Love it nog steeds dat de moeder van een vriendin het altijd had over Vera’s mode i.p.v. vero moda. Nu noem ik het ook zo.
- Vera’s mode
- Vero moda
0 stemmers
Love it nog steeds dat de moeder van een vriendin het altijd had over Vera’s mode i.p.v. vero moda. Nu noem ik het ook zo.
0 stemmers
Voor mijn allereerste hospiteeravond had ik als jonge naïveling uit de provincie cupcakes gebakken samen met m’n moeder. Toen raakte ik na m’n treinreis helemaal verdwaald met de bus, veeel te laat eindelijk bij het huis aangekomen en toen waren het allemaal corpsmeiden die alleen maar vroegen ‘waar ga je graag uit hier?’, terwijl ik er dus nog niet woonde. Uiteindelijk pas laat weer in de trein 1,5 uur terugreizen, was ik die hele cupcakes gvd ook nog vergeten te geven
Oh echt, hij lijkt kleiner dan ik dacht. ik heb de foto ff aangepast
Hahahaha dit klinkt echt als zo’n boetiek met net de verkeerde kleuren, materialen en uitvoeringen die je in elke stad wel hebt o en vergeet alle onesize kleding niet
Hang jij je truien?
0 stemmers
Wat vind jij een acceptabele cost per wear van een item dat je 1 jaar hebt?
0 stemmers
Wat is voor jou een normaal/acceptabel bedrag wat een garderobe (alle kleding, inclusief schoenen en tassen) waard is?
0 stemmers
Hoe weet je het antwoord hierop?
Ik koop iets met in gedachten dat ik het nu aan kan/leuk vind en het redelijk tijdloos is. Dan bedenk ik niet hoeveel kosten dat per keer dragen zal zijn. Na 1 jaar weet ik het helemaal niet. Als het goed is deaag ik het langer dan 1 jaar?
Mijn afweging is meer een prijs per item met het idee er heel lang mee te doen (en prijs hangt dan af van soort stof, prijs/kwaliteit, en voor mij goed te combineren)
Bedoel je hiermee dat je het na 1 jaar weg doet? Want ik vind eigenlijk niks acceptabel wat ik maar een jaar draag en doe vaak vrij lang met m’n kleding (en kom daardoor snel op een cost per wear van minder dan een euro uit haha)
Ik heb nu een app gedownload waarin je dat kan bijhouden. Heb wel een grove schatting gemaakt van hoe vaak ik iets al gedragen heb, maar ik weet bv nog wel of ik iets eerder richting de 5 keer of eerder 30 of eerder 100 keer gedragen heb zeg maar. Niet precies natuurlijk.
@Chuckie nee bedoel zeker niet dat je hem na 1 jaar weg doet. Maar dat je het kledingstuk 1 jaar hebt, hij kostte bv €100 en je hebt hem maar 4 keer gedragen dus na 1 jaar is de cost per wear €25, vind je dat acceptabel voor hoeveel geld je er aan uit hebt gegeven?
Want eerlijk als je iets 1 jaar in je kast hebt liggen en je draagt het vrijwel nooit, hoe groot is de kans dat je dat nog wel gaat doen?
Eigenlijk maakt het dan niet uit hoeveel het kostte toch? Lijkt mij sowieso een miskoop als je iets koopt met het idee dat je het gaat dragen en het is maar 4x geweest. Dan maakt het voor mij persoonlijk niet uit of het €20 was of duurder. Onnodig was het en zonde van mijn geld. En slecht voor het milieu.
(En dam heb ik het niet over een bikini of ander heel specifiek item voor vakantie of een feest ofzo)
Nou ja, de vaak wat duurdere kleding zijn soms ook cocktailjurken oid dus dat krijg ik er inderdaad in een jaar niet uit. Maar sommige jurken heb ik nu wel al ruim 8 jaar denk ik en draag ik nog steeds naar gelegenheden. Vind het dan geen miskoop.
0 stemmers
Ik heb wel kleding nodig en ik ben tijden bezig met een zoektocht zonder resultaat. Maar ik vind veel dingen te duur/het geld niet waard/het past nooit. Ik ben zeer verbaasd altijd als mensen zoveel kleding überhaupt kunnen vinden dat uberhaupt past/lekker zit. Maar dat komt misschien door mijn lichaamsverhoudingen ofzo. En soms heb ik wel iets gevonden en kom ik wat aan/val ik wat af en past het meteen niet meer lekker = nog een reden om geen fortuin eraan uit te willen geven. 3 kg erbij en de broek kan in de kast blijven liggen.
Ik vind het wel gaar als mensen dure items kopen met het idee duurzaam/goede kwaliteit maar er volgens alsnog 25 van in de kast hebben hangen. Dat is inderdaad de fast fashion way alleen dan met een heel ander prijskaartje eraan.
Ik vind cost per wear zoiets koopzieks. Om goed te praten dat je weer een onnodige dure tas nodig hebt ofzo.
Herinner me ook nog een post van cynthia van jaren terug dat ze het daar ook over had en dat ze dan ook zei: ja sommige mensen nemen elke dag een taxi en ik koop dit. Meid, wie probeer je te overtuigen.
Eens.
Koop gewoon iets wat je mooi vindt en jarenlang mooi vindt en jaren kunt dragen totdat het helemaal versleten is. Zo moeilijk is dat toch niet? Dan hoef je ook niet meer te tellen.
Het doet mij denken aan die girl math hype van vorig jaar, waar je inderdaad voor jezelf goed praat dat je iets aanschaft.
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt toch? Ik reken nooit cost per wear uit en houd daar ook geen rekening mee. Maar als ik erover nadenk, is er wel een ‘gewenst bedrag’ waar ik mij onbewust toch wel aan houd. En dan gaat het ook niet om veel nieuwe of dure kleding.
Of mensen die een speciale garderobe hebben voor herst/winter en zomer/lente en dan kleding elk seizoen moeten opbergen, hoezo heb je zoveel kleding dat dat moet
(nee ik hoef hier geen serieus antwoord op)
Dit is toch wel heel veel?
Ik vind dat ik al echt veel kleding heb en ik heb 45 kledingstukken in totaal (vandaag geteld). Maar ik draag serieus alles op misschien 3 dingen na die ik 1 keer aan heb gehad.
En ja ik snap jullie argumenten over de cost per wear maar het is juíst iets waardoor ik me bewuster ben geworden van hoeveel kleding me kan kosten. Niet iedereen heeft dat nodig natuurlijk, die reminder. Maar ik heb het dus vanochtend uitgerekend bij mijn kleding, en ik merk nu wel wat ik écht vaak draag, dus ook al is dat duur geweest was het mijn geld waard. En wat ik minder vaak draag, dus dat soort dingen zal ik niet snel meer aanschaffen omdat voor de paar gelegenheden dat ik zoiets draag, ik al voldoende heb.
Nou ja, ik houd wel gewoon van kleding en ermee bezig zijn dus vond het eigenlijk wel interessant om alles in mijn kast overzichtelijker te krijgen in een app.
Ik denk echt dat mensen heel makkelijk op 100 kledingstukken komen, ook als sokken en ondergoed niet meetellen. Zeker als je regelmatig sport. Ik heb naar mijn mening niet veel kleding, maar vast meer dan 100.
Sorry maar ik vind jou overkomen als een van de meest koopzieke mensen op dit forum. Het lijkt of je altijd bezig bent met je volgende vest, jurk, rok, kaars, tas, parfum, verzorgingsproduct.