Stel je persoonlijke vraag #51

Dit is toch wel heel veel?

Ik vind dat ik al echt veel kleding heb en ik heb 45 kledingstukken in totaal (vandaag geteld). Maar ik draag serieus alles op misschien 3 dingen na die ik 1 keer aan heb gehad.

En ja ik snap jullie argumenten over de cost per wear maar het is juíst iets waardoor ik me bewuster ben geworden van hoeveel kleding me kan kosten. Niet iedereen heeft dat nodig natuurlijk, die reminder. Maar ik heb het dus vanochtend uitgerekend bij mijn kleding, en ik merk nu wel wat ik écht vaak draag, dus ook al is dat duur geweest was het mijn geld waard. En wat ik minder vaak draag, dus dat soort dingen zal ik niet snel meer aanschaffen omdat voor de paar gelegenheden dat ik zoiets draag, ik al voldoende heb.

Nou ja, ik houd wel gewoon van kleding en ermee bezig zijn dus vond het eigenlijk wel interessant om alles in mijn kast overzichtelijker te krijgen in een app.

1 like

Ik denk echt dat mensen heel makkelijk op 100 kledingstukken komen, ook als sokken en ondergoed niet meetellen. Zeker als je regelmatig sport. Ik heb naar mijn mening niet veel kleding, maar vast meer dan 100.

5 likes

Sorry maar ik vind jou overkomen als een van de meest koopzieke mensen op dit forum. :clown_face: Het lijkt of je altijd bezig bent met je volgende vest, jurk, rok, kaars, tas, parfum, verzorgingsproduct.

14 likes

Ja ik heb net een beetje gegoogled, er staat idd dat een Nederlander gemiddeld 173 kledingstukken heeft.
Ik vind dat echt wel veel. Tenzij je dus individuele sokken meetelt :joy:

Ik dacht dat ik veel had en ik koop ook wel relatief veel, maar ik denk dat dat ook een beetje de levensfase is waarin ik de afgelopen jaren zit als midden twintiger. Niks van wat ik paste als 18/19 jarige past nog hoor.
Maar ik mag nog 130 items dus!! (grapje ofc, voor ik mensen op mijn dak krijg)

4 likes

Hoeveel kan jij er afvinken?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

0 stemmers

1 like

Nou dat kan dan zo overkomen Krabsalade maar waarschijnlijk heb ik minder dan jij in mijn kast :rofl:

Maar om serieus in te gaan op je (ietwat irritante) opmerking: ik heb ook wel een koopprobleem de laatste jaren. Is een soort disfunctioneel copingsmechanisme wat ik je niet helemaal hoef en ga uitleggen, maar ik probeer daar wel aan te werken. Het werkt vaak tijdelijk. Ik ben een half jaar geleden bijvoorbeeld op een no buy geweest van 3 maanden en dat ging echt goed. Alleen door bepaalde situaties/omstandigheden val ik dan weer terug in het kopen om me beter te voelen.

En het gaat ook wel vaak in fases, grappig dat je dus kaarsen en parfums noemt want ik heb al heel lang geen geurkaarsen gekocht en nog veel langer geen parfum, ik denk dat mijn laatste fles 1 jaar geleden was? Verzorgingsproducten nooit echt veel van gekocht. Ik heb as we speak 1 creme, 1 cleanser, 1 spf en 1 serum in huis.
Probleem momenteel is vooral kleding. Maar blijkbaar heb ik nog steeds minder in huis dan de gemiddelde nederlander :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: ik vind het echt niet erg om erover aangesproken te worden, maar ik vind het wel teringirritant dat dat zo selectief gebeurt. Waarom is het bij sommigen die net zo of nog obsessiever shoppen dan ik continu ‘yes slay queen love it’ en bij mij voelt men zich geroepen om er wat over te zeggen?
Schat helpt toch niet. Ik luister niet eens naar mezelf, waarom zou ik wel naar jou luisteren?

43 likes

Waarschijnlijk omdat die andere mensen niet tig keer polls plaatsen over koopgedrag.

5 likes

waarom wordt nysmn elke keer individueel hierover aangevallen terwijl het halve forum veel koopt…? pas nog met die sjaals en die blikjes drinken, het is nou niet bepaald een unicum :skull:

78 likes

Hmmm maar het ligt toch ook aan wat je zelf post, in principe kan je daar een reactie op verwachten.

