Mijn grens van niet snitchen ligt wel bij moord denk ik. ![]()
Hoezo is ze zo dom om het aan mij te vertellen? Soms moet je dingen voor jezelf houden.
En ik heb geen zin om in de rechtbank te verschijnen wegens medeplichtigheid
Ja plus dit is echt het plot van zoveel boeken/series waarbij de hoofdpersoon dan voor eeuwig verteerd wordt door schuldgevoel enzo (en je als lezer/kijker denkt ohhhh ga naar de politie!!!) dat ik het denk ik ook gelijk maar zou doen
Wat is het langst dat je een whatsapp bericht nu niet hebt beantwoord (maar wel nog van plan bent)?
- Ik heb geen onbeantwoorde gesprekken
- Uurtje of korter
- Paar uur
- Een dag
- Een paar dagen
- Een week
- Een paar weken
0 stemmers
Hoe snel reageer jij meestal? Na:
- Uurtje of korter
- Paar uur
- Een dag
- Een paar dagen
- Een week
- Een paar weken
0 stemmers
Ligt eraan wie het is. M’n vriend nagenoeg meteen, de rest kan soms lekker wachten.
Een vraag aan mensen die “weken” hebben aangeklikt
Waren dat directe apps/ vragen naar jou toe als persoon?
Wow
ik kan geen context bedenken waarin mensen echt weken een app negeren haha.
Eén paar dagen kan ik me wel goed voorstellen. Doe ik zelden, maar weleens ja. Ff geen mentale energie ofzo om te antwoorden. Maar weken is lang toch
Of is dat dan in een groepchat want dat vind ik niet tellen
Eigenlijk maanden, maar die optie staat er niet tussen ![]()
Haha ja ik denk omdat ik me net als @Enthusiasm niet goed kan voorstellen hoe dat werkt
Maar ben benieuwd dus, wat voor gesprek is dat?
En heb je diegene in al die weken niet een x gezien?
Hetzelfde als @Blablabla soms, maar ik ben even teruggescrollt en zie dat ik bijvoorbeeld niet de laatste reageerder ben ik een gesprek met een oud-studiegenoot. We appen elkaar steeds met maanden ertussen en dan is het een halve levensupdate. En ook wel een gesprek over iemands mentale staat waar hij niet echt een vraag stelt. Ik stuur dan waarschijnlijk als ik een keer een heel opruimrondje doe wel weer een vraag hoe het nu gaat.
Als iemand een concrete vraag stelt antwoord ik meestal wel redelijk snel. Maar heb sowieso moeite om mijn persoonlijke correspondentie bij te houden moet ik zeggen! Te veel nutteloos gescroll/forum lezen als ik op mijn telefoon zit.
Ja kan me voorstellen hoe dat kan gaan.
Maar ik vroeg me af wat voor context dus gewoon persoonlijke apps of vragen naar jou?
En zien jullie die personen in de tussentijd niet bijv
Ja dit herken ik eigenlijk wel, ik moet mezelf echt dwingen om te antwoorden want eigenlijk vind ik appen echt een kutcommunicatiemiddel. Heb dat ook vaak met chat op werk, daar heb ik denk ik wel gesprekken waar ik gewoon niet op gereageerd heb.
Ik heb wel personen met wie ik app die ik niet elke week of zelfs maand zie.
Edit: en als ik ze wel zie en heb nog niet geantwoord zeg ik het wel op het moment. Meesten weten wel dat ik chaotisch ben.
Hier heb ik wel een aanvullende polvraag op, ik app dus echt liever niet. Ben ik oprecht lui in. Mijn collega stuurt spraakberichten want die haat typen. Ik luister die dus echt niet af he, die vind ik nog meer kut dan gewoon een appje.
- Ik stuur zelf spraakberichten
- Ik stuur geen spraakberichten
- Ik luister geen spraakberichten
- Ik luister wel spraakberichten
0 stemmers
Heb daar zo’n hekel aan. Bel me dan gewoon.
Perfect omschreven
Love spraakmemo’s, vooral als vrienden vertellen hoe een date oid was. Vind ik het veel leuker om hun stem erbij te horen.
Ik haat spraakberichten en luister ze nooit behalve de halve podcasts van m’n beste vriendin. ![]()
Wist je dat je spraakmemos kan beluisteren zonder dat het via de luidspreker afspeelt? Dus nadat je op play hebt gedrukt gewoon de telefoon aan je oor houden alsof je belt.
- Nee wtf
- Ja duh
0 stemmers
Ik kwam hier laatst pas achter
Dit is nog het meest waarom ik spraakmemo’s haat, al die mensen die dit niet weten en een ellenlang verhaal op speaker afspelen in het openbaar ![]()