Stel je persoonlijke vraag #51

Ik vind alleen opa/oma dood niet echt heel ingrijpend te noemen, maar dat zei ik ook een keer toen die van Enzo Knol dood was en daar waren heel veel mensen het toen niet mee eens.

Maarja onze opa’s en oma’s zijn toch allemaal wel zo rond de 80+ tot 100+ dus ja wat verwacht je dan?

30 likes

Ik vind praten over je (kantoor)werk echt heel erg saai. Heel soms doen vriendinnen dat als we uit eten zijn en haak dan echt afff

Over verbouwingen of koophuizen of huizen inrichten praten vind ik ook teringsaai

8 likes

Wanneer iemand een nieuwe auto heeft of een nieuwe wil. Zodra het over auto’s gaat, speelt bij mij in mijn hoofd een wachtmuziekje.

7 likes

Ja same, ik moet zeggen dat ik al snel vooral denk; ‘wat fijn dat je ze nog zolang mee hebt kunnen maken en dat ze deze leeftijd hebben gehaald’. Omdat dat ook niet vanzelfsprekend is en ik het eerder juist bijzonder vind dat je op ruim volwassen leeftijd nog grootouders hebt. Maar dat komt misschien ook door de niet zo sterke band die ik had met mijn enige grootouder die ik heb gekend bijvoorbeeld. En wat ik begreep zag bv Enzo zijn opa als een soort vaderfiguur en kan me voorstellen dat dat dan veel heftiger voelt als zo’n iemand wegvalt.

Denk dat het dus heel persoonlijk is hoe iemand een gebeurtenis ervaart en wat de context is. Ook met bv een scheiding van jezelf of je ouders. En het kan àltijd erger denk ik, maar dat betekent niet dat je iets niet als een heftige gebeurtenis kan ervaren.

3 likes

Sta je wel eens voor een winkel, voordat hij open is?

• Ja, een x gehad
  • Ja, vaker gebeurt
  • Nee, nog nooit gebeurt

0 stemmers

1 like

Over het algemeen eens, maar er zijn wel uitzonderingen waarbij ik het wel snap.

3 likes

Ik soms ouderen wachten totdat de Kruidvat open is. En ik vraag mij altijd af waarom.

1 like

Jawel als ik me in de openingstijd heb vergist. Maar ga dan wel verderop staan want ik vond dat vroeger toen ik in een kledingwinkel werkte altijd zó irritant als mensen direct nadat het rolluik open ging naar binnen liepen.

16 likes

Haha ja ik was laatst even vergeten dat het zondag was dus stond te vroeg bij de supermarkt. En toen was het 1 over 12 ging een oud mannetje op het raam kloppen. Rustig Piet!

7 likes

haha ik had dat ook toen ik in een winkel werkte, ik moest er altijd om 8.15 zijn maar ik kwam altijd te laat. dus dan stonden er om 25 al klanten voor de winkel en als ik dan met mijn tag die deur open deed voor mezelf probeerden ze echt zo als een stel cirkelende gieren naar binnen te glippen fucking irritant

11 likes

Van die mensen die al naar binnen glippen voor het rolluik volledig geopend is. :sob:

3 likes

Oh afschuwelijk! Ik had ook een keer dat iemand onder het half open rolluik (voor het personeel om naar binnen te komen) naar binnen limbo-danste.

“Oh ik dacht dat jullie open waren!”

17 likes

Of dat ze zo op het raam/deur gaan kloppen en wenken van ‘doe de deur open’, terwijl je nog moet opstarten en de winkel pas over een half uur open gaat.

5 likes

Wat doe je op vrijdagavond het liefst?

• Sporten
  • Uit eten
  • Uitgaan (kroeg/club)
  • Thuis chillen (serie/boek/rommelen)
  • Hobby beoefenen
  • Bioscoop/theater
  • Anders

0 stemmers

Ik kan deze vraag echt niet zo eenduidig beantwoorden maar vrijdag is wel dé weekenddag voor mij om iets te doen en mogelijk uit de band te springen (zodat ik nog twee dagen kan bijkomen :joy:). Maar zeker niet elk weekend daar ben ik te oud voor, dus op andere dagen thuis chillen of met m’n partner uit eten oid en het beschaafd houden.

6 likes

Voor pampus op de bank liggen na een werkweek en energie verzamelen om er de rest van het weekend wél wat van te kunnen maken.

13 likes

Ja echt zo niet mee eens, maar al mijn opa’s en oma’s (ja alle vier) zijn onder de 80 en 1 oma zelfs onder de 70. De band die je dan hebt is gewoon totaal anders dus ik snap goed dat het voor sommige mensen anders is.

5 likes

Mijn hobby is borduren. Dus dat is ook gewoon thuis op de bank chillen en tegelijkertijd luisteren naar een podcast

1 like

Ik was 42 toen mijn oma stierf en juist doordat ik haar zo lang om me heen had (en zij een jonge oma was) vond ik het een rotklap dat ze uiteindelijk doodging, dat had niks met haar leeftijd te maken verder

Verder heb ik echt geen mening over wie wat een tegenslag vindt, iedereen ervaart de dingen op zijn eigen manier en wie ben ik om daarover te oordelen

8 likes

Hebben wij dezelfde opa’s en oma’s? Die van mij zijn ook allemaal onder de 80 en 1 oma onder de 70. Ik ga het ook echt vreselijk vinden wanneer ze te komen overlijden. Die dag is ook heel dichtbij natuurlijk, maar aan de andere kant worden genoeg mensen 90+ dus dan heb je nog zo’n 15 jaar met ze haha.

2 likes