Stel je persoonlijke vraag #50

Jonge het is echt 3 uurtjes, je eet wat, praat wat tegen mensen en gaat weer naar huis. Ik heb ook niks met mensen die een vinexwoning kopen en dat volledig VT Wonen inrichten, maar ik ga gewoon braaf naar housewarmings en zeg dan “goh wat leuk, goh hoe hebben jullie dat bedacht zeg wat uniek en leuk”.

Boeiend, je kan toch wel ff doen alsof je niet agressief-anti iets bent. Vind dat echt ontzettend kinderachtig eigenlijk als je jezelf niet even over jezelf heen kan zetten.

80 likes

Oh mijn pas werkt op meerdere containers (3 ofzo) vandaar ook m’n ergernis. Al vind ik het dan nog steeds niet ok om je zak maar te dumpen, lekker makkelijk wel ja

1 like

Maar soms gaat het toch even niet om jou en wat je wel of niet leuk vindt?

Edit: oh ja is al een paar keer gezegd zie ik nu.

7 likes

Ik ben eens op een babyshower geweest waar niemand elkaar kende (dat kan he) maar ook niemand iets zei. Ik heb daar hard moeten werken om gespreksonderwerpen aan te snijden, manmanman wat kunnen 3 uur lang duren zeg.

Edit: oh en we gingen ook slabbetjes EN rompertjes beschilderen :sob:

Over babyshowers gesproken, ik word nu steeds vaker uitgenodigd voor babyshowers van een tweede kind terwijl ik dacht dat dat alleen voor de eerste was op de een of andere manier.

Babyshowers:

• Ik vind dat een babyshower voor baby 1 genoeg is
  • Ik vind dat een babyshower bij elke baby na de eerste ook hoort
  • Ik vind hier niet zoveel van

0 stemmers

Ik heb een keer gegeten bij een gezin (die elkaar dus wel kenden :joy:) dat zo was.

Was echt fucking ongemakkelijk, maar ik praat genoeg voor 6 dus maakte voor mij weinig verschil uiteindelijk. Ik kan ook gewoon tegen een muur praten, maakt mij niks uit.

Maar het lijkt me zo saai voor jezelf als je zo’n niet-inbrenger bent? Zelfs in je privé kring?

5 likes

Wat vind je het kutst van deze drie? Niet van jezelf maar voor een vriendin

• Vrijgezellenfeest
  • Baby shower
  • Gender reveal party

0 stemmers

En het leukst?

• Vrijgezellenfeest
  • Baby shower
  • Gender reveal party

0 stemmers

• Allemaal kut

0 stemmers

3 likes

Baby shover :skull:

Edit: ah jammer je hebt je typo bewerkt haha ik vond m wel mooi

6 likes

Dit is ook een beetje hetzelfde genre als mensen in het kinderloostopic die oprecht schrikken dat anderen aan kinderen beginnen, omdat ze niet begrijpen waarom. Is het zó moeilijk om even blij te zijn voor de mensen in je leven en om te accepteren dat we allemaal andere dingen leuk of waardevol vinden in het leven?

21 likes

Ja, kan gratis en dan krijg je er ook een handig houder bij om je vuilniszak open te houden.
Ik heb het overigens nooit gebruikt want in mijn wijk was het echt dweilen met de kraan open.

1 like

Ik heb een keer op een camping gestaan tegenover een niet pratend gezin.

Twee weken lang geobserveerd, ik heb ze gewoon niet meer dan drie zinnen per dag per persoon horen uitspreken.

Kijk kwam daar ook voor m’n rust dus het had erger gekund, maar vraag me nog altijd af of ze achteraf nou zouden zeggen dat ze het gezellig hadden gehad met elkaar.

In dit verhaal kom ik ook over als the weird one vanwege de observatie, maar sinds het me opviel, lukte het niet meer om er niet op te letten.

Ik geniet ook van met m’n partner in één ruimte zijn en urenlang ons eigen ding doen zonder te praten. Maar soms is een lopend gesprek toch ook leuk? Gezellig? Onvermijdelijk en noodzakelijk zelfs?

6 likes

als je het vriendschaptopic las zou je weten dat genoeg mensen hier allergisch zijn voor een keer iets tegen je zin doen voor een vriendin

20 likes

Ik vier gewoon de mijlpalen van mijn vrienden mee omdat ik het leuk en bijzonder vind dat iets voor hen heel belangrijk is in hun leven en ze dat graag willen delen met de mensen om hen heen. Voor de ene is dat een babyshower, voor de ander een promotie, bruiloft, of housewarming.

Snap wel dat het irritant is als je bij iedereen moet komen opdraven op zowel babyshower als gender reveal als kraamfeest als babyborrel en jij nooit iets te vieren hebt (al vind ik dat single vrienden ook gerust hun eigen mijlpalen die niks met trouwen of baby’s te maken hebben mogen vieren), maar voor een keer zet je je voor belangrijke mensen daar toch overheen gewoon omdat je van ze houdt en hen hun geluk gunt ook al heb jij niks met datgene wat hen geluk geeft.

Als een van mijn vrienden promoveert in theoretische natuurkunde snap ik ook niet waar het allemaal over gaat maar ik sta te cheeren hoor.

37 likes

Het is inderdaad een cultuurverschil tussen alle westerse culturen en alle niet-westerse culturen.

(Elke keer weer janken als ik ergens lees dat deze al nergens op slaande categorisering volledig genormaliseerd is in de hoofden van mensen).

32 likes

Als je echt goede vriendinnen bent, wellicht heb je het daar ook ooit over gehad of kan je het daar over hebben. Bij ons in de vriendinnengroep wil een vriendin zelf geen babyshower en ook niet naar babyshowers. Vindt bij ons niemand raar of vervelend

2 likes

Ik vind babyshowers dus echt een superuniverseel ding (hoe het gebeurt verschilt dan weer wel) op een klein clubje mensen na dat zichzelf te cool vindt om stil te staan bij hoe groot de komst van een kind is.

5 likes

Ik vind de babyshower zelf wel prima (zolang je maar niet je neus in luiers moet stoppen), maar ik kan gewoon niet makkelijk “gezellie doen” met allemaal onbekenden.
Als ik echt een drukke week heb gehad en echt geen tijd heb om bij te komen, zeg ik af. Je hebt toch nog kraambezoek. Anders ga ik wel.

2 likes

Ja cruciaal onderdeel van onze cultuur anders wordt je verstoten uit het niet westersdom.

7 likes

Iemand zegt ‘Niet-westers’, wat bedoelt deze persoon?

• Deze persoon bedoelt ‘niet wit’
  • Deze persoon bedoelt ‘niet uit een specifieke geografische regio’

0 stemmers

2 likes

Ik heb denk ik redelijk m’n best gedaan om vrienden uit te kiezen die net als ik zeer weinig op hebben met in een groepje in roze pakjes met nepsluiers en piemeldiadeempjes door de stad te rennen, dan te oee- en aa-en bij een roze of blauw confettikanon en dan een hele middag rompertjes versieren en inimini fondantovergoten cupcakes te eten.

Dat gezegd hebbende, mijn ervaring met mijn vrienden die kinderen hebben is dat ik hun kind net zo lief en leuk vind als dat ik hun ouders vind en dat ik met alle plezier zo veel word meegenomen in hun leven als mijn vrienden wensen. Ik heb misschien niet veel met “kinderen”, maar wel met hun kind.
En als een vriendin daar nu eenmaal van houdt dan knutsel ik met alle liefde een luiertaart voor d’r.

9 likes