Ik ben ook introvert, maar spreek toch meestal wel minstens 1x per week doordeweeks af om te eten/chillen met vrienden (vaak alleen even snel wat eten na werk of zo, 1-1,5 uur en dan naar huis) en een dag in het weekend. De andere weekenddag is dan wel om in mijn eentje helemaal niks te doen
Mensen die in Nederland geboren zijn maar een extra paspoort uit het buitenland kunnen hebben via ouders/grootouders, hebben jullie dat?
- Ja hebben mijn ouders geregeld
- Ja is verplicht
- Ja heb ik zelf geregeld
- Nee maar overweeg ik wel
- Nee hoef ik niet of kan/mag nu niet
- Wel gehad maar niet meer
0 stemmers
Ja had na het opdoen van mijn nieuwe pink gellac kleur ineens jeuk. Had ik eerst nooit. Keek ik goed zag ik dat al mijn nagelriemen ineens knalrood waren.
Mijn ouders hebben er bewust voor gekozen dit niet te doen omdat broer en ik anders dienstplichtig zouden zijn voel ook totaal niet de behoefte omdat het een EU land is.
Mijn vriend heeft tot zijn 10e zelfs alleen een Duits paspoort gehad, omdat dat goedkoper was tot die tijd dan een Nederlandse. Ik weet niet of hem dat eigenlijk nog meer tatta maakte dan het paspoort zelf.
Stel je zit in een restaurant en er komen meerdere BNâers in dat restaurant om te eten. Ga jij daar naar toe om te vragen om een foto?
- Ja, sowieso
- Ja, maar alleen als ik groot fan ben
- Nee
- Anders�
0 stemmers
Zojuist zat ik namelijk met vrienden in een restaurant (gewoon normaal basic restaurant/grand café achtig) en mensen van Heel Holland Bakt kwamen daar binnen o.a. André van Duin en Janny van der Heijden. En ik vond het echt bizar hoeveel mensen daar naartoe gingen om te vragen voor een foto/handtekening weet ik het. (Wij zaten pal achter hen, dus zagen heel de tijd de mensen komen en gaan). Ze zaten ook helemaal achterin de zaak, dus je kwam er niet toevallig langs.
22 dus beetje tussen de studentenfase en volwassenfase in. Was ook niet perse slecht bedoeld, gewoon niet bij nagedacht.
Ik zit de laatste tijd een beetje in de ADHD loop op insta en zie echt zoveel filmpjes voorbij komen met âdit is echt zooo typisch ADHDâ. En dan zijn dat in mijn ogen dus hele normale dingen? Zoals deze:
Is dit echt ADHD/autisme
- Ja echt alleen herkenbaar voor mensen met ADHD/autisme
- Nee man echt voor iedereen die ademt
- Ik breng graag nuance aan
0 stemmers
Ik heb mij jarenlang geërgerd aan dit soort typeringen met hetzelfde idee van ja IEDEREEN heeft dit toch??? omdat ik mij er ook vaak in herkende. Maar nu heb ik zelf een jaar geleden de classificatie adhd gekregen dus nu weet ik niet meer wat waar is en was het misschien al die tijd inderdaad adhd!!
Nee maar zonder dollen, de nuance: het ding met classificaties in de psychiatrie zoals adhd is dat geen van die âsymptomenâ op zichzelf âabnormaalâ zijn of iets dat wijst op een bepaalde classificatie zoals adhd. Pas als je een x aantal âsymptomenâ hebt wordt er gesproken van adhd, maar het is niet meer dan een bepaalde combinatie van verder op zichzelf normale variatie van gewone menselijkheid haha. En andersom kan je als je eenmaal zoân classificatie hebt alles wel bekijken door een bril van adhd en dan is ineens alles te âverklarenâ door adhd.
Plot twist!
Mij nuance zit hem in de âhoeveelheidâ denk ik. Ik draag bijvoorbeeld geen make-up omdat het me gewoon niet âluktâ om het eraf te halen (lukken als in, ik ben s avonds zo overprikkeld dat elektrisch tandenpoetsen pijn doet en ook de make-up remover en zoân watteschijfje héél onprettig voelen).
Ja vanuit vroeger door mân ouders geregeld. Het is geen EU land. Ik ben in Nederland geboren.
Ik weet alleen niet, en zit er best lang over na te denken, of ik die wel wil behouden. Ik doe er eigenlijk niks mee. Als ik daar op familiebezoek ga reis ik zelfs met mijn Nederlandse paspoort.
Willen de mensen die het overwegen, delen waarom? Onder andere jij Grace haha
Zouden er echt mensen zijn die het niet vervelend vinden om met sokken in iets nats te gaan staan?
Als er iemand binnen zou komen waar ik Ă©cht fan van zou zijn zou ik het wel doen. Kan me zo gauw geen BNâer bedenken waarbij dat zo is, maar theoretisch iig.
Dat kan ik mij ergens wel voorstellen inderdaad, maar ik stond er echt van te kijken hoeveel mensen om een foto gingen vragen. Zou helemaal gestoord worden als ik hen was in ieder geval.
Ik zag laatst een onderzoek van universiteit Groningen waaruit bleek dat 55% van de TikTok videos over adhd onjuist is.
Mooi dat iemand daar ook echt onderzoek naar heeft gedaan haha
Maar ook dat is wel vrij kort door de bocht. Dat wordt gebaseerd op de DSM criteria maar er wordt momenteel heel veel onderzoek gedaan naar ADHD en de DSM loopt al ver achter.
Er wordt zo vaak gezegd âo iedereen heeft ineens ADHDâ, maar dan wil ik toch even het volgende plaatje laten zien
Heb je daar een linkje van? Zou het graag willen lezen!