Stel je persoonlijke vraag #52

Extreem jong? Is dat niet een beetje overdreven?

23 likes

Daarom zeg ik “ik vind”. In mijn omgeving is iedereen 30+, dus dat is mijn referentiekader. Snap heus wel dat het niet voor iedereen extreem jong is maar in mijn hoofd wel :sweat_smile:

7 likes

Ja, same hoor. Weet dat er heel veel mensen zijn die op die leeftijd kinderen krijgen en ook prima kunnen opvoeden, maar inderdaad voor mijn referentiekader is dat echt vroeg. Zo ongeveer al mijn vrienden die kinderen hebben hebben die pas na hun 30e (en veel zelfs pas na hun 35e) gekregen. Een aantal van mijn mannelijke vrienden met een vriendin/vrouw die heel cliché 5-10 jaar jonger is zelfs pas na hun 40e. Als ik ook bedenk hoe wij waren met 24 kan ik me echt niet voorstellen dat we in staat zouden zijn geweest om een kind op te voeden op die leeftijd :sweat_smile:

2 likes

Haha waar ik vandaan kom is 24 bijna aan de late kant. :joy:

5 likes

Oh ik had dat best gekund maar ik kende mijn man toen nog niet :laughing:

Hier precies zo. Ik heb een vriendin die 25 was en dat vond ik toen ook echt heel vroeg. Ik woonde toen net samen met mijn vriend (na jaren in studentenhuis) en we waren echt nog aan het feesten, reizen l, studeren en weet ik t wat. Ik kon nog niet half voor mezelf zorgen, laat staan voor een baby. Ik schrok ook best van haar zwangerschapsaankondiging, want die zag ik niet aankomen en het voelde voor mij ook alsof we 18 waren ofzo. Zij had alles al wel beter ‘op orde’, maar toch.

En als ik toen zwanger was geweest had t vast gekund hoor, maar ik was daar nog helemaal niet aan toe.

Verder heb ik veel vrienden zonder kinderen en vrienden die er na hun 30e mee zijn begonnen of later. Zelf ben ik op mijn 35 moeder geworden en heb nog steeds het gevoel alsof ik 18 ben en maar wat doe trouwens :sweat_smile: Ook ben ik van de week nog op kraamvisite geweest bij een stel van beiden rond de veertig.

5 likes

Laat vooral zien in wat voor afgezonderde bubbels sommigen van jullie leven.

15 likes

Ik zit in een sociale bubbel waar men rond hun 40e het eerste kind krijgt en dan dus 42/43 is met een peuter en hun pasgeboren tweede.

Als ik dan oudergesprekken voer op werk voor de brug- en tweedeklassers ben ik soms even van slag, omdat hun ouders dezelfde leeftijd hebben als de ouders in mijn omgeving. Dan betrap ik mezelf er soms op dat ik denk “huh maar uw kinderen zijn toch nog superjong” maar dan zijn het gewoon de ouders van mijn 12jarige brugpiepers die “gewoon gemiddeld” op hun 30e een kind hebben gekregen.

2 likes

Tijdens mijn eerste dag op mijn nieuwe werk, net nadat mijn eerste kind was geboren, zei een collega ook ‘wow je hebt echt jong kinderen gekregen’. Ik was 31 :woozy_face:

1 like

Ik lees dit echt alsof ze je gewoon heel jong inschat😂 ik haal er eerder een compliment uit

Nee, dit was nadat ze vroeg hoe oud ik was!

1 like

True. Ik ben zelf op m’n 24ste moeder geworden, en in heel de regio kom ik gewoon amper ouders tegen die nĂ­Ă©t minstens 10 jaar ouder zijn. Vrienden, kdv, basisschool, sportclubjes. Ik ben gewoon altijd de “jonge moeder”.

1 like

Zou je willen dat de mensheid snel uitsterft zodat de natuur weer de overhand krijgt?

• Ja, ik zie liever natuur dan de mens.
  • Nee, ik zie liever de mens dan natuur.
  • Ik vind het lastig, maar ik vind m’n eigen leven belangrijk(er)
  • Ik vind het lastig, maar ik vind de natuur belangrijk(er)

0 stemmers

Als je onverwachts extra vrije dagen hebt en een dagje wat leuks wil gaan doen in je eentje. Wat zou dan jouw voorkeur hebben?

• Dagje naar Amsterdam. Langs eettentjes die je al een tijd wil proberen en een beetje winkelen
  • Een NS wandeling van 20 km. Starten in een stad in de omgeving en eindigen in je eigen stad.
  • Dagje in je eigen stad blijven. Favoriete sportlesje doen, lunchen buiten de deur etc.
  • Iets heel anders

0 stemmers

1 like

Ik vind een dagje wellness in m’n eentje altijd ultiem ontspannen maar moet wel je ding zijn.

12 likes

Haha oh ja dit snap ik heel goed! Vrijdag in mijn geval dus twijfelachtig qua drukte denk ik.

1 like

Heb jij een ex die na jou geen andere relatie meer heeft gehad?

• Ja, denk ik
  • Ja, weet ik zeker
  • Geen idee
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hmm
 ik weet niet wat de cijfers in NL zijn, maar in België is de gemiddelde leeftijd voor een kind te krijgen (als moeder) 30, voor een eerste kind 29. 24 is dan toch een pak jonger.

5 likes

De hele dag op de bank liggen rotten met snacks

20 likes

In Nederland ook 30,3 jaar (voor vrouwen, voor mannen 32,8). Maar dat betekent natuurlijk ook dat er voor iedere 40-jarige ook een net 20-jarige een kind krijgt.

Ik vind het op zich ook wel logisch dat je met mensen omgaat die hetzelfde in het leven staan als jij, en daardoor in een bepaalde bubbel leeft. Er zullen ongetwijfeld ook ‘afgezonderde bubbels’ bestaan waarin men het heel oud vindt om pas na je 25e aan kinderen te beginnen.

2 likes