Stel je persoonlijke vraag #51

Heb bloem, suiker, poedersuiker, boter & slagroom erop staan.
Plus cups zelf zijn super onnauwkeurig omdat de ene schep veel compacter/dichter is dan de andere, dus die paar gram meer of minder met het verschil tussen basterdsuiker en kristalsuiker neem ik voor lief.

1 like

Ben jij nu al bezig met adventkalenders?

• Ja, ik moet altijd kopen kopen kopen kopen
  • Nee, maar ik ga straks wel kopen kopen kopen
  • Nee, ik heb geen koopverslaving

0 stemmers

5 likes

Ik denk dat ik wel een koopverslaving heb helaas maar ik vind adventkalenders echt zo oninteressant

22 likes

Dit geldt voor mij ook.

Wellicht verbazingwekkend voor jullie allen. Maar ik koop ook nooit kalenders, wat een onzin allemaal.

8 likes

Ik koop nooit adventkalenders, maar doe dit jaar een adventkalender met vrienden en ben daar mega excited over

14 likes

Toen ik niet kon slapen vannacht heb ik al lopen googlen :crazy_face:

3 likes

Vind je dat wel prima of wil je daar wat aan doen?

1 like

Veel van die Amerikaanse receptenblogs hebben zo’n omreken knopje naar metric, maar ik erger me dan alsnog omdat er dan vaak iets staat als ā€œ2.7777 ml sojasausā€, of ā€œ75 gram aubergineā€.

5 likes

Als ik een fatsoenlijke chocolade adventskalender vind, koop ik die.

Oh nee ik vind dat echt kut om verschillende redenen. Ik koop gelukkig over het algemeen echt geen troep, en koop koop koop dus ook niet heel de tijd, maar ik koop bijvoorbeeld wel veel boeken en ik koop ook makkelijk dingen voor sport en nu ik erover nadenk doe ik vooral makkelijk dure aankopen zoals een duur hardloop vest, dure wandelschoenen etc. zijn over het algemeen geen dingen die ook snel weer worden afgedankt gelukkig.

Maar ja ik zou er wel wat aan willen doen vooral omdat ik gewoon veel (eigenlijk al mn) geld uitgeef terwijl ik weet hoe het is om niet rond te kunnen komen en ik doodsbang ben weer in die situatie te komen dus wat spaargeld zou wel welkom zijn🤔

3 likes

Lego heeft gewoon te leuke kalenders :money_mouth_face:

Ik ben eigenlijk van mening dat Amerikaanse recepten sowieso niet goed zullen zijn omdat ik denk dat ze daar geen smaak hebben. Ik volg alleen maar recepten uit de rest van de wereld waar ze wel aan normale eenheden doen.

• Same, rot op met je cups
  • Nee I love Amerikaanse recepten

0 stemmers

1 like

Een cup bloem is zoveel makkelijker vind ik. Je vult een cup met bloem en klaar ipv weer dat moeten afwegen op de gram enzo. Ik gebruik zelf echt voor alles m’n cups. Rijst voor 2 personen is 1 cup rijst en 1 cup water in de rijstkoker. Heel handig en snel vind ik zelf.

6 likes

Dat werkt bij mij alleen dus bij recepten waar je niet precies hoeft te zijn. Er kan best wel veel gram verschil zitten tussen de ene cup suiker wat meer aangedrukt en wat losser. Dus met rijst of brownies ofzo prima, maar verder. Plus vind grammen met dingen als honing ook chiller ipv weer een cup vies maken.

6 likes

Hierop aanhakend, ik heb niets met advent kalenders maar heb wel zin om shit te kopen met black friday :woozy_face: eigenlijk net zo erg.

2 likes

Ik leef echt als een koningin tijdens mijn vakantie en moet dan altijd even acclimatiseren als ik weer terug ben. Moet nu gewoon even weer normaal doen, maar de adventkalender is er wel doorheen geslipt. Nu gewoon met ogen dicht langs winkels lopen.

Uiteindelijk zijn de meeste aankopen ook gewoon onzin. Zijn maar echt weinig op het forum waarvan ik daadwerkelijk geloof dat ze minimalistisch zijn.

5 likes

Ik ben nog nooit een adventkalender tegengekomen die me over heeft gehaald tot kopen. Ik vind 't concept leuk en heb 't weleens met een vriendin gedaan dat we er eentje voor elkaar hadden gemaakt. Maar de commerciele? Nog nooit.

2 likes

Ik schrok ervan dat ik in adventskalender topic 1 degene ben met de meeste posts :joy:

5 likes

Vind adventkalenders een beetje infantiel ofzo, weet niet waarom.

19 likes

Ja omdat het voor kinderen is :joy:

18 likes