Normaal geven wij altijd een feest met o&n hier thuis voor vrienden (en evt. Vrienden van vrienden etc.). Alleen dat gaat nu niet in verband met werk, dus nog geen plannen.
Voor het eerst in 7 jaar plannen buitenshuis met andere mensen. Moet gewoon werken die dag dus hoop dat ik wakker kan blijven
- Slecht
- Heel goed
- Normaal
- Heb ik niet (want single)
- Heb ik niet (anders)
0 stemmers
- Nee kan ik me voor afsluiten
- Nee, het is meestal wel gezellig
- Ja, vaker
- Ja soms
- Nvt
0 stemmers
- Ja, ik kan meer mezelf zijn bij mijn eigen familie
- Nee hoor, altijd lol bij de schoonfamilie
- Anders nl:
0 stemmers
Het contact is door mijn man inmiddels tien jaar geleden verbroken en nog hebben die mensen invloed op ons leven, echt waardeloos
Ik kan meer mezelf zijn bij mijn schoonfamilie dan bij mijn eigen ouders (= vader + stiefmoeder). Hoewel ik van mijn ouders hou heb ik altijd het gevoel te moeten voldoen aan een bepaalde norm van wat normaal is. Als je daar ook maar een beetje buitenvalt voelt het alsof ze je achter je rug veroordelen.
Mijn schoonouders zijn echt de liefste mensen die er bestaan, maar door het grote leeftijdsverschil met mijn partners siblings en compleet andere interesses en manier van in het leven staan voel ik me toch altijd het buitenbeentje als we met z’n allen bij elkaar zijn. Dan word ik altijd maar een beetje genegeerd en zit ik er voor spek en bonen bij.
Ik ervaar de band niet als slecht, maar ook niet als normaal denk ik. Er zijn veel spanningen binnen de schoonfamilie, dus ik heb altijd het gevoel heel voorzichtig te moeten zijn en dat staat een normale band wel in de weg denk ik.
Ja bij mij zit het meer tussen normaal en heel goed in. Mijn schoonmoeder is mega lief en toont altijd interesse. Nooit een kwaad woord of vragen over zwangerschap etc etc. Alleen bij heeel goed denk ik gelijk aan samen lunchen en dingen doen en dat juist totaal niet. Zijn heel andere types. Al zou ik het op zich wel kunnen hoor, denk dat het nog best gezellig kan zijn maar de band is gewoon wat oppervlakkiger/ afstandelijker.
Ik heb hele lieve schoonouders, maar ze zijn zooo anders dan mijn eigen ouders. Ik kan heel goed chillen met mn schoonvader, maar met mn schoonmoeder heb ik wat minder gemeen. Zij en mijn schoonzusje kunnen het heel goed met elkaar vinden en daar ben ik wel een beetje jaloers op. :’)
Heb plannen en ben niet single, maar als ik single was geweest had ik dezelfde plannen gehad, die zijn gelukkig niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een relatie
Ze woont 600km verderop, dus heb haar pas 1x ontmoet. Dat was wel prima. Door de afstand ook geen stress, ideaal
Mijn band met mijn schoonmoeder is echt super complex haha. Ze kan heel lief zijn, en ook kan ik meer mijzelf soms zijn dan bij mijn eigen familie met bepaalde dingen. Maar tegelijkertijd is ze ook heel gevoelig en kan je eigenlijk niks zeggen of aanmerken op haar, dus in dat opzicht loop je wel op je tenen soms. Ze praat ook echt heeeeeeel veel en het is altijd over dezelfde dingen dus ze lult je ook wel echt kapot
Verder heeft ze ook zo ontzettend veel issues, lichamelijk en mentaal, die ons leven er zeker niet makkelijker op maken. Mijn vriend heeft er heel erg veel stress van en ik probeer hem te helpen maar soms is het echt wel intens allemaal. Ze kan soms ook heel manipulatief zijn naar hem toe en ook te afhankelijk van hem. En daar heb ik het meeste moeite mee. We zijn nu bezig haar naar Nederland te halen vanwege al haar issues, maar twijfel wel steeds vaker of het wel een goed idee gaat zijn Soms heb ik het idee dat ze dan iedere dag bij ons wil zijn en daar maak ik me wel zorgen om, want hell to the no haha. Dat gezegd hebbende komt ze hier vandaag heen en heb ik haar sowieso twee weken in huis met mogelijkheid op verlenging, pray for me
Mijn schoonmoeder heeft de irritante gewoonte haar lichaam en eet problemen op mij te projecteren en kwam wederom aan met een dieetsuggestie voor me.
