Stel je persoonlijke vraag #50

Vanwaar de duim…?

Ja ik voel me ook 100% comfortabel en veilig met mijn partner dus dat helpt natuurlijk ook veel, maar ik zou in jouw geval dan adviseren om gewoon eerst voor jezelf uit te vogelen wat je lekker vindt. Lekker veel masturberen en fantaseren (kan ook dmv filmpjes/ boeken etc) word je niet slechter van haha (en anders is daar ook weer therapie voor). En gewoon bij je (vaste of losse) partner aangeven wat je fijn vindt of leuk lijkt om te proberen, kan zelfs met spel etc om het op te bouwen/ minder spannend te maken.

2 likes

Ik ben het niet met je eens.

2 likes

Okidoki! :laughing:

@Bunnyslippers ja ben er al letterlijk tien jaar mee bezig maar kom er niet uit, het wordt alleen maar ingewikkelder eigenlijk.

1 like

Meh, dat is wel echt naar om te lezen. Het wordt vrouwen nu ook niet echt makkelijk gemaakt. Je hoeft er natuurlijk ook niks mee, maar zou zo fijn zijn als je ooit (met of zonder hulp) er weer zou van kunnen genieten.

4 likes

Voor vakantie, maar technisch gezien gewoon naar familie. De regio waar zij wonen is altijd rood, het land in gedeeltes oranje met een heel klein beetje geel en veel rood aan grensgebieden. Nu is het helemaal rood, overigens, dus zou nu niet gaan, maar het “gewoonlijke” rode advies in de gebieden waar mijn familie woont vind ik vaak wat overdreven.

2 likes

Ja, mijn grootouders en andere familie zijn de regio ontvlucht in oktober dus zitten er zelf op dit moment ook niet! Denk dat dat gevoelsmatig ook het grote verschil is: als zij er niet comfortabel meer zijn dan is het voor mij “echt serieus rood”, wanneer zij hun gewone leven kunnen leven denk ik: oh, dan kan ik er ook prima zijn. Maar voor toeristen op bezoek in een land is zo’n reisadvies sowieso heel anders, denk ik.

Mijne niet, helaas. Want deze shortcut zou me wel bevallen zijn.

@Crusti_Croc Denk je daadwerkelijk depressie hiermee uit te bannen of te verzachten of zo? Omdat je het brengt als ‘zo makkelijk is het wel’ begin ik me opeens af te vragen waarom er überhaupt nog depressieve mensen daar buiten rondlopen als ze alleen maar ff zich lekker hoeven “te verbinden” met een ander💦. En deze gouden kennis, dat antidepressiva in veel gevallen niet helpt, moet ik ook hier uit een forumpost vernemen? Life changing

Nah ik snap sommige van je invalshoeken wel en die worden ook ondersteund, maar ik denk dat je het in je post te breed trekt. Dansen of seks is niet per definitie de heilige graal voor iedereen en makkelijk is het allemaal al helemaal niet. Talloze jaren aan onderzoek zijn best lastig te interpreteren en in één aanbeveling (dansen! seks!) te gieten.

Ik heb nu wel zin in dansen en seks.

7 likes

Nee al vanaf de start niet.

1 like

In het grootste gedeelte van je post kan ik me echt helemaal vinden, netzoals ik zei dat er in de post van Crusti ook veel zat waarmee ik het eens was. En wat gewoon aangetoond is. Vond het in die post alleen echt veel te stellig veel te breed getrokken.

Voor mijzelf gesproken helpt fysiek in beweging komen ook tegen mentale zwaarte en ik denk ook dat er hiaten zitten in hoe men denkt over de waarde van een mens in deze maatschappij.

Wat bedoel je met je allereerste zin? “Maar dat doet crusti toch helemaal niet, ze zegt dat het kan helpen”.

Als ik onzorgvuldig lees, hoor ik het graag. Na 3x de post van Crusti nalezen kom ik niet tot hernieuwd begrip en lees ik niet alleen maar ‘dat het kan helpen’. Lees ik in die post een stelligheid die er niet instaat?

Ik vind dit dus altijd dubbel want ik denk dat dit voor een heel groot deel juist ook averechts kan werken en het bepaald gedrag alleen maar versterkt. Maar goed denk dat precies dat ook wel een beetje de strekking met antidepressiva is, voor een hele grote groep werkt het maar voor een hele grote groep ook niet. Uiteindelijk blijft het maatwerk en erachter komen wat wel en niet werkt.

2 likes

En mocht seks om wat voor reden gecompliceerd zijn, het is ook heel zinvol om je zelf op een rustige manier aan te raken. Niet met als doel seks/orgasme maar gewoon om verbinding te maken met jezelf/te aarden.

Edit: ook dit kan natuurlijk ingewikkeld zijn. Maar bijv bij vaginisme problemen zijn dit een van de eerste stappen. Je kan rustig opbouwen door te beginnen met je handen masseren

2 likes

heb jij gehoord van de cortisol cocktail?

• ja
  • nee

0 stemmers

en heb je er al eentje gemaakt/gedronken?

• ja duh
  • nee

0 stemmers

geloof jij dat zo’n drankje helpt?

• hmm misschien wel ja
  • nee is onzin
  • ik heb het geprobeerd en het doet echt iets

0 stemmers

nav m’n algoritme waar iedereen dit soort drankjes promoot maar je eerst een bericht moet sturen om het :sparkles: recept :sparkles: te krijgen

Ken jij iemand die mee heeft gedaan aan dating programma op tv? Lang leve de liefde, B&b vol liefde, first dates enzovoorts

• Ja
  • Ja meerdere
  • Nee
  • Soort van via via

0 stemmers

Heb je de aflevering waar diegene in zat ook gekeken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vond je het leuk om te kijken?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

2 likes

Heeft iemand het recept? Ik heb geen zin om ze te steunen :rofl:

1 like

Telt @Luzarl die meedeed aan First Dates?

14 likes

Collega van mij deed mee aan Chantals beauty camper met Fred en Leco.
En de moeder van een oud collega met een man voor mijn moeder

1 like

hahaha laat dit please rusten :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Wel iemand die in Love Island zat :rofl: telt dat ook? Die zat er ook nog eens tot in de finale in, echt grappig om te zien.

2 likes

Ik vond je daar wel echt goed overkomen hoor, vond jou leuk en je date een hork.

10 likes