Stel je persoonlijke vraag #51

Dit forum is echt de doelgroep denk ik.

8 likes

Ik zie sommige familieleden er echt voor aan om complete chaos achter te laten zodat ze tot ver na hun dood de hele omgeving kunnen besmetten met hun ellendigheid, dus heel af en toe heb ik een soort van paniek over een scenario waarin een bepaald familielid sterft en ineens toch veel geld of veel schulden blijkt te hebben.

7 likes

Mijn oma zei vanochtend nog: ā€œik hoop dat jij ook wel wat krijgt hoor als ik gaā€ ja dat heb je zelf in de hand hešŸ˜…

3 likes

Met haar mazzel gaat het hele sprinklersysteem af zodra ze op die ā€˜camping’ is

3 likes

Nee ik heb geen opa of oma meer. Het enige waar ik nog iets van kan krijgen zijn mijn ouders, maar dat mag nog wel even wachten hoor.

1 like

Wel een moment gehad. Mijn achter oom was overleden en liet een boerderij (wat al jarenlang niet meer functioneerde als boerderij, maar als een gewoon woonhuis) en wat land achter aan de familie. Hij had zelf geen kinderen dus gingen het naar zussen en broers. De meeste daarvan waren ook al overleden dus vervolgens gaat het weer naar de neven en nichten van mijn achter oom.

Het duurde wat jaren voordat die boerderij was verkocht. Ik was vooral benieuwd wanneer het nou eindelijk verkocht werd.

1 like

Regelmatig, maar niet op een hebberige manier ofzo. Ik ben enig kind en maak er met mijn ouders grapjes over (haha ik plak hier een sticker op ja of doe je voorzichtig met die vaas, is voor mij he) maar we hebben ook regelmatig gesprekken over de financiƫn, bijvoorbeeld als ze op vakantie gaan, zodat ik weet wie wat waar. En mijn ouders zij gul, delen veel en springen vaak financieel bij of betalen iets wat we graag willen, maar zelf niet zullen kopen. Dan zeggen ze ik geef je het liever nu dan later.

Overigens is het niet zo dan mijn ouders loaded zijn, maar ik weet wel dat er wat leuks voor me achterblijft zeg maar.

6 likes

Ja ik denk er vaak overna, omdat het niks gaat zijn, hahaha

Of misschien gebeurt er een @grace en blijken sommige familieleden ineens veel welvarender dan ik dacht!

3 likes

Lievelingsonderwerp in mijn familie tijdens het eten op feestdagen :sparkles:

6 likes

Mijn oma dropt al twintig jaar de ā€œik heb liever dat je het alvast uit mijn warme handen krijgt dan straks uit mijn koude klauwenā€

Dus wij krijgen elk jaar een voorzetje op de erfenis, maar is wss gewoon omdat dit belastingtechnisch gunstiger is ofzo.

21 likes

Ik heb een paar maanden terug de erfenis van mijn moeder gekregen en nu ligt de afhandeling van de ergenis van mijn vader bij de notaris. Tot 2 jaar terug dacht ik daar niet over na, nee.
Het gedoe erom heen wordt vaak vergeten, oh je krijgt erfenis: fijn…ja maar er is dus ook iemand dood (nog los van het geregel + geregel van belastingdienst)

13 likes

Maar als je vader nog leeft dan gaat het toch eerst naar hem voor het bij jou komt? (dat gezegd hebbende, natuurlijk ook gecondoleerd ook al is het al even geleden)

2 likes

De vader van Lentex is ook overleden en daarbij kan het natuurlijk ook zo zijn dat ouders gescheiden zijn etc.

6 likes

Ze zijn beide overleden afgelopen tijd (5 maanden na elkaaar) en ze waren uit elkaar dus ik (en m’n broer/zus) krijgen van beide dus de hele erfenis

4 likes

Oh wat erg! Ik hoop ook echt niet dat het als vervelend overkwam. Ik kreeg gewoon even error met mijn beperkte kennis van dit soort onderwerpen.

1 like

Een oogschaduwpalette uit 2016 nog gebruiken

• Kan wel
  • Kan niet
  • Kan eigenlijk niet maar doe ik toch

0 stemmers

1 like

Heb jij altijd wel iets in de vriezer/voorraadkast liggen voor als je last minute geen zin hebt om te koken?

• Ja er ligt altijd wel een restje in de vriezer of een diepvriespizza of pak soep
  • Nee dan moet ik bestellen

0 stemmers

brood en chips telt niet

2 likes

Aan mijn moeders kant van de familie is serieus een breuk ontstaan door het huis dat mijn oma dus had. De helft wilde het zsm verkopen en de ander helft van de kinderen wilde gewoon nog even wachten en kleinkinderen er voor een laag bedrag laten huren (neefje dat nood had aan een woning). Hele fittie ontstaan, is al 4 jaar geleden ofzo maar huis is dus toch verkocht en neefje moest dus duur gaan huren etc. Praten niet meer, negeren elkaar in het dorp etc. Echt fucking weird want iedereen was heel hecht en mijn oma echt het liefste mens op aarde, dus die zou hier echt not amused over zijn maar zelfs bij die gedachte kunnen mensen zich dus niet over bepaalde shit heen zetten :smiling_face_with_tear:

Sindsdien denk ik dus wel echt dat wanneer het om geld gaat de ware aard van mensen naar boven komt.

9 likes

Soort Preston Palace maar dan net iets anders

3 likes

Ik doe bewust aan mealpreppen om kosten van bijv. Thuisbezorgd, moeite en tijd te besparen, dus er liggen altijd maaltijden in mijn vriezer.

5 likes