Ik zet PMD en karton buiten, hij houdt zich bezig met GFT en restafval. Ons afval wordt opgehaald en je moet die containers dus van de tuin naar de stoep brengen. Geen zin in dat gesjouw altijd.
tja ben single dus zal wel zelf moeten doen, anders zal echt een zooi worden.
Vindt trouwens sws stom als iemand zegt dat is een mannen of vrouwen taak. Vindt dat je huishouden gewoon moeten verdelen 50/50.
Ik haal de vuilniszak er wel uit als hij vol zit, maar ik breng het nooit naar de container. Dat is toch meer zijn klusje
Ook in een gelijkverdeeld huishouden kan je toch taken splitsen. Zo inefficiƫnt als iedereen overal verantwoordelijk voor is.
omdat de pvdd liever in de oppositie blijft en omdat ik voor meer europese samenwerking ben
Oud frituurolie breng ik nog naar inzamelpunten.
De dingen die ik ooit bij het grofvuil heb aangeboden hadden sowieso ook nooit in onze auto gepast om het elders weg te brengen haha.
En meestal zit de kringloop toch ook niet te wachten op versleten kapotte meubels? Weet dat ik toen ik mijn omaās huis ging uitruimen ze echt streng waren met wat wel en wat niet, en die spullen waren zelfs nog in goede staat.
Plastic zit hier bij PMD in en wordt maar 1x per 4 weken opgehaald, ik sjouw dus regelmatig zakken mee om bij het winkelcentrum in de ondergrondse te doen
Ik scheid goed, maar hier controleren ze en nu heb ik een waarschuwing omdat er 2 plastic dingen in een vuilniszak zaten (ja, die hebben ze open gemaakt, omdat ik laatst een paar afgetrapte schoenen in mijn restcontainer had zitten. Moeten die dan naar textiel, hoe oud ook?)
Zeker, kan je de taken zo verdelen dat lijkt me vaak wel het handigst.
Bedoel meer van oh ik ga bijv. het vuilnis niet doen, want dat is echt een mannentaak of mannen die bijv. geen luier willen verschonen want dat is echt een vrouwentaak.
Hoe kom je aan zoveel zakken pmd dan? Helemaal nu er statiegeld op blik en flesjes zit
Ik zit elke week ook wel aan een volle zak Plastic/PMD hoor, met een huishouden van vier. Zoveel dingen zijn nog plastic verpakt.
Ik vind zware dingen vaak wel een āmannentaakā puur omdat mannen 9 vd 10 keer groter en sterker zijn en het voor hen dus gewoon makkelijker is. Hetzelfde geldt voor taken die voor vrouwen onprettiger of onveiliger zijn.
Je hebt zwaar en je hebt een vuilniszak uit je Brabantia halen en drie meter verderop in de kliko gooien.
Ik moet 5 trappen af en 2 straten door om het in de ondergrondse container te gooien, we wonen niet allemaal in een dorp met tuin
Vind het ook heel overdreven. En nu zullen ze me voorlopig wel extra controleren. Nog een keer en dan krijg ik een boete, terwijl ik echt 95% scheid.
Veel verpakkingsmateriaal van medische dingen, we eten door ziekte relatief gemakkelijk dat moet ook allemaal in plastic/blik blijkbaar en bijvoorbeeld blikjes zit dan wel statiegeld op maar ze zitten bij elkaar gehouden door een groot stuk plastic en zo is dat met nog heel veel dingen vind ik
Ik gooi de vuilniszak alleen bij hoge uitzondering weg en dan pas nadat mijn vriend hem eruit heeft gehaald en het 2 keer heeft gevraagd
Dat is feminisme, ladies, look it up
Ik blijf het aandrukken en opstapelen tot het echt niet meer kan en dan nog een beetje, met hoog risico dat de zak scheurt, en dan haal ik het eruit en doe ik het weg want ik woon alleen
Ze zit niet voor niets bij de CU hĆØ? Ik heb de vraag dan niet goed begrepen. Ik vind haar namelijk een goed politicus, met haar denkbeelden ben ik het vaak oneens. Maar ja dat kan ik van bijna alle partijen zeggen. Het ging mij om de kunst van het debatteren en dingen goed kunnen verwoorden, mensen keihard op punten aanspreken zonder dat het persoonlijk wordt. Ik vind Mirjam Bikker dat heel goed doen, daarvan zou ik er bij GL PvdA wel wat meer willen hebben.
En als er iemand pro-abortus en anti-Israƫl is, dan ben ik het wel.