Stel je persoonlijke vraag #50

Je hoort het best vaak dat iemand verliefd wordt op een puppy/kitten en dat gaat dan niet samen met een ouder moe dier en dan wordt er euthanasie aangevraagd door het baasje.

Edit: is ook echt ziek harteloos maar je hebt echt heel veel mensen die gewoon niet echt inlevingsvermogen hebben en niet buiten zichzelf kunnen kijken.

5 likes

Wow. Ik ben blij dat ik dit eigenlijk nog nooit eerder heb gehoord?

16 likes

Let maar eens op mensen die ineens heel enthousiast zijn over een jong dier en waarbij een oud dier daarna ineens dood is of toch niet meer in huis kan wonen.

In mn omgeving niet gelukkig maar zie het online wel vaak en ik vermoed dan altijd Moord.

6 likes

Mijn oma werkt voor een stichting die dieren herplaatst en hoe vaak daar wel niet met kutsmoezen oudere dieren worden aangeboden is echt triest. Vaak genoeg ook wel om legitieme redenen gelukkig (overleden baasje, iemand die onverhoopt veel minder thuis is waardoor het dier echt ongelukkig wordt). En gelukkig ook heel vaak mensen die een ouder huisdier adopteren.

Laatst ook mensen die hun hond weg deden om een of ander flauwekul verhaal, twee dagen later belden ze: ja ze hielden eigenlijk toch wƩl van de hond en of ze m terug mochten nemen. Toen hebben ze geweigerd en een heel fijn nieuw huisje voor m gevonden voor die imbecielen een week later toch weer zouden besluiten geen hond meer te willen.

12 likes

Nee gelukkig niet. Zou dat echt niet kunnen. We hebben ook meer dan een jaar gewacht tot we een nieuwe hond namen.
Ken wel iemand die een oud dier had laten inslapen, omdat ze er niet voor kon zorgen en haar kinderen hem niet wilde hebben. Vond ik ook zo zielig.

4 likes

Ik vind er niks mis mee om sneller een nieuw huisdier in huis te halen, soms zoek je ook troost. Maar de gevallen zoals bedoeld dat ouderen ruimte moeten maken voor ā€˜een nieuwer model’ vind ik wel echt erg.

9 likes

Nog nooit gehoord in mijn omgeving gelukkig. Maar naast dat het harteloos is kan ik me er ook weinig bij voorstellen, doe mij aub een rustig oudje ipv zo’n drukke puppy.

9 likes

Helemaal geen stomme vraag, precies de vragen die ik ook heb haha. Hij ontbijt nooit thuis, haalt vaak pas halverwege de ochtend iets op zijn werk. En ā€˜s avonds en in het weekend is hij ook niet vaak thuis. Als hij wel thuis is, dan gaat hij inderdaad naar de supermarkt als hij honger krijgt. En hij eet sowieso vrij weinig, heeft geen last van late night munchies zoals ik. Als hij nog trek heeft ā€˜s avonds, kan hij zich daar denk ik prima overheen zetten en slapen, terwijl ik in de stress schiet van geen voorraad eten in huis.

Het nare waarom ik denk ik extra geĆÆrriteerd raakte, was dat hij (half voor de grap…?) zei: daarom blijf ik ook zo slank :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: Toen deed ik alsof ik moest kotsen en vonden we elkaar kut.

Zo was mijn vriend ook toen ik hem net kende, zo irritant als ik dan vanaf hem naar mijn werk moest en niet kon ontbijten en geen lunch mee kon nemen. (Ik kan op (weg naar) mijn werk meestal geen eten kopen/halen.) Dus daar heb ik wel vrij snel iets over gezegd en sindsdien heeft hij meestal wel iets van ontbijt, fruit, lunch o.i.d. voor mij, dan haalt hij bijv. 1 losse appel of banaan voor mij om mee te nemen en brood haha. Hij woont in een studio en heeft echt een piepkleine keuken zonder keukenkastjes en echt extreem weinig opbergruimte dus ik begrijp dat hij niet zo veel voorraad kan hebben als ik maar helemaal niets vond ik echt irritant altijd :joy:

1 like

Letterlijk op het forum laatst.

1 like

Serieus? Hond of kat?

3 likes

Kattentopic toch?

2 likes

Oh daar kijk ik letterlijk nooit. 🫢

4 likes

Kat. Leuke kitten in huis willen halen, maar er was al een oude boze kat in huis. Vragen om advies of dat slim is (nee) en een paar dagen later was het oude besje dood en kwam de kitten er toch.

Kan natuurlijk een hele bijzondere samenloop van omstandigheden zijn, maar het is op zijn minst opmerkelijk.

1 like

Dat was ik. En zo is het echt niet gegaan.

18 likes

Oh no dit wil ik echt niet geloven :sob:

3 likes

Wel andersom. Ik heb een pup weer weggedaan o.a. toen bleek dat mijn oude hond met hartkwaal er heel erge stress van kreeg. Ze heeft daarna nog 2 jaar geleefd, dus worth it.

7 likes

Ik vind het echt vet lullig om hierover te speculeren.

66 likes

Het is niet speculeren, dat is letterlijk wat er gepost is

3 likes

Het gaat hier over je kat euthanaseren om ruimte te maken voor een kitten. Dat is niet letterlijk gepost.

10 likes