Stel je persoonlijke vraag #50

Ik heb ook een kruidenlade, maar de potjes liggen niet, ze staan. Idee gepikt van Gezin Over De Kook en het werkt voor mij heel fijn.
Toen ik de lade aan het inrichten was na mijn keukenverbouwing heb ik een fotootje gemaakt, inmiddels is de voorraad uitgebreid.

Ik heb 2 bakken waarvan 1 volledig met deze potjes (dus 35 stuks) en 1 bak met wat grotere bussen van Verstegen, en losse zakjes. Zo’n 50 potjes in totaal schat ik.
De potjes waren van IKEA en zijn superfijn maar inmiddels uit het assortiment helaas.

24 likes

Waar gebruik je ras el hauzina bij?
Is de enige van de potjes die ik niet ken

Ras el Kouzina is een kruidenmix van Kookmutsjes en kan in zoveel gerechten! Je kan er zelfs iets simpels als stamppot, aardappelpuree, of krieltjes mee oppeppen.

Van hun site:
“Ras el kouzina (vertaald: hoofd van de keuken) is een kruidenmengsel bestaande uit uienpoeder, paprikapoeder, knoflookpoeder, zwarte peper, cayennepeper en korianderpoeder. Ideaal om extra smaak te geven aan burgers, pasta- en ovenschotels.”

Maar ook bij rijst, pasta, bulgur. Ik vind het erg veelzijdig en lekker.

8 likes

ik zag ooit iemand ‘gecontroleerd’ onder een overlijdensbericht op facebook reageren dus het kan erger

18 likes

Dankjewel voor de uitgebreide uitleg
Klinkt erg lekker, misschien vind ik nog een plekjes tussen in me al veel te volle kruidenkast😂

4 likes

61 likes

Ik heb het ook een keer ontvangen, die dingen gebeuren

2 likes

In de ochtend stress om op tijd te komen, overdag stress op werk. In de avond is het meer drukte om alles op tijd voor elkaar te krijgen, maar dat is niet zozeer stress

4 likes

Die spelfouten hierboven doen me denken aan een vriendin die een verhuiskaartje stuurde naar iedereen waarop stond ‘we are moved’

Heb het haar maar niet gezegd :sweat_smile: maar dacht wel echt, doe geen engels als je het niet goed kent

10 likes

:neutral_face:

44 likes

Misschien geldt dat ook voor Nederlands

3 likes

Ik denk dat het wel echt komt door het gebruiken van de vlag van luxemburg🤣

2 likes

Prima dank je. Zin in de finale waarbij Engeland compleet vernederd gaat worden door Spanje :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Haha ik dacht al toen ik het schreef, dit klopt niet. Maar ik was te lui. Hoe dan ook, beter op het forum dan gedrukt op een kaartje bij iedereen in de bus

3 likes

Ik moet ook echt vandaag gelijk weer samenwerken met Britse collega’s :rage:
Heb ze maar sportief gefeliciteerd (over de e-mail) maar wel met dit gezicht :weary:

4 likes

Ik heb serieus geen enkele wedstrijd gevolgd of gezien en wou gisteren dan toch maar eens een keertje kijken. En gelijk hebben we verloren. Had al zo’n bijgelovig gevoel dat dat ging gebeuren het moment dat ik ging kijken dus nu heb ik echt zo’n gevoel alsof het mijn schuld was :joy: hahah

10 likes

Nou bedankt hè :rage:

8 likes

Hoezo zou je er last van hebben. Als je iets plet, zet het uit.

12 likes

Dan knellen ze in mijn korte broek🥺 en die broek rolt dan lelijk naar boven op

3 likes

Vroeger had ik daar “last” van in de zin dat ik er onzeker van werd en nu heb ik dat eigenlijk niet meer. Maar denk ook dat het komt doordat ik langere korte broeken draag dan vroeger haha

2 likes