Volgens mij is het tot 22k sowieso onbelast, al zou die grens best hoger mogen liggen om in dit soort situaties zoals jouw kennis te voorkomen. Los daarvan valt het mij op dat dit vaak het eerste argument is, ondanks dat het grootste deel van de erfenissen relatief klein is en veel mensen daardoor sowieso vrijgesteld worden van erfbelasting. Erfbelasting in stand houden is dus bedoeld om ongelijkheid te verminderen en groot vermogen te belasten (wat al zwaar onderbelast is tov arbeid), wat juist weer voordelig kan zijn voor mensen met lagere inkomens.
ja volgens mij heb jij idd gelijk, het is 25k vrijstelling maar die geldt voor (klein)kinderen, niet goed gelezen. ben helemaal voor een scheiding tussen relatief kleine erfenissen en grotere dus
Een watertoren voor âŹ150k
Koopje?
- Ja fucking vet
- Nee dat is geen goeie deal
- Ik ga een zeikantwoord geven over hoeveel extra kosten hier nog bijkomen ipv gewoon even te denken oh wat vet
0 stemmers
Ik wil 100% erfbelasting en een zeer lage vrijstelling.
Dat is niks meer in deze economie.
Hehehe ik zei het toch? Willie weg en gelijk medailles!
Denk jij er vaak na over wat jij eventueel gaat geerfd krijgt? Ik weet alleen dat alles vast is gelegd bij de notaris maar ik denk daar dus echt nooit aan.
- Ja, hier denk ik regelmatig over na
- Nee nooit
- Zo af en toe
- Anders?
0 stemmers
Ik krijg sowieso niks en heb ook nooit verwacht dat ik wat krijg. Ik ga mijn ouders alles op laten maken, zodat er geen ruzies of gedoe door een erfenis komt
Ik vraag me stiekem wel eens af hoe groot de erfenis van mijn schoonouders zal zijn, maar echt heel diep denk ik er nooit over na.
Wij maken wel eens grapjes over de âome Janâ van mn vriend die geen kinderen heeft. Maar echt serieus is dat niet
Ik denk er vooral over na wie ik mijn bezittingen wil laten erven en wanneer ik dat ga laten vastleggen.
Ja ik weet dus dat er een kluis is in de familie (moet ik dit op een openbaar forum vertellen nee ) maarja ik heb geen idee waar die dan is enzo. Verder is me veel te vaak gezegd dat alles is vastgelegd.
At the bottom of the ocean. Gevuld met briefjes in flesjes
haha ik zou niet weten wat ik zou moeten erven
Die heb ik ook maar die heeft 0 euro
Ik fantaseer wel eens over het erven van een groot bedrag, maar dat is echt fantasie Mân moeder heeft echt niets. Mân vader had een koophuis maar dat is +/- 10 jaar geleden verkocht en hij woont nu met zân partner in een huurhuis en ze leven volgens mij deels van dat verkochte koophuis. Als hij doodgaat dan erft zij denk ik gewoon (bijna?) alles, ze zijn geregistreerd partner en volgens mij heeft hij het voor haar wel zo goed mogelijk proberen te regelen. Als zij dan dood gaat denk ik niet dat er nog veel over is, en dan zal het verdeeld over 4 kinderen.
De enige âopaâ die geld had (meer dan een miljoen op de bank!!! echt wtf) heeft zijn eigen kinderen en ook kleinkinderen onterfd
alles is naar zân tweede leven gegaan haha
Toen het nog âje moet de erfenis weigerenâ was maakte ik me best regelmatig zorgen over dingen van emotionele waarde en hoe ik die dan toch nog het huis uit zou kunnen krijgen mocht het zover zijn, maar inmiddels is het tij gelukkig gekeerd en mag ik de erfenis gewoon aannemen, sindsdien denk ik er echt nog maar heel sporadisch aan.
Wat heftig. Toen mijn opa overleed was ik nog een kind maar ik weet dat er ruzie onstond over de erfenis. Dit was ook een bedrag boven de miljoen. Ergens is dat zo schaamteloos. Maar niks was vastgelegd dus iedereen pakte maar een deel?!?!
Ja, voor mij is het niet zo heftig omdat die man nooit een rol in mijn leven heeft gespeeld. Heb hem denk ik 20 keer in mân leven gezien toen ik nog heel jong was. Maar los van het geld is het natuurlijk vooral super triest als een ouder zân kinderen onterfd. Dat was ook wel mega super pijnlijk voor mijn vader en zân siblings.
Hahaha