gynaecoloog niet als het een man is
âIn mezelfâ
Mezelf.
Vind âga je op zoek naar een andere baanâ ook zo kut. Hoezo?!
@Vuile_bitch ooh zeker. Die mensen zitten volgens mij de hele verjaardag etc. te wachten tot ze eindelijk over de waarde van hun huis kunnen vertellen.
Ik zet het geld op mijn rekening (vaak herbruik ik dat geld voor andere om als cadeau te geven, en zet van de gezamenlijke rekening het bedrag op mijn eigen rekening) en zet dit dan op de spaarrekening voor hetgeen ik aan het sparen ben.
Wel interessant om te zien, ik vroeg me namelijk precies hetzelfde af. Heb meerdere dingen in dit rijtje meegemaakt, ook dingen die hier âhoogâ scoren, en heb toch gestemd op âniet echtâ in de poll over zware tegenslagen. Niet dat die dingen niet heel kut waren hoor, maar ik denk toch al snel van ja het kan nog erger. Bijv. bij een ernstig zieke ouder denk ik dan ja diegene is tenminste niet overleden, dat zou pas erg zijn. Ik weet ook niet zo goed of het nou betekent dat ik positief in het leven sta of dat ik soms misschien erg streng voor mezelf ben (niet zeiken Marijke, het kan altijd erger). Of misschien een combinatie.
Edit: En ik denk dat het ook scheelt dat er veel belangrijke dingen in mijn leven wel op orde zijn. Opgegroeid in een fijn gezin, nooit geldzorgen gehad, fijne vriendengroep en relatie etc. Dat maakt omgaan me tegenslagen natuurlijk ook makkelijker.
Ik vind alleen opa/oma dood niet echt heel ingrijpend te noemen, maar dat zei ik ook een keer toen die van Enzo Knol dood was en daar waren heel veel mensen het toen niet mee eens.
Maarja onze opaâs en omaâs zijn toch allemaal wel zo rond de 80+ tot 100+ dus ja wat verwacht je dan?
Ik vind praten over je (kantoor)werk echt heel erg saai. Heel soms doen vriendinnen dat als we uit eten zijn en haak dan echt afff
Over verbouwingen of koophuizen of huizen inrichten praten vind ik ook teringsaai
Wanneer iemand een nieuwe auto heeft of een nieuwe wil. Zodra het over autoâs gaat, speelt bij mij in mijn hoofd een wachtmuziekje.
Wat versta jij verder onder âzware tegenslagenâ in het leven?
- Je bent bekogeld in de supermarkt met tomaten waarna iedereen applaudisseerde
- Je vrienden laten eten over waardoor jij doordeweeks Franse kaasjes moet eten
- Kamperen als je @Ohappyday heet
- Elke maandag om 09.00 uur in een meeting zitten nadat je twee trappen op moest lopen
- Dagelijks moeten dealen met mensen die niet zo TikTok woke zijn als jij
- Mensen vinden je een loser omdat je met je vrijgezellenfeest bij Ikea ging eten
0 stemmers
Ja same, ik moet zeggen dat ik al snel vooral denk; âwat fijn dat je ze nog zolang mee hebt kunnen maken en dat ze deze leeftijd hebben gehaaldâ. Omdat dat ook niet vanzelfsprekend is en ik het eerder juist bijzonder vind dat je op ruim volwassen leeftijd nog grootouders hebt. Maar dat komt misschien ook door de niet zo sterke band die ik had met mijn enige grootouder die ik heb gekend bijvoorbeeld. En wat ik begreep zag bv Enzo zijn opa als een soort vaderfiguur en kan me voorstellen dat dat dan veel heftiger voelt als zoân iemand wegvalt.
Denk dat het dus heel persoonlijk is hoe iemand een gebeurtenis ervaart en wat de context is. Ook met bv een scheiding van jezelf of je ouders. En het kan Ă ltijd erger denk ik, maar dat betekent niet dat je iets niet als een heftige gebeurtenis kan ervaren.
Sta je wel eens voor een winkel, voordat hij open is?
- Ja, een x gehad
- Ja, vaker gebeurt
- Nee, nog nooit gebeurt
0 stemmers
Over het algemeen eens, maar er zijn wel uitzonderingen waarbij ik het wel snap.
Ik soms ouderen wachten totdat de Kruidvat open is. En ik vraag mij altijd af waarom.
Jawel als ik me in de openingstijd heb vergist. Maar ga dan wel verderop staan want ik vond dat vroeger toen ik in een kledingwinkel werkte altijd zĂł irritant als mensen direct nadat het rolluik open ging naar binnen liepen.
Haha ja ik was laatst even vergeten dat het zondag was dus stond te vroeg bij de supermarkt. En toen was het 1 over 12 ging een oud mannetje op het raam kloppen. Rustig Piet!
haha ik had dat ook toen ik in een winkel werkte, ik moest er altijd om 8.15 zijn maar ik kwam altijd te laat. dus dan stonden er om 25 al klanten voor de winkel en als ik dan met mijn tag die deur open deed voor mezelf probeerden ze echt zo als een stel cirkelende gieren naar binnen te glippen fucking irritant
Van die mensen die al naar binnen glippen voor het rolluik volledig geopend is.
Oh afschuwelijk! Ik had ook een keer dat iemand onder het half open rolluik (voor het personeel om naar binnen te komen) naar binnen limbo-danste.
âOh ik dacht dat jullie open waren!â
Of dat ze zo op het raam/deur gaan kloppen en wenken van âdoe de deur openâ, terwijl je nog moet opstarten en de winkel pas over een half uur open gaat.
Wat doe je op vrijdagavond het liefst?
- Sporten
- Uit eten
- Uitgaan (kroeg/club)
- Thuis chillen (serie/boek/rommelen)
- Hobby beoefenen
- Bioscoop/theater
- Anders
0 stemmers