Mijn schoonmoeder is knettergek maar ze houdt veel van mijn vriend en ons gezin en we hebben allemaal genoeg emotionele intelligentie om gewoon om dingen heen te navigeren. En tsja, ze is mijn moeder niet dus ze kruipt ook niet onder mijn huid. Zo lang iedereen duidelijke grenzen aangeeft kun je een heel eind komen.
Ik heb wel plannen maar die zijn dat ik met m’n hond naar Frankrijk ga. En dan spant het er nog om of m’n partner en z’n zus en haar partner mee gaan, mn vader en z’n partner, of dat ik alleen ga. Ik denk eigenlijk dat ik uiteindelijk alleen ga (omdat ik denk dat die eerste groep gaat afhaken en ik na een drukke kerstweek eigenlijk geen zin heb in m’n vader).
Vroeger vierde ik het altijd met een heel grote groep vrienden (en vrienden van vrienden) in een oude bruine kroeg die we dan “afhuurde”, dus dat was makkelijk want daar was gewoon iedereen, iedereens vrienden waren welkom en niemand had rotzooi. Vorig jaar had niemand zin om het te organiseren en heb ik in mijn huis een feestje gegeven.
Maar die groep valt een beetje uit elkaar en ik denk dat kleinere groepjes wat doen en ik ben door niemand uitgenodigd ik had niet gekund (en was echt wel welkom geweest als ik het had gevraagd) maar toch wel pijnlijk
Mijn plan is lekker thuis oud en nieuw vieren met m’n kind, niet echt plan-plan maar toch een plan!
plan
Band met mijn schoonmoeder is slecht tot mwah. Ik ken haar inmiddels al een hele tijd en we tolereren elkaar. Eerder zijn er echt wel aanvaringen geweest omdat zij structureel over mijn en andermans grenzen ging, zich bemoeide met heel persoonlijke zaken, etc. Sinds ik mijn grenzen heel expliciet heb gemaakt, gaat het beter en houden we het contact oppervlakkig en beleefd.
Mijn schoonvader is een schat.
Mijn schoonouders zijn nogal van de oude stempel en hebben nooit gestudeerd en zelf geen carriere ambities (helemaal prima). Hun kind (mijn man dus) wel, en ik ook, dat wringt wel. Ze vinden het echt heel erg raar dat ik na ons huwelijk niet meteen ben gestopt met werken om kinderen te baren. En al dat sporten en die reizen die wij maken vinden ze ook helemaal niks, daar tonen ze ook nooit interesse in (tot mijn ergernis want als je kind een ultramarathon loopt kan je best zeggen "he goed gedaan).
Ze zijn echt niet onaardig en doen hun best, maar hun belevingswereld is zooooo anders dan de onze. Mijn ouders zijn echt de allerleukste (schoon)ouders dus gelukkig komen we niks tekort.
Mijn schoonfamilie spreekt nauwelijks Nederlands en ik spreek de taal niet die zij spreken. Dus ze proberen wel Nederlands te spreken als ik er ben, maar dat gaat toch wat moeizaam en ze gaan toch snel over naar hun eigen taal (wat ook super logisch is)
Hoe lang zit je al op dit forum (ellegirl forum meegerekend)
- <1 jaar
- 1-2 jaar
- 3-5 jaar
- 6-10 jaar
- 11-15 jaar
- 16 jaar of langer
0 stemmers
Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Stel je persoonlijke vraag #52 (Deel 33).