Stel je persoonlijke vraag #50

Ik denk dat het zelfs verschillend is per leerplichtsambtenaar! De een is net iets meer volhoudend dan de ander heb ik het idee. Achteraf snap ik het allemaal wel, het gaat tenslotte om de toekomst van de jong volwassene. Maargoed, toen was het inderdaad heel heftig, ook hoe er tegen mijn moeder werd gedaan door die man, lijkt me dus ook echt lastig om in die positie te staan als ouder/verzorger. Maar ik vind het wel echt fijn om te lezen dat er ook zo veel “goede” ervaringen mee zijn.

Vraag aan de personen die ook zijn vrijgesteld van leerplicht/ mensen die nooit examen hebben gedaan :

Heb jij na het stoppen met school ook moeite gehad met de eindexamen periodes? Ik kon er sowieso de eerste 3 jaar echt verdrietig van worden dat veel jongere buurkinderen uiteindelijk slaagde en “mij voorbij gingen” met het besef dat ik zonder diploma zat en dat moment nooit op die manier zou gaan meemaken.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maar ik heb daarna wel mbo en hbo gedaan misschien dat het daarom anders aanvoelt

2 likes

Ik heb een kat die als klankbord dient, dus technisch gezien praat ik niet tegen mezelf :grin:

8 likes

Ik ben twee keer gestopt met een mbo opleiding omdat het psychisch echt niet lukte en heb daar echt heel veel last van gehad. Elk jaar weer die foto’s op social media zien van mensen die geslaagd waren en mezelf dan ‘mislukt’ voelen.
Ik doe nu weer een opleiding en ik heb vertraging en dat steekt toch.
De basisbeurs is terug maar ik geniet daar niet meer van mee. En tuurlijk is er de pechgeneratie maar het blijft wrang voelen dat ik al zoveel ellende heb gehad en dit ook niet gegund is.

9 likes

Heb je mannenhaat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ben je weleens bij de leerplichtambtenaar geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je je weleens moeten melden bij bureau halt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je weleens in een politieauto/busje gezeten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Shit anoniem, sorry mensen even opnieuw

1 like

Ik moest naar de leerplichtambtenaar en omdat ik niet naar school kon door psychische problemen moest ik verplicht in dagbehandeling waar ik therapie zou krijgen maar toen ik daar eenmaal naartoe ging bleek het een soort schijninstantie zonder therapeuten :woozy_face: dus daar moest ik dan maar een kleurplaat maken of een bordspel te doen om de tijd uit te zitten

1 like

Tiktok denkt wel dat ik mannenhaat heb en ik ben ook wel echt wantrouwend en weinig hoopvol naar mannen, maar echt haat vind ik dan weer te zwaar klinken ofzo. Maar gewoon heel veel mannen zijn kut

12 likes

Oh maar dat snap ik heel goed, dat is toch ook kut
Ik bedoelde dat ik voor mezelf niet zoiets heb van goh had ik toch maar een diploma van de middelbare

1 like

Als klein kind wel eens in een politieauto gezeten en ook op een politiemotor. Mijn oom was agent.

5 likes

Ja same here, wist alleen niet of dat dan echt telt.

2 likes

Heb er toch in gezeten :laughing: maar toen ik zag dat @KipTokTok op ja heb gestemd deed ik dat ook maar.

3 likes

Heb jij wel eens in een politiecel gezeten? En nee, schoolreisjes/uitjes/met je ouders mee telt niet

• Ja
  • Ja, maar onterecht (of niet voor iets crimineels maar bijv mentale shit)
  • Nee nooit

0 stemmers

1 like

Ik moest een gesprek met de leerplichtambtenaar omdat m’n ouders ons een dagje eerder mee op vakantie hadden genomen. Zat toen op de basisschool en ze wilden mij toen apart van m’n ouders spreken, beetje overtrokken reactie voor 1 dag afwezig haha.

5 likes

Ik ken zoooooooveel jongens (nu inmiddels mannen) die in hun jeugd een nachtje in de cel zaten. Altijd om hele stomme suffe dingen dat ze iets vernielden als ze dronken waren. Ik denk dat vrouwen dat instinct niet eens hebben om iets te vernielen als je dronken bent. Zie er ook echt de humor niet van in. Of tuinkabouters die ze dan gingen verslepen in bepaalde wijken.

Heb jij wel eens op een avpndje uit dronken expres iets kapot gemaakt?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

5 likes

Een geocatch in het water gegooid of nouja eigenlijk op iemand gegooid waardoor die in het water viel en haar de schuld gegeven, vond het erg leuk dat mensen toen erna steeds dat ding gingen zoeken en die er niet meer hing, pas na een maand was ie van de site afgehaald .

Maar toen waren er allemaal comments van “een uur gezocht en niks kunnen vinden :rage:
Daar doe je het dan toch voor hè. :smiling_face_with_three_hearts:

Ben nog steeds voorstander van zulk soort no harm kwajongensstreken. Oh ik heb ook wel eens een gigantische ui (een beeldje) 5 straten verderop gezet, ook gewoon een daad zonder slachtoffers.

12 likes

@Solee @Yzile jullie ook 3 keer ja?

Uitschot van forum feminarum wij :joy:

1 like

Ik was 13 ofzo toen ik gearresteerd werd en een hele dag in een ophoudcel in een politiebureau heb gezeten en ik vond het echt echt echt niet leuk. Mijn twee vriendinnen die zeiden het niet zo indrukwekkend te vinden en zeiden gewoon te hebben geslapen, maar ik vond het helemaal niks. Moest mijn bh uitdoen, veters. En dan zat ik ruim 8 uur lang in een betonnen hokje van 2x2 meter waar helemaal niks te doen was. Heb me dood verveeld.

Maar heeft wel geholpen.

2 likes

Niet echt kapot maar in een te perfecte saaie tuin de solarlampjes verplaatst

4 likes

Mijn oom ook, maar nooit in een politieauto of op een politiemotor gezeten :slightly_frowning_face: Wel op een politiepaard :grin:

1 like