Niet exact dit maar ik heb wel regelmatig bij het lucide dromen gehad dat ik iets randoms dacht (‘O als er maar niet X gebeurt!’) en dat dat dan gebeurde haha. Dus misschien speelt dit onbewust in je hoofd en gebeurt het daardoor?
Heb wel eens gedroomd dat het in het Latijk examen ineens over een andere auteur ging dan in ‘mijn’ jaar. Met totale irreëele paniek wakker geschrokken toen.
Once a nerd, always a nerd
Ik heb toevallig die vrijstelling gekregen na jaren pestverleden en ellende. Toen “moest” ik minimaal 24 uur per week werken als dagbesteding en moest ik een thuisstudie volgen om bezig te blijven qua school. De leerplichtambtenaar bleef dit controleren tot 21, want tot die leeftijd heb je idd kwalificatieplicht!
Oh ja wat @quarterlife zegt, ze controleren echt en ze hebben meermaals mijn toenmalige werkgever (supermarkt) benaderd. Was echt heel heftig allemaal haha
Pff ja super heftig die controles. Zei het al eerder maar vind het echt gek dat hier wordt gedaan alsof het niks voorstelt en je niks kan gebeuren. En zelfs dat het niet zo is? Ik vond het echt super stressvol om het allemaal te regelen en te moeten vechten tegen die kwalificatieplicht en het ging niet eens over mezelf
Reageer er alleen op als je dat wilt, maar ben heel benieuwd naar de praktische uitwerking daarvan. Niet de reden dat je spijbelde want ik heb dat zelf ook veel gedaan en kan ook nog genoeg andere redenen bedenken. Maar meer, hoe ging jouw school er mee om en wat waren de consequenties? Ik werd vanuit school zo negatief benaderd, dat mijn gedrag alleen maar erger werd. Alles werd ook als straf gegeven, terwijl ik juist behoefte had aan tijd en aandacht en een goed gesprek etc. Als ik er op terug kijk is daar zoveel misgegaan en had het zoveel beter en anders gekund.
Geen kali maar ik heb op de middelbare school ook heel veel gespijbeld. Ik weet nog dat tegen het eind van mijn eindexamenjaar de docent Duits er opeens achterkwam dat ik in haar klas hoorde maar nog nooit bij haar lessen was geweest, dus toen was het opeens paniek. Maar bij ons was het zo’n rommel (ook doordat ze bezig waren met een fusie) dat afwezigheid niet goed werd bijgehouden en er ook geen consequenties aan zaten. Dus dat maakte het ook makkelijk om gewoon weken niet naar school te gaan.
Bij mij is er alleen een gesprek geweest dat het beter was als ik havo examen ging doen omdat ze dachten dat ik het anders niet ging halen, omdat ik zoveel school gemist had. En dat was het.
Hmm het verschilt dus wel per regio of en hoe ze het handhaven. Ik werd met soortgelijke ervaringen gewoon vrijgesteld, vind het wel naar voor jou om te lezen dat ze er bij jou zo hard in waren.
Ik denk dat het zelfs verschillend is per leerplichtsambtenaar! De een is net iets meer volhoudend dan de ander heb ik het idee. Achteraf snap ik het allemaal wel, het gaat tenslotte om de toekomst van de jong volwassene. Maargoed, toen was het inderdaad heel heftig, ook hoe er tegen mijn moeder werd gedaan door die man, lijkt me dus ook echt lastig om in die positie te staan als ouder/verzorger. Maar ik vind het wel echt fijn om te lezen dat er ook zo veel “goede” ervaringen mee zijn.
Vraag aan de personen die ook zijn vrijgesteld van leerplicht/ mensen die nooit examen hebben gedaan :
Heb jij na het stoppen met school ook moeite gehad met de eindexamen periodes? Ik kon er sowieso de eerste 3 jaar echt verdrietig van worden dat veel jongere buurkinderen uiteindelijk slaagde en “mij voorbij gingen” met het besef dat ik zonder diploma zat en dat moment nooit op die manier zou gaan meemaken.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maar ik heb daarna wel mbo en hbo gedaan misschien dat het daarom anders aanvoelt
Ik heb een kat die als klankbord dient, dus technisch gezien praat ik niet tegen mezelf
Ik ben twee keer gestopt met een mbo opleiding omdat het psychisch echt niet lukte en heb daar echt heel veel last van gehad. Elk jaar weer die foto’s op social media zien van mensen die geslaagd waren en mezelf dan ‘mislukt’ voelen.
Ik doe nu weer een opleiding en ik heb vertraging en dat steekt toch.
De basisbeurs is terug maar ik geniet daar niet meer van mee. En tuurlijk is er de pechgeneratie maar het blijft wrang voelen dat ik al zoveel ellende heb gehad en dit ook niet gegund is.
Heb je mannenhaat?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ben je weleens bij de leerplichtambtenaar geweest?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je je weleens moeten melden bij bureau halt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je weleens in een politieauto/busje gezeten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Shit anoniem, sorry mensen even opnieuw
Ik moest naar de leerplichtambtenaar en omdat ik niet naar school kon door psychische problemen moest ik verplicht in dagbehandeling waar ik therapie zou krijgen maar toen ik daar eenmaal naartoe ging bleek het een soort schijninstantie zonder therapeuten dus daar moest ik dan maar een kleurplaat maken of een bordspel te doen om de tijd uit te zitten
Tiktok denkt wel dat ik mannenhaat heb en ik ben ook wel echt wantrouwend en weinig hoopvol naar mannen, maar echt haat vind ik dan weer te zwaar klinken ofzo. Maar gewoon heel veel mannen zijn kut
Oh maar dat snap ik heel goed, dat is toch ook kut
Ik bedoelde dat ik voor mezelf niet zoiets heb van goh had ik toch maar een diploma van de middelbare
Als klein kind wel eens in een politieauto gezeten en ook op een politiemotor. Mijn oom was agent.
Ja same here, wist alleen niet of dat dan echt telt.
Heb er toch in gezeten maar toen ik zag dat @KipTokTok op ja heb gestemd deed ik dat ook maar.
Heb jij wel eens in een politiecel gezeten? En nee, schoolreisjes/uitjes/met je ouders mee telt niet
- Ja
- Ja, maar onterecht (of niet voor iets crimineels maar bijv mentale shit)
- Nee nooit
0 stemmers