Stel je persoonlijke vraag #52

Tenzij je je kind Gerard noemt. Dat is gewoon de lelijkste naam op aarde en verdient om afgestraft te worden

3 likes

Ik vind de naam Eugenie (inclusief uitspraak in shitty Nederlandse Frans) echt lelijker dan Gerard.

Wat vind jij lelijker?

• Gerard
  • Eugenie

0 stemmers

Namen met een G?

• Vind ik best okĂ© voor namen
  • vind ik niet aantrekkelijk
  • hangt heel erg af van de uistpraak van de G
  • Als G van Gerard lelijk
  • Als G van Eugenie lelijk
  • Anders

0 stemmers

Zijn hier trouwens mensen die een ‘werknaam’ voor de baby hadden en die later ook hebben doorgevoerd als ‘echte’ naam?

• Ja
  • Nee
  • Een afgeleide
  • Ik heb geen kinderen
  • Nee want het was zoiets als ‘bean’ o.i.d.

0 stemmers

Wat is erger?

• ‘baargoud’
  • ‘push present’
  • even erg
  • allebei prima

0 stemmers

1 like

Zelf weten, ik denk wel dat de consequenties van je ‘dringende advies’ je zullen teleurstellen, maar jouw heuvel jouw keuzes

1 like

Haha toevallig dacht ik gisteren, Eugenie wel een leuke naam eigenlijk.
Maar los van klassisme of racisme in het reageren op een naam: niemand kiest lukraak een naam dus er lullig over doen vind ik wel erg onaardig. Zelfs neutraal reageren vind ik stom, wees blij dat iemand zich helemaal blij voelt met een naam.

2 likes

Vind het woord baargoud of push present an sich niet mooi maar aub geef me cadeaus nadat ik heb gebaard, don’t care hoe je het noemt.

24 likes

Ik vind dat mensen zich te gauw voelen aangevallen wat betreft namenkwesties. Ik heb zowel online als in het echte leven wel eens gehoord dat mijn naam zowel ‘ordinair’ als ‘saai’ was en ‘naam die veelal nare mensen hadden’. Van dat laatste moest ik hard lachen, want die vrouw wist niet dat ik zelf zo heettte. :grin:.

1 like

Nou ja, op oa die subreddit delen genoeg mensen hoe ze hun naam wel zouden willen veranderen omdat ze zich ervoor schamen of er last van hebben. Dus het is geen vooroordeel.

En ja, ik weet niet 100% zeker of iets traditioneels of een andere cultuur is oid. Maar ik vind het zelf bij sommige namen wel echt heel vergezocht. Overig zijn online ook genoeg mensen die zelf aangeven te kiezen voor een spelling met extra medeklinkers, klinkers of leestekens omdat het zo uniek is. Daar heb ik dan idd een mening over.

Maar oprechte vraag, hier worden namen als Annemiekel ook belachelijk gemaakt. Waarom wordt daar dan om gelachen en is dit een soort grote zonde die ik bega?

1 like

Ik vind dit oprecht wel een interessante. Ik zou het denk ik juist wel willen horen. Als iemand die dichtbij me staat al aangeeft er extra over na te denken is dat misschien wel een teken van wat een kind te wachten staat. Liever voor mij even pijnlijk dan dat mn kind er doodongelukkig mee is.

2 likes

Eens, vind vooral de namen kut

3 likes

Wij hadden van tevoren al een naam, dus die was het gewoon toen we wisten wat we kregen.

2 likes

Ik ken meerdere volwassenen met ‘vreemde’ namen die dat juist leuk vinden (ik kan ze niet noemen hahah want dan herkenbaar). Je weet niet wat over 14 jaar gangbaar is en ik denk niet dat iemand er iets om geeft wat een random (vroegere?) vriendin van hun ouders ervan vindt.

Maar gvd weer in zo’n discussie waar ik niks om geef :rage: tl;dr deal met je daadwerkelijke real life vriendschappen en kinderen ipv abstracte discussies op een forum van mensen waarvan je niet kunt inschatten wie ze zijn

5 likes

Haha dit gevoel heb ik ook precies dus idd on to the next poll

Zou je mee willen doen aan het tv-programma Hunted?

• Ja leuk!
  • Het idee vind ik leuk maar wil niet op tv
  • Nee veel te spannend
  • Nee gewoon geen zin in

0 stemmers

Zou jij het goed doen in dit programma?

• Nee ik zou waarschijnlijk te dicht bij mn netwerk blijven (uit heimwee oid)
  • Nee ik zou anderen waarschijnlijk te makkelijk vertrouwen
  • Nee ik zou niet zorgvuldig genoeg zijn en iets laten slingeren ofzo
  • Nee om een andere reden
  • Ja, want ik heb ervaring met op de vlucht zijn voor politie
  • Ja, want ik ben heel precies waardoor ik denk ik geen sporen achter zal laten
  • Ja, want ik kan heel relaxed blijven ook in stressvolle situatie
  • Ja om een andere reden

0 stemmers

1 like

Ik heb al een kind. Daarbij hield ik naam en geslacht geheim. Bij een volgende zal ik naam en geslacht wel delen. Heeft vooral te maken met dat ik de namen nu zeker weet en bij de eerste niet.

2 likes

Haha never forget dat een website mijn boek reviewde en dat diegene mijn voornaam zat te dissen, want mijn ouders hadden er wel voor gezorgd dat ik me vanaf de geboorte al heel entitled en speciaal voelde met zo’n aparte naam.

Context is dat ik een oer-Hollandse achternaam heb en dat de reviewer dus aannam dat mijn ouders een speciale naam hadden bedacht voor hun witte kind, maar surprise, ik ben bruin en mijn naam is helemaal niet zo ‘gek’ in moeders land van herkomst.

13 likes

Nee om een andere reden: dat programma is nep. Dus hoe secuur je ook bent, ze hebben altijd wel een wonderlijke methode om je toch op te sporen.

5 likes

Vind je koken leuk?

• Ja heel leuk
  • Ja gewoon leuk
  • Neutraal
  • Nee niet zo leuk
  • Nee vreselijk

0 stemmers

2 likes

Maar niet per se doordeweeks snel koken, maar vooral uitgebreid weekend koken voor vrienden en overal boodschappen scoren (markt, toko, etc)

5 likes

Op 4 minuten lopen van mn werk zit er een (inderdaad uit de koude oorlog). Maar kunnen maar 100 mensen in en dan ben ik denk ik niet belangrijk genoeg om gered te worden :joy:

Lees nu ook dat t inmiddels een rijksmonument is dus vraag mij af hoe veilig het nog echt zou zijn

3 likes

Volgens mij was er in t AMC eentje? En de metro in amsterdam ook toch?

Verder nooit iets van gehoord of tegengekomen dus gok dat het niet veel is haha

1 like

ik zou niks zeggen als het gewoon niet mijn smaak is maar ik ken iemand die is vernoemd naar een concentratiekamp omdat het zo mooi klonk en in zo’n geval zou ik wel even mijn mond opentrekken

9 likes