Stel je persoonlijke vraag #52

Ik heb een coronavaccin getest tijdens de pandemie, moest volgens mij 3x langsgaan ofzo en paar keer bloedprikken en een dagboek bijhouden elke dag met eventuele klachten maar dat vond ik al teveel gedoe eigenlijk.

Ik vond het wel interessant om zo een kijkje achter de schermen te krijgen bij zoiets. Maar heb echt geen kracht voor 3 weken in een ziekenhuisbed liggen en 100 testen of ingrijpendere dingen dan bloedprikken te doen dus meer dan dit ga ik niet doen denk ik.

3 likes

De enige reden dat ik af en toe overweeg om krachttraining te gaan doen is dat het me gewoon heel grappig lijkt om super ripped te zijn omdat niemand die mij kent dat van me verwacht. Maar denk eigenlijk niet dat ik het in me heb om puur voor de grap zoveel motivatie op te brengen dus zal er wel nooit van komen

14 likes

Salt fat acid heat is wel echt mijn allerlievelings :heart:

5 likes

Had nog nooit van dit boek gehoord maar door jouw comment opgezocht. Ik ben geboeid!
Heeft het voor jou veel veranderd in hoe je kookt?

1 like

Ik heb deze al een jaar liggen en ik heb er nog stƩƩds niet in gekeken

3 likes

Julia Child’s kookboek <3

5 likes

Ja absoluut, vooral in combinatie met haar korte netflix serie en youtube/podcast afleveringen. Het leert mij niet zo zeer recepten, waar ik ook niet zo goed in ben want te impulsief en pas dan dingen aan haha, maar wel waarom en hoe bepaalde ingrediƫnten en bereidingswijzen ingezet worden. Hoe een gerecht meer in balans komt door meer zuur, zout of juist zoet toe te voegen. Maar ook de grote bladen in het midden met een soort cirkels waarin er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende werelddelen/wereldkeukens en welke specifieke zuren of andere ingredienten ze inzetten. Op die manier weet ik beter welke soort zuur helpt bij een mexicaans gerecht in tegenstelling tot bijvoorbeeld een mediterraans of juist aziatisch gerecht. Of welke kruiden passen in welke keukens. Geeft vooral veel vrijheid om je eigen gerechten te maken of te verbeteren met betere technieken.

Heb wel andere receptenboeken, maar kook daar nauwelijks uit gek genoeg. Deze lees ik meer als een informatief boek en pak ik er soms bij als ik iets specifieks wil verbeteren. :blush:

13 likes

Wauw thanks voor je uitleg! Klinkt heel erg nuttig en leuk om over te leren. Heb 'm op mn verlanglijstje gezet!

3 likes

Ik heb alleen bakboeken :dancingbanana:

8 likes

Ken jij iemand die heeft gelogen over ziek zijn? En dan bedoel ik niet een griepje veinzen om thuis te kunnen blijven, maar echt iets ernstigs zoals kanker of een handicap. Mag fysiek en psychisch zijn.

• Ja, namelijk…
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Ja ikzelf. Ik was destijds opgenomen vanwege iets psychisch/lichamelijks (eetstoornis). En heb toen naar een groot deel van de buiten wereld gefaked dat het lichamelijk was :sweat_smile:.
Niet helemaal fake ziek dus, maar ook niet eerlijk

6 likes

Ik ken - gek genoeg - meerdere mensen die kanker hebben geveinsd. Niet van dichtbij (1 via werk, 1 via een sportvereniging), maar dat is allebei heel tragisch verlopen. Het komt uiteindelijk altijd uit, en dan ben je in een keer alles kwijt.

2 likes

Een kennis loog over meerdere miskramen. Ze zou een aandoening hebben waardoor het telkens mis ging. Toen ik haar partner een keer tegenkwam en vroeg hoe het met hem ging na dit alles bleek hij van niks te weten. Ze had gewoon alles verzonnen.

5 likes

Iemand van werk die psychoses veinsde maar eigenlijk gewoon boos was en dit een makkelijke manier vond om dingen te vernielen :roll_eyes:

Bij een andere baan had iemand de dood van een kind verzonnen ik kan er nog niet bij hoe je dit in je hoofd haalt, dat heeft ook veel ellende op de werkvloer opgeleverd qua vertrouwen enzo

Als je een poll hebt geplaatst, hou je de uitslag dan ook in de gaten?
  • Alleen de eerste paar minuten
  • Ik scroll er een paar keer voor terug
  • Ik bekijk het resultaat vaak na een dag
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik ken iemand die echt kanker heeft gehad, maar toen een paar jaar later heeft verzonnen dat het terug was gekomen terwijl dat niet zo was. Hij vond de aandacht die hij kreeg toen hij ziek was zo fijn, en dat mensen hem vaker opzochten en hem hielpen met dingen etc. Hij is hierdoor inderdaad veel vrienden kwijtgeraakt.

2 likes
Help deze twijfelaar kiezen wat ze gaat bestellen
  • Korma
  • Mango curry
  • Butter chicken

0 stemmers

1 like

Iemand die ik ken had verzonnen dat hij kanker had. Uiteindelijk kwam alles uit, inclusief het dubbelleven met een tweede gezin. Het leek ook echt een saaie oude Jeroen, maar dat bleek dus heel anders te zijn :sweat_smile:

2 likes

Biryani

2 likes

Ik heb de Nederlandse variant en vond dit zelf inderdaad wel fijner voor de meer technische gedeeltes, hoewel ik denk dat als je thuis bent in Engelse kooktaal het meer dan prima is.

Edit: ik moest zeggen dat ik het niet eens zeker wist welke taal ik heb haha, maar NLs dus.

1 like