Stel je persoonlijke vraag #51

Ja want dat zijn ook de enige twee mogelijkheden die er zijn :joy:

8 likes

Maar tegenover die 10 mensen die misschien ook zo’n sjaal kopen staan er toch honderden die het niet kopen. Ja, het is duidelijk dat er een paar mensen hier sowieso koop verslaafd zijn, maar begrijp de conclusie nooit dat dit iets typisch is voor dit forum of dat het hier zo extreem is. Waar baseer je dan op dat zo veel mensen hier niet zijn ā€˜meegegroeid’. Dat weet je toch helemaal niet?

3 likes

hahaha ja ik vind het ook überhaupt al knap om te onthouden wie wat koopt of wie er vaak aankopen post want ik ben over een uur alweer vergeten dat jij die blikjes hebt gekocht. maar het koopgedrag van forummers is ook niet echt mijn zorg

28 likes

Zat jij op egf?

• Ja
  • Nee
  • Nee ik ben nieuw

0 stemmers

1 like

Moet niemand werken, gordijnen wassen of naar school ofzo dat we van elkaar bijhouden wie wat wanneer heeft gekocht en wat we daarvan vinden!!!

8 likes

Hahaha ik was al aan het googlen wat egf was en ik kwam alleen uit op een soort eiwittensoort, maar nu heb ik meer context :rofl:

Ik vind dat alleen Leeftondereensteen de laatste mag kiezen

33 likes

Oh nee, dat is zeker zo, maar ik heb het gevoel dat het juist wel meegegroeid is sinds EGF (@thenerdyintrovert EGF = ElleGirl Forum, dit forum is gestart toen dat ermee ophield en veel gebruikers zijn meegekomen van daar). Er zijn beduidend minder posts met daarin bijvoobeeld 25 nieuwe kledingstukken van een fast fashion aanbieder dan daar destijds. Natuurlijk wordt er nog steeds best veel gekocht, maar we leven nou eenmaal in een kapitalistische consumptiemaatschappij, ik denk niet da daaraan te ontkomen valt tenzij je op een speciaal forum gaat kijken dat op minimalisme/anticonsumptie gericht is.

En @Xiomara er zijn uiteraard nog veel meer andere mogelijkheden, maar ik wilde een voorbeeld geven. Op het EGF was het dan nog geen Shein, maar genoeg vergelijkbare rotzooi (AliExpress, etc.)

3 likes

Bestaat dat andere forum nog trouwens? Volgens mij las ik een keer dat die een beetje geflopt was al redelijk snel, maar weet niet meer hoe het heet dus kan niet opzoeken of die nog bestaat

1 like

Nee, bestaat niet meer.

3 likes

Wel maar een jaartje gepost, want ik vond iedereen toch wel eng :joy:

1 like

Ik heb vakantie dus ik ben hier erg blij mee :sunny:

2 likes

Heb je de naam ā€˜Maurice’ ooit eerder als ā€˜Mories’ gespeld zien worden?

• Ja, afgrijselijk
  • Nee, afgrijselijk wel zeg

0 stemmers

Edit: Twee 'finfluencers' krijgen boetes van acht ton, beleggers zijn geld kwijt

Gelukkig krijgt Mories een boete van 5,5 ton omdat z’n naam zo lelijk is bless

6 likes

ik heb binnenkort een bruiloft en bij de uitnodiging zat een briefje met 8 kleuren waar je uit ā€œmagā€ kiezen om te dragen. Helemaal koekoek want het zijn vrij typische kleuren die veel mensen niet in de kast hebben hangen. Nu zullen ze je heus niet weigeren als je iets anders aan hebt maar toch voelt het vrij dwingend.

6 likes

Ik denk dat er ook genoeg hier zijn die hun aankopen niet (volledig) meer posten hier vanwege reacties.

Edit: ik vind die reacties alleen maar goed, ben zelf daardoor ook bewuster gaan shoppen

4 likes

Wel als Morris

1 like

Dat is gewoon een andere naam toch

29 likes

Ik zat net toevallig nog op mijn oude harde schijf te kijken naar alle foto’s van kleding en outfits die ik maakte voor m’n shoptopics. Wel leuk om terug te zien. Ik kleed me tegenwoordig toch wel wat meer van hetzelfde en een stuk saaier dan toen.

4 likes

Je hoeft je echt niet te verantwoorden naar mij, ik ken je niet en jij kent mij niet, ik ken forummers alleen van wat ze hier posten, bij de meesten heb ik nul komma nul associaties, want ik onthoud amper wat, maar bij jou heb ik wel ā€œeen vrij sterk beeldā€, waarschijnlijk door je foto’s en doordat je veel post en ik associeer jou wel met veel posten over materialistische dingen, of je ze dan ook werkelijk koopt weet ik idd helemaal niet, dus excuses voor die aanname.

En zo zullen sommigen mij wel associeren met iets medisch en misschien met hypocriet zijn and that’s fine. Heb ik geen last van.

8 likes

Er wordt een pakket van de buren bij jou thuis bezorgd.

• Pakket naar de buren toe brengen.
  • Pakket net zo lang bij jou laten liggen tot de buren het zelf ophalen.

0 stemmers

5 likes