Ik had het hier laatst over met mijn moeder (69) en oma (97) en die zeiden dat dus ook inderdaad. Ik voel me inmiddels ook al bijna 20 jaar een begin twintiger, en denk dat dat gewoon zo blijft. Heb gelukkig wel wat @Krabsalade zegt dat gevoel dat ik mezelf wel beter ken en veel minder onzekerheden heb dan als tiener/jongvolwassene, dus wat dat betreft vind ik het wel heel fijn om ouder te worden, maar mijn leven voelt verder ook niet heel anders dan toen ik begin/midden 20 was.
Als ik met mijn jonge collegaâs praat (18-24-ish) dan voel ik me ook niet per se veel ouder, totdat ik in de spiegel kijk en mijn grijze haren en rimpels zie dan
@Vaiana Hangt er heel erg vanaf. Als iemand bijvoorbeeld een hele vette oldtimer of interessante instrumenten oid heeft vind ik dat qua bezit interessant, maar koophuizen of de nieuwste SUV of investeringen interesseren me absoluut niet. Werk vind ik vaak wel een interessant onderwerp, zeker als mensen wat leuks doen en/of gepassioneerd zijn over wat ze doen vind ik dat vaak echt leuk om te horen. Hoeveel mensen ze onder zich hebben werken of hoeveel ze verdienen boeit me dan weer geen ene hol (had een tante die daar altijd enorm over zat op te scheppen, zo saai. Gelukkig is ze nu al lang gepensioneerd en een stuk leuker gezelschap geworden)