Tuurlijk tot op zekere hoogte wel, maar wat een tegenslag is, is toch van zoveel factoren afhankelijk?
B.v. ik heb zelf een miskraam gehad en dat was super verdrietig maar heb ik niet als zware tegenslag ervaren. Ik kan me voorstellen in andere omstandigheden dat zoiets wel enorme impact of je leven heeft. Ik heb andere dingen die niet in de lijst staan als zware tegenslag in mijn leven ervaren, waar een ander zich wellicht sneller overheen zet. Maar goed, dat is natuurlijk ook een open deur.
Dat is toch precies de vraag: wat zie JIJ als een zware tegenslag.
Ik ben zelf met psychiatrische problemen opgenomen in mân kraamweek. Dat was een gebeurtenis die ons hele leven op zân kop zette. De nasleep daarvan heeft ook heel lang geduurd.
Ah wat heftig zeg! Is al zoân levens veranderende gebeurtenis om een kind op de wereld te zetten, en dan komt dat er ook nog bij kijkenâŚMocht je het willen delen: had je daarvoor al last van psychische problemen en/of zit het in je familie?
Ik ben toen mân dochter 2 was (en na een lange zoektocht) gediagnosticeerd met autisme. Dat zit wel bij ons in de familie. Achteraf bleek dus dat ik dusdanig overprikkeld was dat de situatie thuis niet meer veilig was voor mân kind en mij. Inmiddels is mân kind bijna 7 en gaat het gelukkig heel goed met ons allemaal. Maar die weken van de opname, zonder mijn mini-baby, en de twee jaar daarna zijn wel echt de zwartste periode uit mijn leven.
Vind jij over geld, werk en bezit praten tijdens verjaardagen etc. leuk?
- Ja, love it. Ik heb echt een heul speciaal huis en ga binnenkort naar een nieuwe baan zoeken, want ik moet me blijven ontwikkelen. Boss baaaabe
- Ja, maar ik kan ook nog gewoon leuk kletsen
- Soms
- Nee, ik ben geen saaie doos
0 stemmers
Ik vind het zo enorm saai als een gesprek opeens over carrières, huizen, pensioen en vermogen gaat. Nee, ik ga niet van baan switchen en nee ik heb geen huis!
Ik haat het sowieso als mensen het in het weekend gaan hebben over werk. Laat me met rust
Koophuizen vind ik echt een verschrikkelijk saai onderwerp
Laatst ging het op een familie verjaardag weer alleen maar over koophuizen, verbouwingen en de kosten daarvan, zonnepanelen, elektrische autoâs. En dan continu met elkaar vergelijken en gelijk halen dat de een toch echt meer waar voor zân geld heeft gekregen dan de ander. Zo ontzettend saai. En dan probeer ik wel een ander onderwerp aan te snijden, maar het komt toch altijd weer hierop terug
Ik had het hier laatst over met mijn moeder (69) en oma (97) en die zeiden dat dus ook inderdaad. Ik voel me inmiddels ook al bijna 20 jaar een begin twintiger, en denk dat dat gewoon zo blijft. Heb gelukkig wel wat @Krabsalade zegt dat gevoel dat ik mezelf wel beter ken en veel minder onzekerheden heb dan als tiener/jongvolwassene, dus wat dat betreft vind ik het wel heel fijn om ouder te worden, maar mijn leven voelt verder ook niet heel anders dan toen ik begin/midden 20 was.
Als ik met mijn jonge collegaâs praat (18-24-ish) dan voel ik me ook niet per se veel ouder, totdat ik in de spiegel kijk en mijn grijze haren en rimpels zie dan
@Vaiana Hangt er heel erg vanaf. Als iemand bijvoorbeeld een hele vette oldtimer of interessante instrumenten oid heeft vind ik dat qua bezit interessant, maar koophuizen of de nieuwste SUV of investeringen interesseren me absoluut niet. Werk vind ik vaak wel een interessant onderwerp, zeker als mensen wat leuks doen en/of gepassioneerd zijn over wat ze doen vind ik dat vaak echt leuk om te horen. Hoeveel mensen ze onder zich hebben werken of hoeveel ze verdienen boeit me dan weer geen ene hol (had een tante die daar altijd enorm over zat op te scheppen, zo saai. Gelukkig is ze nu al lang gepensioneerd en een stuk leuker gezelschap geworden)
Over geld niet, maar baan/carriere heeft me heel erg beziggehouden de laatste jaren en mensen houden van juicy verhalen over werk en over mislukkingen van anderen te horen dus daar heb ik wel veel over gepraat haha. En over huizen praten vind ik ook leuk want love verbouwen, verven en interieur of bashen op de overheid over het tekort aan huurwoningen enzo
Haha ik kan mij er alles bij voorstellen want het meest jammer aan geen Instagram/sociale media meer hebben vind ik dat ik niet meer mân eigen tijdlijn door kan scrollen
Ja dat vind ik leuk, maar praten over salaris en hogerop komen vind ik gewoon zoân zonde van mijn tijd. Word er bloedchagerijnig van.
Ohja jezus dit doet mijn schoonvader altijd over zijn nicht. Die werkt ergens bij een of ander groot bedrijf op een hoge positie en hoe vaak ik inmiddels al gehoord heb hoeveel mensen die onder zich heeft, hoe ontzettend veel verantwoordelijkheid ze heeft en hoe teringrijk ze is het boeit me 0, ik heb dat mens nog nooit gezien.
maar de mensen die dat leuk vinden om te bespreken zijn ook altijd de mensen die het zelf heel goed hebben. net zoals op dit forum
Ugh zat laatst op een verjaardag en kreeg de vraag: âzo, waar investeer jij nu in?â
âIn de hypotheek van mijn verhuurderâ, weten ze ook meteen dat ze je niet lastig te hoeven vallen met verhalen over hypotheken en koophuizen.
Alhoewel dan waarschijnlijk wel weer de uitgekauwde preek komt over hoe je geld weggooit als je huurt
Met wat voor soort beroepen zou je daten voor een relatie?
- Psychiater
- Militair
- Gynaecoloog
- Verkoopmakelaar
- Stripper
- Gigolo
- Filosofieprofessor
- Bouncer
- Influencer
- Bodybuilder
- Cryptotrader
- Niks van dit
0 stemmers
Mijn reality check is elk jaar even kort aandachtig naar de nieuwe eerstejaars kijken. Dan besef ik direct weer dat ik oud ben. In de zomer denk ik vaak dat ik nog prima voor 18-22 jaar doorkan en dan zie je die broekies en denk je: never. Ze zien er nog zoveel jonger uit dan in mijn hoofd en vinden de wereld ingewikkeld op een manier waar ik echt niet meer bij kan.
Ik denk dat alles in je lijstje een zware tegenslag kan zijn, maar of het dat wordt samen hangt met hoe je er mee omgaat, wat je eerder al meegemaakt hebt, wat je steunt.