vandaag zo goed mogelijk mijn best maar ik kan dit nu toch niet helemaal oplossen en is überhaupt niet mijn taak als niet-vast gezicht. Ik neem die kinderen vaak wel over van iemand anders die er meerdere dagen staat want dan krijgen zij ook even wat ademruimte en ruimte om meer aandacht te geven aan andere kinderen. Als dat dan betekent dat ik urenlang een huilend kind aan het troosten ben, prima.
Ik voel me bijna beledigd Ik game al mijn hele leven en als het even kan 24/7, maar heb nog nooit een controller gebruikt, ondingen. Ik snap dat het voor racespellen ooit nodig is, maar verder… Sowieso is pc de OG platform toch?
De OG is toch wel de SNES heur.
Jij barbaar
Zeg jij:
- Een kort ziekbed
- Een kort ziektebed
0 stemmers
Ja ik kom daar ook nu pas achter, ik zeg zelf altijd ziektebed (en vind dat ook beter klinken??) Doet me goed dat ik in ieder geval niet de enige ben aan de poll te zien
Hoeveel linnen schoudertasjes heb jij? Gewoon van die simpele bedrukte van A4 formaat ongeveer.
- Geen
- 1-5
- 6-10
- Meer dan 10
0 stemmers
Hoeveel daarvan heb je er zelf gekocht?
- Geen
- Minder dan de helft
- Ongeveer de helft
- Meer dan de helft
- Allemaal
0 stemmers
Zo’n gratis tasje krijgen
- Leuk!
- Vond ik eerder wel leuk, maar nu een beetje klaar mee
- Rot op met je tasjes
0 stemmers
Vond net zo’n tasje van mn kapper en van mn fietsenwinkel en had even het besef dat dit uit de hand loopt
Ik had echt 100+ van die tasjes, die spaarde ik van bands maar heb se toevallig gisteren bijna allemaal naar de kringloop gebracht
Hoeveel kruidenpotjes heb jij? Peper en zout tellen niet mee
- 1-5
- 6-10
- 11-15
- 16-20
- 21-25
- 26-30
- 31-35
- Meer dan 35
0 stemmers
En hoe bewaar je die?
- Overal en nergens
- In een bakje/kratjes
- In een rek of plank aan de muur
- Op het aanrecht
- Ergens los in een kast
- Anders
0 stemmers
En doe jij dit?
- Ja
- Nee maar wil ik wel
- Nee aub niet zeg
0 stemmers
Ja ik weet het alleen om die tig rouwkaartjes die m’n ouders bewaren in een doos dat het ziekbed is.
Heb jij rouwkaarten van een overleden persoon in huis?
- Ja meerdere
- Nee
- Ja eentje
0 stemmers
Ik heb die van mijn schattige opa nog steeds, maar van mn andere opa en oma’s niet. Is niet eens bewust zo gegaan.
Van mijn vader en grootouders. Voelt heel definitief en kil (?) om het bij het oud papier te gooien.
Ik heb een kruidenlade😎
Allemaal in uniforme potjes of een ratjetoe van allerlei soorten potjes?
Ik werk de hele dag met deadlines en alles moet altijd liever vandaag dan morgen. Soms ben ik dat wel zat, maar het geeft ook wel ‘voldoening’ als het weer allemaal is gelukt.
Oorspronkelijk een soort maar inmiddels 2 random erbij. Ik heb daar geen bijpassende stickers voor
Hoor je dat dan op een bepaald moment niet meer? Of ligt dat aan het kind/huil? Vind altijd heel heftig als ik mijn kind kom ophalen en er zijn meerdere huilende kindjes
Ik werk met mensen die heel vaak repeterende dingen zeggen/roepen en bij sommige hoor ik het niet of erger ik me er niet aan. Maar er zijn ook mensen waar ik dan weer minder van kan hebben.
Meteen bij aankomst in de prullenbak ermee
Ik kon mezelf er voor afsluiten. Ik hoorde echt wel dat er gehuild werd, maar ik kon het wel filteren en het kwam niet echt binnen zeg maar. En ik hoorde dan ook wel het verschil, als een ander kind ging huilen of als het huiltje veranderde.
Denk dat je het kan vergelijken met je eigen werk daarin
Ha die van bands zijn juist de enige 3 die ik zelf heb gekocht en ook gebruik, de rest is allemaal reclameshit
Even geteld en heb ruim 50 potjes in een lade en dan nog allemaal losse bakjes in een kast.
Ik heb het meeste in dezelfde potjes maar vooral omdat ik het in grotere hoeveelheden koop en dan zelf overdoe dus heb gewoon in één keer en hele rits potjes gekocht
Dit heb ik ook en dan stickers op de bovenkant zodat ik gelijk kan zien wat het is.
Ik hoor het altijd maar niet elk huiltje is reden voor zorg. Ze zijn natuurlijk ook op de opvang om een beetje te leren dat ze niet altijd 100% de aandacht krijgen en om zichzelf dus te leren vermaken. Meestal heb ik aan het einde van de dag per kind wel door hoe en of ik op het gehuil moet reageren. Als in je reageert altijd hoor maar meer moet ik het kind nu oppaken of juist gewoon een (nieuw) speeltje geven of is het kind echt om een of andere reden niet goed. Maar de momenten met ouders breekt wel altijd een beetje mijn hart hoor zowel met brengen als halen. Maar is meestal maar van korte duur.
Edit: vergelijkbaar met @Mrs.Fraser dus