Stel je persoonlijke vraag #50

Dat inderdaad. Klokhuis gooi ik wel eens de berm in vanuit de auto, bananenschil nooit.

11 likes

Alleen klokhuis, wordt snel gegeten door dieren. Bananenschillen zou ik nooit weggooien

4 likes

Klokhuis wel want eten voor insecten. Bananenschillen niet. Klokhuizen en schillen van fruit en restjes van rauwe groenten en fruit doe ik in onze tuin ook tussen de planten. Wordt snel opgegeten of vergaat snel.

3 likes

Een klokhuis wel maar een bananenschil niet, omdat het bij een bananenschil wel 2 jaar kan duren voordat dat afgebroken is (klokhuis binnen 8 weken).

5 likes

Ik word ook altijd zo boos van mensen die hun vuilniszak naast de ondergrondse container zetten omdat die vol zit, ipv even verder lopen naar een andere container of de zak weer mee naar huis nemen :angry: dag erna ligt alles half aangevroten verdeeld over de straat

9 likes

Buurvrouw in ons rijtje gooit de zak altijd buiten bij de voordeur en het ongedierte weet het intussen gewoon

1 like

Naar een babyshower van een goede vriendin terwijl je zelf niks met kinderen en zulke activiteiten hebt:

• Hoort erbij, gewoon gaan
  • Niet gaan als je dat echt niet wil
  • Geen mening

0 stemmers

2 likes

Ik heb wel kinderen en ik ging ook niet, niks voor mij

5 likes

Misschien kan je samen met je vriendin apart een taartje eten en eventueel een cadeautje geven? Als je wel iets zou willen doen maar niet naar eenbabyshower wil (wat ik snap, verschrikkelijk en ik heb zelf een kind).

2 likes

Dit verbaast me echt heel erg

Een goeie vriendin en dan niet gaan omdat je niks met kinderen hebt? Op een babyshower zijn over het algemeen geen kinderen aanwezig, het draait om je vriendin.

Hoe ‘erg’ kunnen een paar uurtjes zijn? Vind dat mensen soms wel heel erg schuilen achter “niet doen wat je niet wil”, lijkt me ook niet heel fijn om zo met je vrienden om te gaan.

125 likes

Vind babyshowers ook wel vaak voor een bepaald type mensen :grimacing: niet mijn vrienden gelukkig

8 likes

Eens aan de ene kant, aan de andere kant weten al mijn vriendinnen dat ik geen kinderwens heb en alles eromheen me ook niet veel interesseert.

Ik heb één goede vriendin met een kind, maar die heeft nog heel sterk haar eigen leven en praat ook niet alleen over haar kindje. Ik stuur kindje verjaardagskaarten en koop soms random cadeautjes, maar zo’n babyshower waar het gespreksonderwerp en alles eromheen om cadeaus voor kinderen en de voorbereiding erop draait, is niet aan mij besteed. Ik heb met liefde een surprise party voor haar georganiseerd dit jaar, maar ik vind ook dat er vanuit de ander geaccepteerd kan worden dat dit soort feestjes niet voor iedereen zijn.

Ik weet niet naar wat voor babyshowers jullie gaan gezien de hoeveelheid haat op dit forum, maar in mijn omgeving is het gewoon een gezellige borrel met een hoop snacks, snaai en ook gewoon wijntjes zonder al te veel baby gepraat.

En eens met @Zemraluani, je doet dit toch voor je vriendin(nen).

41 likes

Hoewel ik zelf een brave burger ben (neem m’n afval weer mee terug als de container volzit) en het zelf ook vreselijk vindt dat er zakken naast gezet worden, snap ik het ergens toch wel. Bij mij heb je toegang tot alleen de ondergrondse containers die zo ongeveer naast m’n appartement staan. De containers die op 100 meter afstaan daarvan, gaan niet open met mijn pasje. Niet iedereen heeft een berging dus wat moet je dan met je afval

5 likes

Er is echt niet maar 1 container waar je je afval in kwijt kan hoor

En wat moet je dan met je afval? Het zit in een vuilniszak dus die kun je toch weer mee naar huis nemen en de volgende dag weggooien. Als je bang bent dat het meurt doe je er voor de zekerheid nog een extra zak omheen

1 like

De mijne weten dit ook over mij, maar mijn kinderwens heeft niks met hun babyshower te maken? Ik ben er gewoon. Je kunt toch wel een feestje vieren en blij zijn voor een ander, ook als jij niks met kinderen hebt.

Vind jouw desinteresse in kinderen pas relevant als je uitgenodigd wordt voor een kinderfeest in een krijspaleis.

44 likes

Bij mij zijn babyshowers ook altijd zo. Een lekkere lunch, high tea of diner, wijntjes er bij voor alle niet zwangeren, gezellig kletsen en degene die zwanger is in het zonnetje zetten.

Ik heb heel veel babyshowers mee gemaakt en er was er maar 1 met een paar spelletjes. Die spelletjes zijn niet mijn ding maar even gewoon mee doen en het is weer klaar.

10 likes

Het zijn er 2 inderdaad, maar als de ene kapot is (is de laatste tijd vaak helaas) zit de andere binnen een dag vol. Ik heb alles in de omgeving geprobeerd maar er is echt maar 1 plek waar onze pasjes toegang voor hebben. En uiteraard wordt er dan door meerdere buurtbewoners een melding gemaakt, maar het is gewoon irritant.

Dus zelf neem ik het dus mee terug, maar niet iedereen helaas. En als je op 3 hoog woont op 35 vierkante meter of net op vakantie gaat, kan ik mij dat ergens echt wel voorstellen.

4 likes

Ik heb vriendinnen die er zo in staan maar wel op mijn babyshower waren en dat kon ik echt enorm waarderen. Dat ondanks dat ze zelf die wens en interesse niet hebben toch de moeite nemen om er voor mij te zijn. Want dat is uiteindelijk waar het om draaide.

Ik vind echt dat mensen soms zo’n bizar groot ding maken van een babyshower. Soms doe je toch gewoon iets voor elkaar in een vriendschap?

32 likes

Bij mijn vorige woning stond er een container voor de deur en alleen die ging open met je milieupas. Als die volzat en je ging de volgende container proberen ging die echt niet open. Dus in sommige gevallen klopt dat toch echt.

12 likes