Stel je persoonlijke vraag #50

Heb laatst nog op een poll gestemd dat ik geen taalgevoel heb :joy:

29 likes

ben jij trendgevoelig? dus qua kleding, makeup, haar enz. ik dacht vroeger dat ik het niet was maar tegenwoordig inspireren trends me soms wel om nieuwe dingen te proberen, maar dan wel binnen mijn eigen stijl. maar ik denk dat bijna niemand het echt 000 is

• nee echt 0
  • eerder niet dan wel
  • eerder wel dan niet
  • ik ben 1 grote microtrend
  • weet ik niet/anders/etc

0 stemmers

4 likes

Oh wow wat cooll

6 likes

Ik ben echt èèn grote gemaksbom, wat ik draag is echt nooit mode geweest :sweat_smile:

Toen ik jonger was had ik wild haar in allerlei kleuren maar daar werd ik eerder om nagewezen dan dat het een trend volgde

5 likes

Honderd procent afhankelijk van wie het draagt

21 likes

Bij balletcore denk ik gelijk aan ballerina’s. Nou dat nooit meer
Vind die wikkelvestjes wel weer leuk.

2 likes

Haha maar hij is wel heel mooi zeg!

1 like

Je buurman heeft een auto die nogal over het toegestane aantal decibellen gaat. Zo’n getuned ding met duidelijk een kapotte uitlaat etc. Hij hangt ook de hele dag rond de auto en rijdt soms wel 40 keer per dag af en aan in een verder rustige straat. Wat doe je?

• Niets, boeien
  • Ja dat lawaai is wel vervelend maar ik kan er wel mee leven
  • Ik zou eens langsgaan en aangeven dat het geluid best vervelend is en of hij weet dat het eigenlijk niet is toegestaan
  • Ik bel de wijkagent

0 stemmers

1 like

Ik zou niet direct beginnen over dat het niet toegestaan is. Gewoon zeggen dat je er in deze mate toch wel veel last van hebt en of hij het misschien wat zou kunnen minderen. Als ie daar geen oren naar heeft kun je alsnog beginnen over wat er mag en niet.

15 likes

Ik denk ook dat er maar zeer weinig mensen niet trendgevoelig zijn. De externe invloed op het gebied van mode en haar is zo ontzettend groot. Echt bijna alles wat je draagt en momenteel kunt kopen is een trend, alleen beseffen mensen zich dat vaak niet.

5 likes

Nee vind het wel leuk om te lezen, jij had toch ook een keer getipt om gewoon jarenlang je inspo op pinterest op te slaan en zo een beetje je stijl te ontdekken? Ik vind bepaalde dingen mooi maar dat past dan niet totaal niet bij elkaar qua stijl (bijv enerzijds kimonos en flowy broeken of veel glitter maar anderzijds juist meer cargo met oversized tshirts). Maar sommige kledingstukken heb ik al 15 jaar en draag ik nog steeds omdat het gewoon mooie stoffen en prints zijn die ik nog steeds mooi vind :thinking:

5 likes

Ja ik heb dat ook! Ook omdat ik het al zo lang heb en het zijn dan echt zulke mooie stoffen of snits, kan er echt blij van worden. En de laatste tijd krijg ik ook best veel kleding van vriendinnen en dat voelt ook zo gezellig als ik het aan heb :grin:

12 likes

Zou er wat van zeggen maar zonder het weet je wel dat dat niet is toegestaan want dat is gewoon een verkapt dreigement

6 likes

Ik had dit ook, maar tot mijn eerste infuus me duidelijk werd dat de naald er niet in blijft zitten, en dat denken veel mensen schijnbaar.
De laatste jaren heb ik regelmatig in het ziekenhuis gelegen aan infuus (nu ook en heb er drie tegelijk) en het doet me nog weinig.
Maar goed het is fijner als je het nooit gaat nodig hebben natuurlijk :slight_smile:

1 like

Voordeel ook van dat dingen terug komen is dat ik ze nu wel durf te dragen en vroeger niet (iets met willen voldoen aan een ‘vrouwelijke’ standaard). Dus nu leef ik in m’n cargobroeken, sneakers en wijde shirts. Who cares dat ik 30+ ben.

9 likes

nee juist een leuk verhaal! ik vind jouw stijl ook leuk. ik ben ook pas sinds 2019? ofzo echt bezig met kleding en ik heb ook echt een stijl ontwikkeld en inderdaad, door trends te proberen ontdek je ook weer nieuwe dingen dus juist leuk (zo lang je alles wel echt draagt natuurlijk). het klinkt echt oppervlakkig als ik zeg dat ik ook uren over kleding kan praten maar het is echt een soort zelfexpressie. nu klinkt het echt alsof ik een soort lady gaga 2008 stijl heb en dat klopt niet maar alsnog hahaha

3 likes

Naar welke Europese fractie gaat jouw stem bij de Europese verkiezingen?

• GUE/NGL (met o.a. SP en PvdD)
  • ECR (SGP, FvD, JA21)
  • EVP (CDA, CU, BBB, NSC)
  • ID (PVV)
  • Renew Europe (VVD, D66)
  • S&D (PvdA)
  • Groenen (GroenLinks)
  • Volt
  • Overige partijen
  • Ik weet het nog niet
  • Ik ga niet stemmen
  • Ik mag niet stemmen

0 stemmers

Indeling van landelijke partijen kan overigens nog verschuiven.
Edit: Cirkeldiagram had natuurlijk wel een mooie FF-zetelverdeling opgeleverd.

Huidige zetelverdeling

5 likes

Oh ik snap dat wel! Ik vind het ook echt leuk om met kleding bezig te zijn. Koop zelf niet perse alles volgens trends maar het heeft wel invloed op mijn stijl.
Vind bijvoorbeeld die back prints nu heel erg leuk en kijk dan of ik iets kan vinden wat ik over een jaar ook nog leuk vind bij wijze van.
Of een leren broek die makkelijk te combineren is (2 jaar geleden gekocht).

Ik denk niet dat ik perse een hele uitgesproken kledingstijl heb maar wel typerend voor mijzelf haha.

2 likes

Ik heb al gestemd (woon in het buitenland) maar dat was op PvdA/Groenlinks, je kunt niet apart op een van de twee stemmen. Je kunt volgens mij niet kiezen voor Groenen of S&D?

Met een kleinere, ik weet alleen niet of dat een baby was of dat de vrouwtjes kleiner zijn

1 like