Stel je persoonlijke vraag #50

Ik droomde laatst nog dat ik al maanden niet naar wiskundeles was geweest en er achter kwam dat ik 3 dagen later examen had. Ik hoorde klasgenoten praten over de oefeningen die ze hadden gemaakt en ik dacht alleen maar ‘kuuuuuuut ik heb echt geen flauw idee’
Die paniek en totale radeloosheid, ik werd echt zo kut wakker :sob:

3 likes

Ook wel als er anderen zijn trouwens

5 likes

Ik droom wel eens dat ik denk: heb ik wel een middelbare school-diploma?! En dan ín m’n droom denk ik: nouja ik heb een diploma van m’n studie, dus het zal er wel niet meer toe doen - maar heb ik eigenlijk wel een diploma van mijn afstuderen?! Tot het punt dat ik me zorgen maak of ik mijn werk de dag erna nog wel mag doen. :smiling_face_with_tear:

8 likes

Hahaha ja ik ook. Of ik fluister creepy tegen mezelf onder mijn adem door :joy: Mijn oma zei vroeger altijd 'Zolang er niemand terugpraat is het goed ’ haha

23 likes

Ik heb ook regelmatig dit soort dromen! Ook precies dat ik mijn boeken niet bij me heb, of inderdaad rondjes door de school blijf lopen omdat ik niet weet in welk klaslokaal ik moet wezen.

Wat ik wel bijzonder vind, is dat ik dit soort dromen nooit heb over mijn tijd dat ik op de kunstacademie zat. Ze gaan altijd over de middelbare school.

2 likes

Ja! Maar ik droom ook regelmatig dat ik weer bij m’n bijbaan die ik tijdens m’n school/studietijd in de supermarkt had moet gaan werken dus ik zit wat dat betreft raar in elkaar :joy:

2 likes

Ik droom ook vaker dat ik het lokaal niet vinden en te laat kom (en dan eindeloos blijf dwalen). Of in een lokaal zit en niemand herken ofzo. Super suf maar echt benauwend.

2 likes

De grap is dat de laatste keer dat ik zoiets droomde het over geschiedenis ging wat een van was wat me vrij makkelijk af ging en extra was (dus als ik er op zou zakken kon ik het laten vallen). Maar nee hoor in deze droom moest ik het examen opnieuw doen omdat de kopie van m’n originele examen kwijt was geraakt en had ik een black-out, werd vervolgens m’n BSc en MSc van me afgepakt en was ik m’n baan kwijt :slight_smile:

3 likes

Wanneer je een super realistische lucide droom hebt waarin je je er volledig bewust van bent dat je droomt. En vervolgens degenen die met je in de droom zitten vertelt dat je in een droom zit. Wordt de droom dan ineens heel eng en duister en beginnen degenen tegen wie je hebt gezegd dat het een droom was je vervolgens aan te vallen etc. Ik heb dit dus bijna altijd en zag laatst op Instagram dat het heel vaak voorkomt.

• Ja dit heb ik best vaak gehad
  • Ja dit heb ik een paar keer gehad
  • Nee dit heb ik nooit gehad.

0 stemmers

2 likes

Ik vond bijna alle examens makkelijker dan de oefenexamens.

Maar economie snapte ik echt helemaal niks van, dat was echt een soort vreemde taal voor me die ik maar niet onder de knie kreeg.

2 likes

Ik heb echt mega rare dromen soms over mensen in mijn omgeving en iedereen moet altijd lachen. Laatst nog ging er iemand vet luguber dood (eerste wat ik gedaan heb toen ik wakker werd was haar appen of ze nog leefde) en dat vond ze hilarisch

6 likes

Geen nachtmerries, maar ik droom nog wel eens dat ik wiskundesommen maak. Vond dat best wel leuk namelijk (ok ik had wiskunde A1), vond het eigenlijk gewoon een soort puzzelen dus het was het enige vak waar ik vaak enigszins bij was met het huiswerk.

Geschiedenis daarentegen was echt mijn slechtste vak. Ik moest vanwege 1/10e punt gaan herkansen, maar mijn docent zei dat ik dat vooral niet met geschiedenis moest doen want mijn 5,6 was al boven verwachting goed dus dat kon niet beter :smiling_face_with_tear:

Ik ga ook eens oude examens opzoeken, denk echt dat ik niets meer begrijp.

3 likes

Ik loop wel graag met een kettingzaag rond in mijn dromen maar dat bedoel je niet :sweat_smile:

4 likes

Niet exact dit maar ik heb wel regelmatig bij het lucide dromen gehad dat ik iets randoms dacht (‘O als er maar niet X gebeurt!’) en dat dat dan gebeurde haha. Dus misschien speelt dit onbewust in je hoofd en gebeurt het daardoor?

3 likes

Heb wel eens gedroomd dat het in het Latijk examen ineens over een andere auteur ging dan in ‘mijn’ jaar. Met totale irreëele paniek wakker geschrokken toen.
Once a nerd, always a nerd :nerd_face:

3 likes

Ik heb toevallig die vrijstelling gekregen na jaren pestverleden en ellende. Toen “moest” ik minimaal 24 uur per week werken als dagbesteding en moest ik een thuisstudie volgen om bezig te blijven qua school. De leerplichtambtenaar bleef dit controleren tot 21, want tot die leeftijd heb je idd kwalificatieplicht!

Oh ja wat @quarterlife zegt, ze controleren echt en ze hebben meermaals mijn toenmalige werkgever (supermarkt) benaderd. Was echt heel heftig allemaal haha

4 likes

Pff ja super heftig die controles. Zei het al eerder maar vind het echt gek dat hier wordt gedaan alsof het niks voorstelt en je niks kan gebeuren. En zelfs dat het niet zo is? Ik vond het echt super stressvol om het allemaal te regelen en te moeten vechten tegen die kwalificatieplicht en het ging niet eens over mezelf :sweat_smile:

6 likes

Reageer er alleen op als je dat wilt, maar ben heel benieuwd naar de praktische uitwerking daarvan. Niet de reden dat je spijbelde want ik heb dat zelf ook veel gedaan en kan ook nog genoeg andere redenen bedenken. Maar meer, hoe ging jouw school er mee om en wat waren de consequenties? Ik werd vanuit school zo negatief benaderd, dat mijn gedrag alleen maar erger werd. Alles werd ook als straf gegeven, terwijl ik juist behoefte had aan tijd en aandacht en een goed gesprek etc. Als ik er op terug kijk is daar zoveel misgegaan en had het zoveel beter en anders gekund.

Geen kali maar ik heb op de middelbare school ook heel veel gespijbeld. Ik weet nog dat tegen het eind van mijn eindexamenjaar de docent Duits er opeens achterkwam dat ik in haar klas hoorde maar nog nooit bij haar lessen was geweest, dus toen was het opeens paniek. Maar bij ons was het zo’n rommel (ook doordat ze bezig waren met een fusie) dat afwezigheid niet goed werd bijgehouden en er ook geen consequenties aan zaten. Dus dat maakte het ook makkelijk om gewoon weken niet naar school te gaan.
Bij mij is er alleen een gesprek geweest dat het beter was als ik havo examen ging doen omdat ze dachten dat ik het anders niet ging halen, omdat ik zoveel school gemist had. En dat was het.

3 likes

Hmm het verschilt dus wel per regio of en hoe ze het handhaven. Ik werd met soortgelijke ervaringen gewoon vrijgesteld, vind het wel naar voor jou om te lezen dat ze er bij jou zo hard in waren.