Stel je persoonlijke vraag #52

Heb jij (extreem) verwassen kleding die je als slobberkleding voor thuis gebruikt.

• Ja heb ik
  • Nee, gooi ik weg
  • Heb ik wel, maar gebruik ik voor iets anders. (bv poetslap)

0 stemmers

Heb jij (extreem) verwassen ondergoed die je nog draagt.

• Ja, zolang er geen gaten inzitten prima.
  • Nee, gooi ik weg

0 stemmers

4 likes

Zelfs met gaten wordt gewoon gedragen.

29 likes

Ik gooi niks weg maar doe het dan in de textielbak

6 likes

Ja, met gaten in de kanten randjes. Dan ga ik het echt niet weggooien.

3 likes

Als iemand op woensdag aan je vraagt of je volgend weekend iets te doen hebt, hoe vat je dit dan op?

• het aankomende weekend, dus komende zaterdag/zondag
  • het weekend in de volgende week

0 stemmers

2 likes

Ondergoed ook niet? Ik was het altijd nog een keer en gooi het dan weg, vind het eigenlijk een viezig idee om het in de textielbak te doen

5 likes

Ondergoed ook?

En @Jammerwel weet ik eigenlijk niet. Als het echt kapot is wel in de prullenbak maar anders draag ik dat eigenlijk gewoon tot het echt een draadje is

2 likes

Echt hele verwarring ooit over gehad tót ik het laatste moment erachter kwam dat niet deze zondag maar volgende week werd bedoeld. :’) Nu denk ik bij die vriend wel van oh volgende keer dubbelchecken welke datum nou wordt bedoeld, want bij andere mensen heb ik die verwarring nooit gehad.
Meestal als ik zelf vraag om iets te doen zeg ik wel “aanstaand” weekend of meteen de datum erbij als het 1 week +zoveel dagen verder is. “Volgend weekend” vind ik niet logisch ofzo.

1 like

Het weekend dat op woensdag volgt is dan toch “dit weekend” en het weekend anderhalve week na die woensdag “volgend weekend”

11 likes

Als ik op bijvoorbeeld woensdag 9 oktober vraag, heb je wat te doen volgend weekend? dan bedoel ik het weekend van 19 oktober.

Want dat is dan het volgende weekend en niet het aankomende weekend hahaha.

4 likes

Ja komend weekend = deze zaterdag (het weekend dat komt)
Volgend weekend = het weekend daarna (het weekend dat volgt)

Ik snap nooit hoe hier verwarring over instaat.

18 likes

Ik denk op dezelfde manier als dat iemand zegt ‘straks’
Definieer straks, denk ik dan want blijkbaar is voor sommige mensen drie uur later ook nog straks

Dit voorbeeld over de weekenden vind ik persoonlijk duidelijk maar voor de zekerheid check ik tegenwoordig de datum, om gedoe te voorkomen

2 likes

Ja dat is precies wat ik zeg toch? :smile:

1 like

Die ene keer dat ik naar Chris Brown luister wordt hij echt niet rijker van. Van €0,003 kan hij niet eens een tumtummetje kopen

6 likes

Omg ja! Sorry :joy:

7 likes

Grappig want afgelopen week zei iemand tegen mij om 9 uur s ochtends “tot straks” en we zouden elkaar rond 18 uur zien. Ik vind “straks” dan weer juist uur of 3 later.
En “tot zo” maximaal uur verder :smile:

5 likes

Haha ja dat hele tot zo levert hier ook altijd verwarring op want dat is echt max 5 minuten in mijn hoofd

Ik vind trouwens in jouw voorbeeld als je al een tijd weet dat het niet zoveel uitmaakt, maar als jij om 9 uur tegen mij zegt tot straks en we hebben geen tijd afgesproken verwacht ik je voor tien uur :sweat_smile:

2 likes

Om nog even terug te komen op de tip om ook het blad van de bloemkool te bereiden:
Geprobeerd! Al twee keer. De eerste keer uit de oven en was een succes! Er zit meer smaak aan het blad dan aan de bloemkool zelf.

En vandaag een snellere manier geprobeerd en het gewokt met wat kruiden. Ook lekker, lijkt een beetje op paksoi op deze manier.

12 likes

Ik vind het ook een succes, ik had het Asian style gewokt met noedels, sesamolie en sesamzaadjes

2 likes