Ik vond het afgelopen week ook niet zo leuk om op een bepaalde post aangesproken te worden maar ik post het wel zelf dus dan kan je ook minder leuke reacties verwachten. Als je dat niet leuk vind kan je het beter niet meer posten.

3 likes

Je hebt gelijk, maar ik mag ook benoemen dat er wel een gekke hypocrisie heerst daarin. En mensen grijpen elke mogelijkheid aan bij mij om er wat over te zeggen, terwijl ik nu niet eens een aankoop had gepost oid. Ik stelde juist vragen in die polls om helder te krijgen wat normaal is en of mijn beeld daarmee strookt?

23 likes

Nee hoor dat mag je zeker! :blush:
Ik herken namelijk wel wat je zegt maar toen ik erover nadacht bedacht ik me dus ook dat het ook aan mijzelf ligt.

Edit:
Let trouwens niet echt op wie wordt aangesproken op koopgedrag etc.
Zag wel dat ik laatst ook in een screenshot van het aankopen topic stond haha. Maar ik reageer volgens mij ook wel vaak op anderen daar.

3 likes

Mijn oma zei dan weer senos daar snapte ik ook niks van

2 likes

Ik ben niet :crab: :green_salad:

Maar het valt mij wel op dat ze heel vaak polls plaatst over kopen, en dat het heel snel gaat van “oh ik heb geen vest”, naar “ik ben me aan het oriënteren om te kopen” naar “ik heb nu drie dezelfde vesten in verschillende kleuren”.

Komt op mij vooral over als iemand die wel heel erg makkelijk beïnvloed wordt door TikTok/social media om maar te kopen en daar vervolgens mee hengelt naar de rest “wat zouden jullie kopen” en “wat vinden jullie het waard”.

Heb er zelf verder geen last van, maar het valt me wel altijd op dat het zo’n herhaaldelijk patroon is. Misschien omdat anderen niet het hele proces documenteren dat het niet zo opvalt?

6 likes

Thanks voor de analyse naar mijn persoonlijkheid, heb geen psycholoog meer nodig :joy:

Tering zeg haha.

13 likes

Huh ik analyseer alleen waarom mensen dat over je kunnen denken, niet wie jij bent.

Ik ken jou helemaal niet.

4 likes

Ik reageerde een beetje fel uit chagrijnigheid sorry! (En vond het ook wel een beetje vervelend).

Wat mij betreft kunnen we weer on topic gaan en dit onderwerp afsluiten. Nogmaals, vind het niet erg om aangesproken te worden op normale wijze maar sommige mensen zijn wel echt hypocriet. Als het je vriendinnetje is is ‘t allemaal oké maar anders niet.

6 likes

Ben jij blij met het weer vandaag?

• Jaaa :sun_with_face:
  • Nee ik wil onder mijn dekentje zitten en dat kan nu wel maar dan zijn andere mensen buiten in de zon en dat beperkt hoeveel ik kan genieten van onder mijn dekentje zitten
  • Ik kan geen weer ervaren door redenen en ik vind dit een vervelende poll

0 stemmers

3 likes

Sowieso dat selectieve gezeur om je beter te voelen over jezelf. Net als dat blikjes voorbeeld, ik was oa iemand die toen een foto had geplaatst over die blikjes en mijn god mensen zijn er nog mee bezig. Alsof het ook zo absurd was, zijn inmiddels ook allang op, moet er elke keer om lachen.

Sorry dat ik mijn vrienden (en mijn partner die geen alcohol drinkt) wat anders aan wil bieden dan Freeway cola.

27 likes

Het was vanmorgen afschuwelijk mistig dus ik hoopte al dat er vanmiddag wel zon zou komen
Gisteren werden we hier genept :expressionless:

1 like

Net alsof dat nu zoveel anders is dan op EGF, ver voor TikTok. Wat er toen allemaal in die shoptopics voorbij kwam was toch nog veel erger? Liever een hype voor een Acne sjaal die 10 jaar meegaat (kijk maar naar Cynt) en dan door een paar forummers wordt gekocht dan elke dag shoplogs met Shein-hauls

5 likes