Stel je persoonlijke vraag #51

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #50 - #5142 door cremeinyourcoffee.

Eerdere discussies:

1 like

Heb jij wel eens je was bij een wasserette gedaan?

• Ja, regelmatig
  • Ja, een enkele keer
  • Ja, in het buitenland op vakantie
  • Nee

0 stemmers

Hoe veel denk je dat een wasje in de wasserette kost?

• 1/2 euro
  • 2/3 euro
  • 3/4 euro
  • 4/5 euro
  • 5/6 euro
  • 6/7 euro
  • 7/8 euro
  • 8/9 euro
  • 9/10 euro

0 stemmers

Ik heb gisteren 5,50 euro betaald voor een wasje in Nederland

2 likes

Ik woonde in een studio zonder wasmachine, dus ik ging wekelijks naar de wasserette om de hoek.

6 likes

Prijs hangt ook af van het gewicht, ik ging er heen om donsdekens en -jassen in een grote machine te kunnen wassen en drogen.

1 like

@Daelyss Ooh ja, dat het afhangt van het gewicht had ik er ook even neer moeten zetten!

Blijven jullie tijdens de was in de wasserette eigenlijk of gaan jullie dan weg?

2 likes

Laatste keer op een camping was de wasserette zo’n eind van ons huisje dat ik ben blijven wachten, programma was ook anderhalf uur ofzo

3 likes

Was op de hoek van mijn straat dus ik ging gewoon naar huis, kwam wel terug om mijn was direct in de droger te doen. Vind het aso als je een wasmachine bezet houdt en je niet waar de eigenaar is.

4 likes

Ik ging tussendoor weg maar zorgde er wel voor dat ik ruim op tijd weer terug was. Idd aso om een machine bezet te houden terwijl die niet draait.

3 likes

Ik ging weg, maar ik betaalde altijd een prijs inclusief drogen en opvouwen. Dus dan kwam ik ‘s middags mijn was ophalen en stond het al klaar in mijn tas. Heel chill! Was een studententarief van 7 euro ofzo.

19 likes

@grace Ligt aan de “mentale struggles”. Zit je ff in een dip en wil je dat kwijt, prima. Ga je daarna pillen verkopen en onzin verkondigen? Optyfen.
Heb je last van zwaardere mentale problemen, dan ben ik geen fan van dat gedeel. Zeker niet als ze hun waarheid als de enige waarheid gaan aankondigen. Zie het te veel op TikTok en het is om te janken

4 likes

Dat leek mij nu nog wel wat, gewoon weer opgevouwen in de kast kunnen leggen

3 likes

@Daelyss @Masterchef oke, goed om te weten! Ik was nu gebleven maar ga de volgende keer dan weg, maar dan inderdaad wel met een wekker zodat ik op tijd terug ben!

@George wow, wat super! Ik kon nu ook twee machines naast elkaar aanzetten en dat was ook zo fijn. Gelijk alle was klaar.

4 likes

In groepen met mensen die ik niet zo goed ken of waar ik mezelf niet op mijn gemak voel ben ik vrij inschikkelijk. Ken ik de groep goed of voel ik me op mijn gemak ben ik eerder dominant.

Maar het kost me altijd energie.

45 likes

In de tram in Amsterdam. Het is een volle tram, veel mensen praten. Het is sowieso niet stil. Iemand kijkt hardop filmpjes op zijn telefoon. Een vrouw zegt tegen hem “hello, turn your phone down. I’m not interested in your private shit”.

• Ze heeft gelijk, maar het Engels kan beter
  • Doe niet zo moeilijk vrouw

0 stemmers

1 like

Ze heeft gelijk. Punt.

Zolang Engels niet haar moedertaal is ook prima, het is niet alsof het onbegrijpelijke wartaal is die ze uitkraamt.

Heb gewoon een pesthekel aan mensen die op luidspreker op hun telefoon dingen kijken/luisteren, daar zijn koptelefoons voor uitgevonden, optyfen met je herrie

51 likes

Ik doe het zelf niet, maar kan me er ook niet zo aan ergeren. Ik bedoel, het was sowieso echt luid in de tram. Mensen praten hard met elkaar, krijsende kinderen. Wat maakt dat iets hardere filmpje dan uit?

In een verder stille trein vind ik het een ander verhaal.

4 likes

Dat zijn normale omgevingsgeluiden die je tegenkomt in het openbaar, iemand anders’ muziek/filmpjes/facetimegesprekken niet.
Ik snap echt niet wat er zo moeilijk aan is om gewoon een koptelefoon op te zetten als je in het openbaar bent

34 likes

ik zou t zelf niet doen maar ik vind iemand zo overdreven aanspreken om niks nog irritanter

4 likes

N.a.v. dit artikel: https://www.ad.nl/show/rtl-redacteuren-steken-middelvingers-naar-elkaar-op-in-live-uitzending-editie-nl-onwenselijk~a0d98fa9/

Steek jij weleens (voor de lol) je middelvinger op naar een collega?

• Ja, meerdere keren per week
  • Ja, heel af en toe
  • Ja, maar dan niet voor lol.
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Elke week :sob:
Maar is gelukkig maar 1,75 bij mij.

5,50 is echt duur, ik moet meestal 2 wasmachines gebruiken!

3 likes