Stel je persoonlijke vraag #52

Ik vind die eerste wel inspirerend tbh

2 likes

Ja het is bijna knap hĆØ

1 like

Haha nee en deze persoon voelde zich ook niet schuldig verder

2 likes

Ik zat op de middelbare school bij een meisje in de klas dat jarenlange stelselmatige verkrachtingen verzon. Iedereen die haar wilde helpen, droop uiteindelijk af omdat ze geen enkele hulp toeliet (logisch achteraf) en verstrikt raakte in haar eigen leugens. In die tijd waren we ook kwaad op haar, terwijl ik nu ook denk: zo’n meid doet dat niet zomaar. Wat zou erachter gezeten hebben en heeft ze uiteindelijk passende hulp gehad…?

1 like

Hoe wisten jullie zeker dat ze alles verzonnen had?

Omdat haar verhalen niet meer klopten en ze het uiteindelijk toegegeven heeft. Onze moeders kenden elkaar ook en ik begreep via die weg dat het bij haar ouders ook bekend was.

Ik ben nu door de hele serie Oogappels heen en ik
blijf mij elke keer verbazen over de hele ontbijtsituatie in elk gezin daar elke ochtend. Zelfs op doordeweekse ochtenden staat daar een hele ontbijttafel klaar met soorten groenten beleg en broodjes / beschuit waar iedereen dan nagenoeg tegelijkertijd aan gaat ontbijten.

Ik ken niet anders dan dat ieder voor zich zijn ontbijtje maakt en in ons geval zeker niet allemaal rustig tegelijkertijd aan tafel gaan zitten, in verband met andere ā€˜aanvangstijden’.

Dus:

Hebben jullie elke ochtend een hele ā€˜ontbijttafel’ klaar staan?

• Ja, alles op tafel en samen eten
  • Nee; wij pakken ons losse ontbijt en gaan dan wel samen eten
  • Ja, alles op tafel maar iedereen schuift los aan en eet op zijn eigen tijd
  • Nee; wij pakken ons ontbijt zelf en eten het op onze eigen tijd op
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

1 like

Door verschil in aanvangstijden van ons werk zien mijn man en ik elkaar eigenlijk niet in de ochtend. Maar wat je beschrijft zou me wel erg gezellig lijken - even rustig samen wakker worden en de dag opstarten vanuit rust en ontspanning voordat de drukte intreedt.

4 likes

We beginnen om de beurt vroeg, maar een van ons eet wel zo met de kinderen. Kost twintig minuten in totaal dus is goed te doen.

3 likes

Net als @thenerdyintrovert zie ik mijn vriend niet in de ochtend, maar bij mijn ouders thuis aten we wel altijd gezamenlijk. Nu aten we daar allemaal yoghurt met muesli oid. Dus dan stond er voor iedereen een kopje thee, kom en een lepel klaar en stond de yoghurt etc. op tafel om zelf te pakken.

3 likes

Anders : ik ben alleen dus eet sowieso altijd op m’n eigen tijd

11 likes

Als aanvulling hierop… want ik heb ook oogappels bijna uit :rofl:

Hebben jullie bij het avondeten

• De pannen op tafel en daar opscheppen
  • Eten in schalen op tafel en daar opscheppen
  • In de keuken opscheppen

0 stemmers

2 likes

Jaa maar dit deden en doen mijn ouders nog wel zo. Als we daar eten staan de pannen op tafel. Ik vind dat wel zo gezellig. Mijn man wil de pannen ook niet op tafel dus hij schept het in de keuken op inderdaad.

1 like

Maar zij doen dus heel vaak aardappeltjes enzo in schalen :rofl:? Dus van de pan in een schaal en dan op tafel. Staat wel chique :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Wij zetten wel alles op tafel maar dat is lang niet zo uitgebreid als bij oogappels haha. The bare essentials alleen.

3 likes

Mijn schoonouders doen dit. Vind ik wel gezelliger maar onze tafel is veel te klein. Alleen als ik gasten heb probeer ik dat wel zodat ze zelf kunnen kiezen hoeveel ze willen.

1 like

Verschilt.

7 likes

Als ik dat zou doen zou ik ā€˜s avonds 2x de vaatwasser kunnen draaien denk ik. Allemaal extra vaat. Zou dat alleen doen met Kerst haha

Dan nog een vraag:

Heb jij een apart servies voor speciale gelegenheden?

• Ja, een heel servies
  • Een enkel schaaltje of kopje maar meer niet
  • Nee, altijd hetzelfde
  • Anders

0 stemmers

Weet nog dat mijn overgrootmoeder vroeger met kerst en Pasen altijd een heel speciaal servies uit de kast toverde. Zelfs speciaal bestek! Zou echt niet weten waar ik dat allemaal moest laten

1 like

We ontbijten wel meestal tegelijk, maar hebben niet zo veel keus. Soms restjes van de vorige avond (rijst/ei) en anders alleen standaard pindakaas/jam/hagelslag/boter en dan nog een of twee dingen als hummus of eiersalade. En doordeweeks echt geen lekkere broodjes, alleen brood. En als er geen brood meer is havermout.
Lijkt me wel chill als iemand iedere ochtend zoals in Amerikaanse series pannenkoeken en spek zou bakken en zo’n heel fruitbuffet zou klaarzetten.

2 likes

Hier staat alles in het midden op tafel en schept iedereen zelf op, maar deels ook omdat we met zijn 5en zijn en de keuken is echt klein in de hoek.
Plus makkelijker als je extra wil opscheppen vind ik

1 like