Nee ook niet in beelden! (Bij mij althans niet.)
Ik snap het niet
Ik zou ook niet weten hoe ik het moet uitleggen.
Maar je registreert toch bijvoorbeeld ook niet alles wat je rond je ziet in woorden? Zo is dat bij al mijn gedachten.
Maar wat dan wel! Hoe kan dit
Gisteren ineens uit het niets een allergische reactie, gelijk eraf gehaald. Daarna pas het nieuwsbericht gezien van de NOS.
Als je voor je uitkijkt denk je dan echt “ik zie een witte muur, een raam, het wordt donker buiten, er vliegt een vogel, het licht brandt, ik zie een klein vlekje op de muur, ik hoor een sirene, etc, etc”? Of: “Ik ga nu naar daar lopen. Oh mijn neus jeukt dus ik ga krabben.”
Allemaal in woorden? Ik mag hopen van niet? (Lijkt mij super vermoeiend!) Het zit wel in je hoofd maar je brengt het niet onder woorden, en zo is dat met alle gedachten bij mij.
Wat gebeurt er dan als je iets leest? Dan “hoor”/voel/zie je ook geen woorden in je hoofd?
Mensen hebben toch gemiddeld duizenden (tienduizenden??) gedachten per dag? Dat zit je echt niet allemaal aan jezelf te vertellen.
Ik wel! Ik hoor alle woorden in m’n hoofd als ik lees.
@whosthatgirl met dede uitleg kan ik het me wat beter voorstellen om te denken zonder woorden erbij!
Haha nee natuurlijk niet, de dingen die jij noemt zijn meer dingen die je observeert of voelt. maar je denkt wel in woorden toch, zo van: ik moet nog eten bedenken voor vanavond, zal ik straks nog even gaan sporten of morgen, hmm ik voel me sip want het weer is zo grauw. Niet dat een stem die echt letterlijk tegen je zegt maar je hoort (of voelt ofzo) die woorden wel in je hoofd?
Ik weet niet ik heb het gevoel dat iedereen wel hetzelfde denkt maar dat we het allemaal niet zo goed kunnen uitleggen hoe het werkt
Ik baal er zo van dat je allergische reacties kunt krijgen op Gellac. Begin dit jaar voor het eerst een paar maanden mooie verzorgde nagels gehad met die lak en ook veel minder losse velletjes/wondjes. Ik bijt op m’n nagels en heb de gewoonte om aan alle velletjes te trekken. En toen las ik vlak voor de zomer dat er veel allergische reacties op zijn dus weer gestopt ermee. En mijn handen zien er weer zo naar uit .
Nee dat was een retorische vraag. Was maar om te illustreren hoe bij mij alle gedachten gaan (zonder woorden dus). En ja uiteraard komen er soms wel woorden in mijn gedachten voor, maar dan meer als ik bedenk hoe ik iets aan iemand wil vertellen of zo.
Wondje hoeft geeneens, zag ook dat het zelfs kan uiten bij eczeem rond je ogen. Ben er nu ook mee gestopt maar (ook bij m’n pedicure want ja ook die raken echt wel soms een mini stukje huid). Maar elke x twijfel ik weer want mooi en makkelijk.
Ja dit ja… baal hier zo van, gelnagel was echt de uitvinding van de eeuw voor mij. Hoop dat er snel een alternatief komt
- Stom en ondankbaar
- Snap ik, zou ik ook missen
- Anders
0 stemmers
Maar ben benieuwd wat de uitslag zou zijn als je deze poll onder boomers zou houden
Ik vind dit echt heel ondankbaar, wees blij dát je eten krijgt denk ik dan. Het is aan de host om verder te bedenken wat voor eten/hapjes er dan zijn. Ik ben ook wel eens ergens geweest waarbij er helemaal geen eten was, alleen een paar nootjes en chips maar dat werd niet bijgevuld ook die verjaardag begon ook rond borreltijd dus dat vond ik wel echt jammer
Onlangs nog op een bruiloft geweest waar al op de uitnodiging was aangekondigd dat de catering de hele dag vegetarisch zou zijn. Echt super lekker eten, inclusief een heel uitgebreid diner. En jawel, een boomer familielid zat te mopperen en was blij dat hij bij het ontbijt wat extra vlees had gegeten
Zeg jij er wat van als eten/drinken op een verjaardag niet naar wens zijn?
- Ja
- Alleen als het echt heel erg is (laat even achter wat je grens is in de comments)
- Nee
0 stemmers
Ken jij mensen die echt heel weinig lusten, maar echt heel weinig (voorbeeld: iemand die niet mee-eet als er een complete Indonesische rijsttafel staat maar ipv daarvan een broodje gehaktbal krijgt geserveerd)
- Ja ken ik
- Ja ben ik
- Nee
0 stemmers