Stel je persoonlijke vraag #51

In gedachten meerdere keren per uur maar nog nooit echt.

2 likes

Op mijn vorige week deed ik het weleens, maar daar waren mn collega’s ongeveer van dezelfde leeftijd en zag ik hun meer als mijn vrienden.
En nooit in een openbare setting.

1 like

Nee. Dat blikkerige geluid uit een telefoon is echt afschuwelijk.

4 likes

Dit is toch gewoon humor haha my god, waar mensen wel geen probleem van maken.

5 likes

Voel jij je echt thuis in het huis waar je nu woont?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Hoe woon je?

• Alleen
  • Met huisgenoten
  • Met ouders/ of familie
  • Met partner/gezin

0 stemmers

4 likes

Ik voel me in principe vrijwel overal/snel thuis dus weet niet helemaal wat wordt bedoeld met dat je je niet thuis voelt.

Ik kan het me wel voorstellen als je met huisgenoten woont maar wat voel je als je je niet thuisvoelt en je met je partner/gezin of alleen woont?

Voel je je dan altijd ongemakkelijk of onrustig of wil je liever niet thuis zijn?

5 likes

Ik woon in een stomme buurt met een vreselijke buurman, het huis zelf is qua oppervlakte fantastisch maar je kunt geen raam open zetten beneden (nog geen rooster is er aan de keukenkant) maar we zitten eraan vast ivm onze rolstoeler (we kunnen niet kopen en er is niks anders te huur)

7 likes

Ja ik heb dus dat ik al 2,5 jaar in mijn huis woon (alleen) en ik vind het hier vreselijk kil. Het is leuk aangekleed, gezellige meubels, maar ik voel hier niks. Ik ben er liever niet en ik voel me niet thuis. Het is letterlijk een plek waar ik slaap en klaar. Dus ik vroeg me af of anderen dat ook hebben! Soms dan kijk ik bij mensen naar binnen en dan denk ik ‘wow, dat is gewoon echt een huis’ terwijl dat precies dezelfde woning is als dat van mij. Echt heel vaag :joy: Meestal ben ik door de weeks bij mijn ouderlijk huis en vanmiddag ging ik dus uit werk naar mijn eigen huis en ik voelde gewoon echt weerstand om te gaan.

Wat zorgt er bij jou voor dat je je snel thuis voelt? Is dat gewoon een gevoel of heeft het te maken met wie je bent etc?

6 likes

Maar denk je ook niet dat het komt omdat je gewoon niet vaak thuis bent? Als je er alleen maar sporadisch bent, voelt het natuurlijk vanzelf al minder als je eigen huis.

9 likes

Het eerste jaar was er nog corona en was ik er eigenlijk altijd. Maar het is nooit gekomen!

1 like

Ik was hier echt heel bang voor toen we gingen verhuizen omdat het weg was van mijn ouderlijk dorp, het huis had veel concessies. Zowel ik als partner was bang dat het gevoel nooit zou komen maar het was er echt vanaf dag 1 gek genoeg. We hadden het er laatst over na 2 jaar om te verhuizen en kregen echt beide zoveel buikpijn van het idee. Lijkt me heel naar om je niet thuis te voelen in je eigen huis

2 likes

Waar ga je liever heen?

• De bioscoop
  • Het filmhuis
  • Thuis film kijken

0 stemmers

• Een pretpark
  • Een museum

0 stemmers

• De dierentuin
  • Een mooi natuurgebied

0 stemmers

• Zwemmen in de zee
  • Zwemmen in een meer
  • Zwemmen in een zwembad
  • Tyf op met je zwemmen

0 stemmers

3 likes

Volgens mij kan dat echt een gevoel zijn qua huis. Net als liefde? Vanaf dag 1 dat ik in dit huis sliep voelde ik rust, me veilig en fijn. Heb dat niet bij alle huizen waarin ik woonde gehad.

14 likes

In mijn huidige huis kan ik soms op de bank zitten en ineens zo intens blij ermee zijn dat ik m’n huis het liefst even een knuffel zou willen geven. Inderdaad als een soort liefdesgevoel? Echt gek, dat heb ik verder nooit met iets materieels.

28 likes

Ah dat lijkt me echt heel vervelend!

Ik denk grotendeels ook met wie ik ben, als ik lekker in mijn vel zit voel ik me overal goed.

Maar in mn huis voel ik me ook gewoon thuis als ik kijk naar mn spulletjes en meubels die we hebben verzameld

Maar moet wel zeggen dat ik vanaf de eerste bezichtiging van dit huis al dacht “dit is het” dat helpt ook wel mee

Als ik er over na denk dat het huis ooit te klein gaat zijn en we ooit zullen verhuizen vind ik dat nu al verschrikkelijk haha,

1 like

Ik voel me wel thuis in het huis zelf, maar absoluut niet in de buurt en woonplaats en dit gevoel wordt ook alleen maar sterker. Dus zodra ik naar buiten kijk of loop denk ik ugh, maar het huis zelf vind ik wel leuk.

5 likes

Theoretisch de zee maar toen ik afgelopen weekend tussen de kwallen dobberde was ik er weer snel klaar mee. Zeker in Nederland waar de zee echt zo’n zwart gat is.

2 likes

Oh ja dat vergat ik nog in mijn rijtje inderdaad, de plaats zelf. Ik wilde hier ook helemaal niet wonen, toch al weer bijna 20 jaar nu en alleen het eerste flatje was fijn maar dat was niet geschikt voor 2 mensen laat staan met een kind

1 like

Ik woon nu echt in een heerlijk appartement, maar, het voelt na ruim twee jaar nog steeds niet als helemaal thuis. Ik zie overal nog hoekjes waar ik ‘iets’ mee wil. Mijn meubels komen uit mijn vorige appartement, wat veel kleiner was, en waar alles perfect paste. Alles lijkt een beetje verloren te staan in de grotere ruimte ofzo? Dus ook al woon ik nu echt 100x fijner, het voelt nog niet zo thuis als mijn vorige plek.

Vindt je het fijn om alleen te zijn?

Ik voel me eigenlijk altijd thuis als ik in mn eigen huis ben wat ik niet hoef te delen - toen ik woningen deelde voelde ik me nooit echt thuis.

1 like