Stel je persoonlijke vraag #52

Het gouden ei mocht van onze leraar niet op onze lijsten. Hij was nogal streng :sweat_smile:
En Mulisch was vullisch, dus met De ontdekking van de hemel maakte je ook geen indruk.

@Jumpsuit ik heb keurig alles zelf gelezen en geschreven. Mijn lijst was echt iets waar ik mijn best voor deed.

6 likes

Ik heb een poging gedaan maar vond het zo vreselijk dat ik halverwege heb opgegeven. M’n docent Nederlands was groot fan van het boek en ik zweer dat ze me nooit vergeven heeft dat ik het een kutboek vond, haha.

3 likes

Bij mij waren er vooral sukkels die het gekopieerd zo inleverden en dan een 1 kregen.
Ik ben nooit gepakt :sunglasses: en ik houd heel erg van lezen maar niet van verplicht lezen

7 likes

Ik zat op het vmbo. Daar bestaan geen leeslijsten. En ook geen studiereizen naar het buitenland. :face_with_spiral_eyes:

4 likes

Haha ja het was een kunst op zich om het dan in je eigen woorden te omschrijven. Maar ik had ook kunstgeschiedenis dus daar moest je ook altijd een lang lulverhaal maken om 1 of ander schilderij en dat lukte ook altijd. Maar haha vind dit echt grappig nu. En mijn docent Nederlands was bestwel een viezerik. Hij raadde me altijd van die sexueel getinte boeken aan.

1 like

En heb je ‘Ik ook van jou’ gelezen?

• Ja deels omdat het moest
  • Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes
  • Ik weet toch niet meer welke boeken ik 15 jaar terug heb gelezen joh

0 stemmers

2 likes

Dit boek was echt te nieuw voor mijn literatuurlijst. Hersenschimmen, boeken van Wolkers, Mulisch etc en dan ook voor de vorm een allochtone vrouw en dat was dan De Weg naar het Noorden van Naima El Bezaz.

Ik hield echt van lezen en ik heb gewoon de hele lijst gelezen ipv een deel dat verplicht was. Ben door gebrek aan variatie ook wel deels mijn plezier in lezen verloren voor een paar jaar haha

11 likes

Ik heb er juist jaren niet meer aan gedacht, maar door dit gesprek denk ik er met best veel plezier aan terug. Ik heb heel veel leuke boeken gelezen en ik zou nu meer tijd moeten nemen om meer te lezen.

Ik heb ook ooit mee gedaan met het leesclubje voor de Inktaap. Nog meer mensen?

• Nooit van gehoord
  • Ken ik wel, maar was niets voor mij
  • Ja
  • Ja, maar wilde liever niet dat Dimitri Verhulst won in 2008

0 stemmers

1 like

Ja, toen mochten we school missen met dat clubje voor de uitreiking. Het schervengericht won toen, dikste boek wat ik ooit heb gelezen (1000 paginas ofzo :open_mouth:)

1 like

Ik heb zeker ook leuke boeken gelezen en kijk ook niet per se slecht terug op die periode. Ik kan alleen echt heel slecht titels en de daarbij passende inhoud terughalen merk ik haha

Edit: wat ik me nu opeens wel weer bedenk: een klasgenoot met dezelfde naam als ik had haar mondeling over Knielen op een bed violen gedaan. Alleen mijn mentor had denk ik al een beetje cognitieve klachten en begon tijdens mijn speech op de diploma-uitreiking uitgebreid te vertellen hoe goed ik dat wel niet had gedaan, wat dus over mijn naamgenoot ging. Ik vond het alleen te ongemakkelijk om hem daar op dat podium te corrigeren dus heb 5 minuten een speech aangehoord die niet over mij ging :clown_face:

8 likes

Ik had het ook best druk met van alles (tongen in het fietsenhok)

10 likes

Dat verschilt per school. Zat vmbo-scholen die dat wel hebben (zowel lijsten als buitenlandreizen).

1 like

Ik heb wel de donkere kamer van damokles gelezen die was volgens mij toen ook gratis in de bibliotheek dat jaar met Nederlands leest. Vreselijk boek en ik begreep niet waarom je zoiets sufs gratis zou uitdelen aan mensen.

3 likes

Ik doe dit niet nu. Maar ik heb meerdere keren langer dan een maand met een busje of campertje rondgetrokken en het is echt fantastisch!

Een van m’n favo foto’s dat ik in een busje aan het koken ben, met uitzicht op een van de mooiste baaien in Nieuw-Zeeland waar s ochtends dolfijnen zwommen :sob::heart:

61 likes

Ja maar ik had hem maar half uitgelezen want ik vond hem stiekem heel saai. Toen heb ik met zo veel aandacht een samenvatting gelezen dat ik mijn mondeling succesvol aan elkaar heb gebullshit, en mijn docent gaf me toen een 10 (wat ze nog nooit eerder had gedaan bij een mondeling). Ik weet nog steeds niet of ik me daar schuldig over moet voelen of dat het eigenlijk wel een flex is

3 likes

Het klinkt precies hetzelfde toch

2 likes

Vind jij Andre van Duin grappig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Lijkt me wel een lieve man maar oh zijn “humor” is zo suf pff

Even iets heel anders, ken jij iemand persoonlijk die Ozempic gebruikt om af te vallen?

• Ja
  • Nee
  • Ja ik zelf

0 stemmers

4 likes

Ja, precies hoe ik over hem denk. Maar vind hem zo totaal niet geestig en ik vraag me dus oprecht af of er mensje zijn die dat wel vinden.

6 likes