De massa hysterie plus alle theorieën rondom Taylor Swift vind ik wel vergelijkbaar met the hysterie rondom The Beatles destijds. Muzikaal is het niet te vergelijken met elkaar
Nou ja als Beatle kan die man zo’n uitspraak doen natuurlijk
Dacht jij ook dat Ringo allang dood was?
- Nee
- Ja
- Ja ik dacht alleen Paul Macie is er nog
0 stemmers
Vind jij The Beatles ook zo saai?
- Ja
- Nee fantastisch juist
- Ik heb geen mening over The Beatles
0 stemmers
God ik weet nog toen ik in de brugklas alsmaar crushes kreeg op jongens die idolaat waren van The Beatles en ik tevergeefs Strawberry Fields Forever probeerde te waarderen
Ik denk niet dat hij hiermee wil zeggen dat ze net zo goed is als The Beatles maar dat mensen wel net zo hysterisch doen over Taylor als destijds bij The Beatles.
Mensen die enorm fan van The Beatles zijn zijn zo saai. Move on
Ja nouja ze waren 14, mag gewoon. Ze hadden allemaal erg mooi haar, dus het was het waard. (En ik waardeer The Beatles ook wel hoor, sommige nummers luister ik echt graag!!!)
Nee idd Taylor is veel beter
Is de afschaffing van speciaal onderwijs een goed plan? In Nederland vanaf 2035 en in Zeeland over 2 jaar al. Wist helemaal niet dat dit een plan was, maar heb dan ook geen kinderen.
De reden voor dit plan is dat mensen met een beperking meer onderdeel worden van de samenleving. Als iedereen al bij elkaar op een school heeft gezeten, leert iedereen met elkaar omgaan en elkaar te accepteren. Hierdoor zou kansengelijkheid gestimuleerd moeten worden en is een inclusieve samenleving het doel.
- Geen verstand van maar lijkt me wel
- Geen verstand van en lijkt me niet
- Verstand van en ik denk van wel
- Verstand van en ik denk van niet
0 stemmers
Vind jij het leuk om te wandelen? Maakt niet uit waar of het alleen is of met meerdere mensen.
- Ja vind ik leuk
- Nee
- Zo af en toe
0 stemmers
Zoveelste onzaligmakende plan. Weet in ieder geval dat er vanaf 2035 weer wat interessante onderzoeksbanen vrij komen. Kijk uit naar de evaluatie in 2040.
Ja ik weet niet of het nou een goed plan is. Aan de ene kant weet ik dat er al een tijd meer leerlingen met een extra vraag meedraaien in het gewone onderwijs. Mn moeder heeft bijvoorbeeld ernstig slechtziende kinderen op een normale basisschool begeleid en dat ging hartstikke goed en was ook fijn voor die kinderen omdat ze dan inderdaad veel meer onderdeel uitmaakten van het ‘gewone’ kinderleven in de buurt etc, en die kunnen nu ook naar gewoon hoger onderwijs met hulpmiddelen.
Maar anderzijds zijn kinderen die heel slecht tegen prikkels kunnen denk ik niet beter af om ineens in een drukke klas van 30 kinderen te zitten en vraag ik me ook af of kinderen die echt een heel laag iq hebben wel genoeg kunnen leren op die manier.
Het klinkt mooi en komt voort uit een mooie doelstelling denk ik, maar ben bang dat ze de inclusieve boodschap gebruiken om verdere bezuinigingen te verantwoorden. Het zal wel niet gepaard gaan met investeringen in het normale onderwijs, want misschien zou dit wel kunnen als alle klassen twee docenten hadden? En meer ondersteunend personeel? Ik lees op Twitter dat het in Portugal kennelijk wel werkt, maar ik weet zelf echt niks van dit onderwerp dus vind dat lastig te duiden.
oh en HEEL TOEVALLIG in Zeeuws Vlaanderen waar de hele publieke samenleving al is uitgehold omdat er geen fatsoenlijk geld is voor ov/vernieuwing/bibliotheken/ander publiek goed
“zorgt voor betere integratie” my ass
Komt iemand hier daar vandaan?
- Nee
- Ja maar woon er niet meer
- Ja woon er nu
0 stemmers
Nee lijkt me echt een heel slecht plan om “van achter een bureau” alle kinderen van Nederland dus over 1 kam te scheren.
Ja ik ben er voorstander van om te bekijken of een kind op een reguliere school onderwijs kan volgen (en in steeds meer situaties kan dat meer dan vroeger, wat heel goed is), maar voor sommige kinderen is dat gewoon echt niet de plek en is het niet haalbaar en gaan er kinderen aan onderdoor. Dat is toch heel zielig ook. Buiten dat het ook heel makkelijk klinkt, maar er zitten natuurlijk veel meer kinderen in een klas met 1 leerkracht en als er geluk is een onderwijsassistent per school.
Dus als het kan, haalbaar en wenselijk is: ja. Anders nee!
ja daarom vind ik het wel te vergelijken met taylor
Het lijkt me, zonder er kennis van te hebben, een vreselijk plan. Nu al heb je een gedeelte van kinderen met extra aandacht vanwege achterlopen, een groepje wat extra aandacht krijgt ivm voorsprong en een groep die er tussenin zit. Je krijgt hiermee nog meer verschillen en nogsteeds kunnen leerkrachten zich niet in 5 stukken delen lijkt me.
Ervaring mee met familie die in een ander land woont en waar dit een paar jaar geleden is ingevoerd. Was rampzalig voor mijn neef die heel gelukkig was op speciaal onderwijs, het lukte totaal niet op regulier onderwijs en hij zit nu al jaren thuis, zonder passend onderwijs. Klinkt vooral leuk op papier.