Stel je persoonlijke vraag #52

Ja dit ja… baal hier zo van, gelnagel was echt de uitvinding van de eeuw voor mij. Hoop dat er snel een alternatief komt

1 like
Jij en je partner zijn vegetarisch en hebben op een feestje meeeeeer dan genoeg eten om te serveren (warm eten, hapjes, snacks, borrel shizz, veel taart etc)… alleen geen vlees of vis. Een aantal gasten verwachtten dat echter wel… Dat vind ik:
  • Stom en ondankbaar
  • Snap ik, zou ik ook missen
  • Anders

0 stemmers

Maar ben benieuwd wat de uitslag zou zijn als je deze poll onder boomers zou houden :clown_face:

10 likes

Ik vind dit echt heel ondankbaar, wees blij dát je eten krijgt denk ik dan. Het is aan de host om verder te bedenken wat voor eten/hapjes er dan zijn. Ik ben ook wel eens ergens geweest waarbij er helemaal geen eten was, alleen een paar nootjes en chips maar dat werd niet bijgevuld ook :sob: die verjaardag begon ook rond borreltijd dus dat vond ik wel echt jammer

2 likes

Onlangs nog op een bruiloft geweest waar al op de uitnodiging was aangekondigd dat de catering de hele dag vegetarisch zou zijn. Echt super lekker eten, inclusief een heel uitgebreid diner. En jawel, een boomer familielid zat te mopperen en was blij dat hij bij het ontbijt wat extra vlees had gegeten :skull:

7 likes

Zeg jij er wat van als eten/drinken op een verjaardag niet naar wens zijn?

• Ja
  • Alleen als het echt heel erg is (laat even achter wat je grens is in de comments)
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ken jij mensen die echt heel weinig lusten, maar echt heel weinig (voorbeeld: iemand die niet mee-eet als er een complete Indonesische rijsttafel staat maar ipv daarvan een broodje gehaktbal krijgt geserveerd)

• Ja ken ik
  • Ja ben ik
  • Nee

0 stemmers

Ben wel eens ergens geweest waar het enige vega eten ijsbergsla met tomaat en ui was. Toen heb ik daar wel wat van gezegd ja :joy:

10 likes

Ja dat is echt mega kut :rage:
Heb ik zelf ook weleens meegemaakt terwijl ik diegene vrij lang ken

2 likes

Ah, super teleurstellend zeg. Bij mij was het meer een kennis, ik was gelukkig niet de enige vega dus ik ben samen met de twee anderen weggegaan om ergens anders wat te eten. Wat heb jij toen gedaan?

Ja het voelt dan toch een soort van gênant terwijl het eigenlijk gewoon niet gastvrij is. Degene had het zelf door toen ze ging opnoemen wat er was (misschien keek ik ook wel zo van ??) dus toen heb ik iets anders gekregen dus kon ermee door I guess

Nou ik heb 1 keer een verjaardag meegemaakt waar niks aan hapjes of eten werd geserveerd en de host vervolgens wel voor zichzelf een tosti ging maken😂 Daar heb ik toen wel wat van gezegd

9 likes

Mijn hemel wat onfatsoenlijk

1 like

Ik ken iemand die alleen maar vlees eet. En het liefst kip. Aardappelen, groente, rijst, pasta whatever je ‘m ook anders dan vlees voorschotelt laat hij staan. Zo kut maar door familiebanden kan ik niet om deze persoon heen 🫠

1 like

Zo’n familielid heb ik ook. Alleen dan met kipnuggets. Diegene heeft wel recent de diagnose ARFID gekregen.

1 like

Ik kan dit niet (meer). Sowieso als je een klein kind hebt niet meer echt mogelijk zoals vroeger en heb er ook de rust niet meer voor helaas. Echt vreselijk. Ben eigenlijk heel lui maar moet nu altijd wat doen

37 likes

He? Hoe kan je zo zijn?! Dus hij/zij ging dat ook rustig in haar eentje tussen het gezelschap opeten?

Ik vond het vroeger wel jammer dat van die Sonja bakker moekes alleen wortels cherrytomaat en komkommer op tafel zetten. Jesus geef iig iets lekkers.

Zet jij komkommer als snack op tafel voor je gasten?

• Nee wat armoedig
  • Ja hmm lekker

0 stemmers

2 likes

Ja! Maar dan op n schaal met andere groente en hummus ofzo. Wel gewoon naast de kommen chips en kaasplank etc.

43 likes

Voordat ik kinderen had echt vaak. Maar kan helaas niet meer

7 likes

Dit heb ik alleen als ik me ziekmeld of vrij neem van werk en de kinderen op de opvang zijn, dat echt thuis nietsdoen. Heb dat wel iedere twee maanden ofzo nodig.

3 likes