Ik heb eigenlijk nooit dat ik langdurig op vakantie ben en m’n huisgenoten er ook allebei niet zijn die hele periode, dus lijkt me niet nodig
Ook niet langer dan een week? Het advies om alles door te spoelen is al na 1 week dat de leidingen niet zijn gebruikt.
Nope
Ik mis de optie: WATTE?
Ik had hier echt nog nooit van gehoord en ken ook niemand die dit doet (en dit mij verteld heeft). Maar thanks! Wil ook niet perse ziek worden.
ik ken wel iemand waarvan een ouder is overleden door legionellose en er is nooit achterhaald waar het vandaan kwam. echt een naar verhaal dus ik ben altijd wel alert
Maar drinken jullie dan altijd meteen uit de kraan/stappen jullie direkt onder de douche? Ik laat het sowieso altijd even lopen, bij drinken om het koel te laten worden (is me in het begin altijd iets te lauwig) en bij douche juist om warm genoeg te worden
Je moet de kraan minimaal 1 minuut laten lopen. Dat doe ik niet als ik koel water wil drinken, dat is dan altijd korter.
Oh, zo lang? Nee, dat doe ik ook niet, ook niet als ik terugkom van vakantie
Als het specifiek gaat om legionellabesmetting voorkomen; legionella krijg je niet van het drinken van besmet water, maar juist van het inademen van verneveld/ gesproeid water. Dus je douche een minuut laten lopen helpt niet. Als je echt legionellabesmetting wilt voorkomen moet je eerst een emmer met voldoende water vullen om je douchekop in onder te dompelen en dan je douchekop aanzetten. Voor een regendouche is dat dus nog veel ingewikkelder.
Doe je dit?
- Alsjeblieft zeg
- Ja altijd
0 stemmers
Jezus wat een gedoe allemaal. Ik ga wel niet meer op vakantie.
Behalve dan die handdoek er over heen dat is nieuw voor mij.
Ik ben een keer een maand weggegaan en toen vond ik het wel eng, maar nu lees ik dat ik het alsnog verkeerd heb gedaan (had niet die emmer enzo)
Ideaal voor een weggeefkast
Ik gooi alles wat ik niet wil in de geefkast of deel het uit op m’n werk als het een versproduct is. Haal het meestal in 1 x op en dan ook in 1 x alles weg.
Serieus de eerste keer dat ik dit hoor?
Geef het aan mn moeder, heb ik weer even de goede dochter gespeeld
Dan is het dus “alsjeblieft zeg”
Zet je weleens je oude spullen aan straat met een briefje “gratis meenemen” oid?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Denk je daar echt iemand blij mee te maken?
- Ja
- Nee moet er gewoon vanaf
0 stemmers
Echt mijn grootste ergernis, het is altijd ouwe meuk, bedankt dat we het gratis mogen hebben en het ziet er niet uit in de straat