Stel je persoonlijke vraag #51

Ik had het hier laatst over met mijn moeder (69) en oma (97) en die zeiden dat dus ook inderdaad. Ik voel me inmiddels ook al bijna 20 jaar een begin twintiger, en denk dat dat gewoon zo blijft. Heb gelukkig wel wat @Krabsalade zegt dat gevoel dat ik mezelf wel beter ken en veel minder onzekerheden heb dan als tiener/jongvolwassene, dus wat dat betreft vind ik het wel heel fijn om ouder te worden, maar mijn leven voelt verder ook niet heel anders dan toen ik begin/midden 20 was.
Als ik met mijn jonge collega’s praat (18-24-ish) dan voel ik me ook niet per se veel ouder, totdat ik in de spiegel kijk en mijn grijze haren en rimpels zie dan :sweat_smile:

@Vaiana Hangt er heel erg vanaf. Als iemand bijvoorbeeld een hele vette oldtimer of interessante instrumenten oid heeft vind ik dat qua bezit interessant, maar koophuizen of de nieuwste SUV of investeringen interesseren me absoluut niet. Werk vind ik vaak wel een interessant onderwerp, zeker als mensen wat leuks doen en/of gepassioneerd zijn over wat ze doen vind ik dat vaak echt leuk om te horen. Hoeveel mensen ze onder zich hebben werken of hoeveel ze verdienen boeit me dan weer geen ene hol (had een tante die daar altijd enorm over zat op te scheppen, zo saai. Gelukkig is ze nu al lang gepensioneerd en een stuk leuker gezelschap geworden)

4 likes

Haha ik kan mij er alles bij voorstellen want het meest jammer aan geen Instagram/sociale media meer hebben vind ik dat ik niet meer m’n eigen tijdlijn door kan scrollen :joy::joy:

4 likes

Ja dat vind ik leuk, maar praten over salaris en hogerop komen vind ik gewoon zo’n zonde van mijn tijd. Word er bloedchagerijnig van.

4 likes

Ohja jezus dit doet mijn schoonvader altijd over zijn nicht. Die werkt ergens bij een of ander groot bedrijf op een hoge positie en hoe vaak ik inmiddels al gehoord heb hoeveel mensen die onder zich heeft, hoe ontzettend veel verantwoordelijkheid ze heeft en hoe teringrijk ze is :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: het boeit me 0, ik heb dat mens nog nooit gezien.

5 likes

maar de mensen die dat leuk vinden om te bespreken zijn ook altijd de mensen die het zelf heel goed hebben. net zoals op dit forum

9 likes

Ugh zat laatst op een verjaardag en kreeg de vraag: “zo, waar investeer jij nu in?”

:skull_and_crossbones:

10 likes

“In de hypotheek van mijn verhuurder”, weten ze ook meteen dat ze je niet lastig te hoeven vallen met verhalen over hypotheken en koophuizen.
Alhoewel dan waarschijnlijk wel weer de uitgekauwde preek komt over hoe je geld weggooit als je huurt :roll_eyes:

7 likes

Met wat voor soort beroepen zou je daten voor een relatie?

• Psychiater
  • Militair
  • Gynaecoloog
  • Verkoopmakelaar
  • Stripper
  • Gigolo
  • Filosofieprofessor
  • Bouncer
  • Influencer
  • Bodybuilder
  • Cryptotrader
  • Niks van dit

0 stemmers

1 like

gynaecoloog niet als het een man is

6 likes

“In mezelf” :wave:

3 likes

Mezelf.

Vind “ga je op zoek naar een andere baan” ook zo kut. Hoezo?!

@Vuile_bitch ooh zeker. Die mensen zitten volgens mij de hele verjaardag etc. te wachten tot ze eindelijk over de waarde van hun huis kunnen vertellen.

1 like

Ik zet het geld op mijn rekening (vaak herbruik ik dat geld voor andere om als cadeau te geven, en zet van de gezamenlijke rekening het bedrag op mijn eigen rekening) en zet dit dan op de spaarrekening voor hetgeen ik aan het sparen ben.

1 like

Wel interessant om te zien, ik vroeg me namelijk precies hetzelfde af. Heb meerdere dingen in dit rijtje meegemaakt, ook dingen die hier ‘hoog’ scoren, en heb toch gestemd op ‘niet echt’ in de poll over zware tegenslagen. Niet dat die dingen niet heel kut waren hoor, maar ik denk toch al snel van ja het kan nog erger. Bijv. bij een ernstig zieke ouder denk ik dan ja diegene is tenminste niet overleden, dat zou pas erg zijn. Ik weet ook niet zo goed of het nou betekent dat ik positief in het leven sta of dat ik soms misschien erg streng voor mezelf ben (niet zeiken Marijke, het kan altijd erger). Of misschien een combinatie.

Edit: En ik denk dat het ook scheelt dat er veel belangrijke dingen in mijn leven wel op orde zijn. Opgegroeid in een fijn gezin, nooit geldzorgen gehad, fijne vriendengroep en relatie etc. Dat maakt omgaan me tegenslagen natuurlijk ook makkelijker.

7 likes

Ik vind alleen opa/oma dood niet echt heel ingrijpend te noemen, maar dat zei ik ook een keer toen die van Enzo Knol dood was en daar waren heel veel mensen het toen niet mee eens.

Maarja onze opa’s en oma’s zijn toch allemaal wel zo rond de 80+ tot 100+ dus ja wat verwacht je dan?

30 likes

Ik vind praten over je (kantoor)werk echt heel erg saai. Heel soms doen vriendinnen dat als we uit eten zijn en haak dan echt afff

Over verbouwingen of koophuizen of huizen inrichten praten vind ik ook teringsaai

8 likes

Wanneer iemand een nieuwe auto heeft of een nieuwe wil. Zodra het over auto’s gaat, speelt bij mij in mijn hoofd een wachtmuziekje.

7 likes

Ja same, ik moet zeggen dat ik al snel vooral denk; ‘wat fijn dat je ze nog zolang mee hebt kunnen maken en dat ze deze leeftijd hebben gehaald’. Omdat dat ook niet vanzelfsprekend is en ik het eerder juist bijzonder vind dat je op ruim volwassen leeftijd nog grootouders hebt. Maar dat komt misschien ook door de niet zo sterke band die ik had met mijn enige grootouder die ik heb gekend bijvoorbeeld. En wat ik begreep zag bv Enzo zijn opa als een soort vaderfiguur en kan me voorstellen dat dat dan veel heftiger voelt als zo’n iemand wegvalt.

Denk dat het dus heel persoonlijk is hoe iemand een gebeurtenis ervaart en wat de context is. Ook met bv een scheiding van jezelf of je ouders. En het kan Ă ltijd erger denk ik, maar dat betekent niet dat je iets niet als een heftige gebeurtenis kan ervaren.

3 likes

Sta je wel eens voor een winkel, voordat hij open is?

• Ja, een x gehad
  • Ja, vaker gebeurt
  • Nee, nog nooit gebeurt

0 stemmers

1 like

Over het algemeen eens, maar er zijn wel uitzonderingen waarbij ik het wel snap.

3 likes

Ik soms ouderen wachten totdat de Kruidvat open is. En ik vraag mij altijd af waarom.

1 like