Stel je persoonlijke vraag #53

Niet zo’n strakke planning, wel een beetje een richting van “dinsdag naar dat museum” en “donderdag naar dat stadje” maar daar kan vanaf geweken worden

52 likes

Onze planning op vakantie: “wat voor weer is het vandaag? Wat zullen we dan gaan doen?”

7 likes

Mijn planning: wat zal ik vandaag gaan eten?

27 likes

De betere planning!

Ik ga het liefst echt zonder enkele planning, accomodatie (camping/hotel/whatever) voor de eerste nacht boeken & dan per dag zien waar we zin in hebben. Echt heerlijk vind ik. Als ik een stedentrip plan en bepaalde dingen echt wil zien, zoek ik wel van te voren dingen uit. Google maps lijsten met restaurants alles, maar met zeer flexibele planning haha.

7 likes

Nu wil ik een: dit-heb-ik-vandaag-op-vakantie-gegeten-topic :heart_eyes:

edit: deze is er, maar die is saai en zonder foto’s en mensen posten dingen als ‘ontbijt:banaan’

Maak je op vakantie ook foto’s van vrijwel alles wat je eet?

• Ja natuurlijk
  • Alleen de hele bijzondere dingen
  • Nee
  • Ik ga nooit op vakantie/ik eet niet

0 stemmers

2 likes

Ik kijk er daarna nooit meer na, maar mn moeder wil altijd graag zien wat ik allemaal eet zodat ze het thuis kan na-apen :sweat_smile: (als het niet al te ingewikkeld is)

2 likes

Als ik dit niet doe, krijg ik heel de dag appjes van mn vader waar de foto’s blijven. Dat is andersom ook trouwens, haha. Mijn vader en ik sturen elkaar altijd foto’s van eten, niet alleen op vakantie, haha.

17 likes

Echt schattig!

3 likes

Ik had voor de eerste langere vakantie met mn partner een excel sheet gemaakt per dag :rofl: daar was hij woest over. Sindsdien niet meer gedaan maar ik vind het nog steeds heel kut als ik ergens ben en niet weet wat er te doen is en dat het fomo gevoel de kop op steekt.

11 likes

Ik ben een maximiser qua opties opzoeken en weten wat er is maar ik ben altijd heel tevreden met mijn keuze, ik denk nooit aan wat de andere opties waren. Ook op vakantie zoek ik veel opties op qua restaurants en eten en maak ik wel prioritering in mijn hoofd maar als er niks van terecht komt is dat ook prima. En het is gewoon handig als je ergens bent en dan honger krijgt en even op Google Maps naar je favorieten kijken, heb je sowieso iets in de buurt wat waarschijnlijk goed is.

11 likes

Ik maak van alles foto’s behalve van eten, zo saai :yawning_face:

1 like

Vooral maximaal haat aan deze vreselijke termen

15 likes

Ik maak nog steeds een Excel als we op rondreis gaan (dus niet als we op 1 of 2 plekken verblijven, dan zie ik het wel). Ik wil van tevoren dan per bestemming ongeveer weten wat er te doen is en hoe lang we daar dan zouden moeten blijven om al die activiteiten te doen. Ik boek meestal de accomodatie (behalve voor de eerste nachten) dan ook pas als we er zijn zodat we nog wat flexibiliteit houden. Alleen ik merk dat ik omdat ik een maximizer ben ik dan toch altijd nog wel veel tijd en energie daaraan kwijt ben tijdens mijn vakantie en dat vind ik dan ook wel weer zonde. Als ik op Booking filters instel (bijv. bepaalde stad/wijk, airco, budget, eigen badkamer en 8+) en ik krijg 60 resultaten dan wil ik ze ook allemaal bekijken om te concluderen wat de beste is. Terwijl mijn vriend dan de eerste paar dingen bekijkt en zodra er een is die hij er goed uit vindt zien dan zegt ie gewoon: zullen we deze doen? Ik denk dan altijd ja ziet er goed uit, maar misschien is er nog wel een betere deal. Zou willen dat ik soms ook iets meer satisfizer kon zijn.

Edit: ook qua activiteiten heb ik dan dus wel opgezocht wat ik mogelijk zou willen doen, maar het is niet zo alsof alles dan al vast ligt. Kan ook prima zo zijn dat we activiteiten niet doen omdat we toch ergens anders zin in hebben of ter plekke iets leukers bedenken. Vind het wel fijn om de dag ervoor al een beetje te bedenken wat we de volgende dag willen doen. Dus bijv. in de ochtend zwemmen, dan naar stadje X, dan kunnen we daar lunchen en naar museum Y. En dan heb ik dus museum Y waarschijnlijk voor de vakantie al bedacht en opgezocht en het lunchtentje dat zie ik dan wel als we er naartoe onderweg zijn.

3 likes

ik ben een keer op een langere rondreis met mn zus geweest en had van tevoren een kaart met daarop allerhande activiteiten, bezienswaardigheden en plekken om te eten/drinken. We ging dan elke avond in bed een plan maken voor de komende dag/dagen, heb daar echt fijne herinneringen aan :sweat_smile:

9 likes

Vind jij 20 en 26 jaar een groot leeftijdsverschil als je vrienden/vriendinnen bent?
Ik dacht toen, zij is 6 jaar ouder dus ik zag haar ook als een soort grote zus die me maar meenam op sleeptouw. Wel heel erg leuk gehad maar duidelijk dat zij alles bepaalde, en ook op die vakantie

• Dat vind ik een groot verschil
  • Mwah een beetje
  • Nee hoor

0 stemmers

Ik leerde haar kennen door haar broertjes en mijn moeder had schijnbaar gezegd tegen haar “let je een beetje op mn kleine meisje” ja jezus dan word je al helemaal als een onwetende delulu neergezet.

Ik heb 2 vriendinnen met wie ik dat leeftijdsverschil heb en het is gewoon een prima vriendschap. Soms voel ik me wel een oudere zus voor hen haha, vooral als ik advies geef over iets waarvan ik zelf denk ah ja daar liep ik ook wel eens tegenaan en vervolgens krijg ik weer op mijn flikker om iets wat ik inmiddels wel zou moeten weten. En ze houden me jong!!!

6 likes

Ik heb ook geen contact meer met haar, totaal geen haat naar haar. Maar dat werkte niet meer voor mij.

1 like

Op die leeftijd denk ik wel. Nu ben ik 42 en heb een vriendin van 32 en dat gaat prima. Omdat we beiden echt volwassen zijn nu.

18 likes

Ligt echt totaal aan de situatie.

3 likes