Heb jij het idee dat je in een andere (belevings)wereld leeft dan jouw ouders?
Je mag zelf invullen wat dat voor jou betekent.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb jij het idee dat je in een andere (belevings)wereld leeft dan jouw ouders?
Je mag zelf invullen wat dat voor jou betekent.
0 stemmers
Mijn moeder vroeg laatst wanneer ik weer ging werken, terwijl ik nog volop in therapie zit. Toen ik dat als reden gaf om nog niet te werken en te twijfelen of ik wel in het werkveld wil blijven, gaf ze alleen aan dat het wel zonde zou zijn van mijn diploma. Dan voelt ze voor mij echt aan als van een andere planeet. Alsof een carrière switch niet een optie mag zijn.
Soms wel met m’n moeder. Die is met sommige dingen echt blijven hangen in de tijd dat zij 25-35 was, vooral als je het hebt over huizen kopen of 3 tijdelijke contracten.
Oh ik vind dit zo gemeen van mezelf maar ik kan me enorm ergeren aan een slis bij mensen. Echt vreselijk. Een vriendin heeft lang logopedie ervoor gehad en dat hielp wel echt. Zij hield haar tong ook helemaal verkeerd in haar mond.
Heb jij ooit logopedie gehad?
0 stemmers
Er is ook zo’n reclame voor scheermesjes en dat meisje slist zo erg. Ik kan het bijna niet aanhoren
Ja, vrijwillig bij zo’n student die de studie deed maar ben na een paar keer afgehaakt
Ik wou graag van mijn accent af maar dat is niet gelukt
Mijn moeder rekent nog steeds alles om naar guldens
Ja ik zat al te zoeken en je hebt gelijk. Ik kan alleen de reclame zelf van Venus met haar niet meer terug vinden.
Ik denk wel dat ik het nodig heb. Ik kan mijn r niet rollen. Voor mijn accent niet relevant want als Brabander spreek je je r-en toch amper uit, maar ik struikel echt over woorden als ik een poging doe om Spaans te praten.
Wil je ruilen?
Ik weet precies welke reclame je bedoelt en krijg ook helemaal de kriebels van dat geslis. Net als mensen die praten met een luie tong. Brrrr.
Wat krijg ik er voor terug?
Ik slikte verkeerd (??). Weet alleen nog dat we veel met vla oefenden
Dat je r rrrrolt
Als je bijvoorbeeld Rotterdam zegt, die 2e R rolt dan en dan rolt je tong meer naar je keel omhoog.
De vriendin die sliste hield haar tong altijd strak tegen haar voortanden.
Slissen doe ik gelukkig niet. Het voelt alsof mij tong niet snel genoeg kan trillen tegen m’n tanden om die r te doen.
@Solee goede deal lijkt me, jij een mild spraakgebrek, ik niet meer
Nee, maar moest geloof ik wel.
Volgens mij wel maar dan zoals altijd maar half.
Het enige boek dat me is bijgebleven was ‘Het verrotte leven van Floortje Bloem’
Heb jij deze gelezen?
0 stemmers
Ook waarschijnlijk het enige boek wat ik echt heb gelezen voor Nederlands. Ik werd er helemaal naar van.
Nee, wel gezien ooit op tv. Heeft destijds wel indruk op me gemaakt.
Ik heb wel voor Nederlands ‘De ontdekking van de hemel’. Volgens mij kreeg ik hiervoor an sich al bonuspunten.
Nog meer uitslovers die De Ontdekking van de Hemel hebben gelezen?
0 stemmers
Wel een boekverslag gemaakt. Zorgvuldig samengesteld door meerdere uittreksels van scholieren.com en die in eigen woorden te vermaken tot een verslag😂
Dat deed iedereen toch haha. Je las een heel klein beetje uit het boek en dan ging je via die site maar iets snel in elkaar zetten. Lukte altijd.