Blijkbaar bestaat dit sinds gister:
Er is ook een krant in makkelijke taal kwam ik laatst achter. Wel hele goede lay-out en prima te lezen.
Edit: wilde ff een linkje plaatsen en lees nu dat die krant al 20 jaar bestaat. Het is de start krant die ik bedoel.
Er komt dit jaar een speciale flair uit in makkelijkere taal.
Fijn toch dan hoor je klaarblijkelijk niet bij de doelgroep.
Is nieuw, wordt een dagelijks journaal naast het normale
Ik denk dat ik best makkelijk ben, zolang ik maar niet iedereen letterlijk hoef aan te geven wat ze moeten kopen. Dan voelt het alsof ik een boodschappenlijstje aan het doorgeven ben.
Ja ik ben ook niet anti, waarom zou ik?
Haha nou ja je post is niet bepaald āik zag toevallig op tv echt een mooi initiatief: het nieuws in makkelijke taal, hadden jullie daar ooit van gehoord?ā
Maak lekker je eigen poll dan
Ik heb wel eens per ongeluk een EK wedstrijd voor blinde mensen gekeken en geluisterd, alles werd heeel goed omschreven. Ik was zo verbaasd maar ja vond het wel chill, waren 2 landen waarvan ik de teams niet kende en er werd dan niet alleen een rugnunmer of naam genoemd maar echt een uitgebreide omschrijving. Kwam er pas na drie kwartier achter
Heb ik toch een fucking delier?
Ofwel mensen hebben echt af en toe tijd te veel om dit soort dingen te onderzoeken
Hier ben ik echt te nuchter voor
Ja, ik kan dit echt totaal niet. Ik kan niet eens beelddenken in de zin van ādoe je ogen dicht en zie een appel voor jeā laat staan dat ik in mān hoofd een lidwoord een vorm en kleur kan geven
- Engels, want vaak voordeliger
- Nederlands, duurder maar kies voor het āgemakā en gewoon met grammen in de weer ipv cups
- Ik heb een mix van zowel Engels- als Nederlandstalige kookboeken
- Koop/krijg ik überhaupt niet
0 stemmers
Zooooo irritant als je op pinterest leuke recepten hebt maar dan moet je alles omrekenen ik ga denk ik maar zon cup setje halen zodat het makkelijker wordt
Ja zou ik zeker doen, zo makkelijk!
Ik probeer altijd te gaan voor de originele, maar als ik Engelse kookboeken haal dan probeer ik altijd te gaan voor Brits Engels vanwege de maten
Heb aan de binnekant van de deur van een keukenkastje een omrekentabel hangen.
Staan van cups, eetlepels, ed. naar gram en mililiter op, maar ook van fahrenheit naar celcius
Is nog steeds een beetje gedoe, maar maakt het wel al een stuk makkelijker
Maar een cup basterdsuiker weegt niet hetzelfde als een cup bloem, heb je dan alles erop staan?
Ik heb ook best wat Amerikaanse bakboeken die wel met grammen werken. En bij kookboeken boeit het minder, dan pak ik wel gewoon mijn cups erbij.
Laatst de tip hier gehad waar ik zelf nooit op was gekomen; ChatGPT kan eenvoudig binnen een paar seconden een recept omzetten naar metrisch. Ik gebruik het inmiddels bijna wekelijks.
En bij steeds meer Amerikaanse kook- en bakboekenauteurs valt het kwartje dat nauwkeurigheid bij bakken handig is, dus bij veel van de huidige bakboeken staan de hoeveelheden ook in grammen erbij.