De mijne wel hoor
Moet jij je papier wegbrengen naar een container aan de straat?
Ik stond daar laatst weer te kutten met wegvliegende theezakjesverpakkingen en andere minieme stukjes die wegvlogen en ik vond mezelf toen zo zielig. Het voelt echt oneerlijk dat m’n broer gewoon een eigen papierkliko heeft die leeggehaald wordt en ik voor alles naar zo’n ding moet lopen terwijl we in dezelfde gemeente wonen.
- Ja ik ben ook zo’n zielepiet
- Ik moet nog veel ellendiger m’n papier wegbrengen dan jij
- Nee ik ben zo’n elite met een eigen container
0 stemmers
Maar ik vind het eigenlijk wel chill! Anders loop je heel de tijd met die klikos te sjouwen en ik zou het 9 van de 10 keer vergeten op het goede moment aan de straat te zetten. In de stad waar ik woon was eigen containers (en dan alles zelf scheiden, dus je hebt er dan 3 of 4 geloof ik) altijd de norm maar in het deel waar ik ben gaan wonen hebben ze containers op straat en i love it. Ook veel dus ik heb er een paar op 20 meter afstand. Én ze gaan over op zelf scheiden van rest en pms dus dat mag nu bij elkaar, hoef alleen papier en gft apart te scheiden.
Enige nadeel is dat het een nieuwe wijk is met blijkbaar alleen aso’s die hierheen verhuizen waardoor er nu gewoon elke dag een nieuwe lading grofvuil en vuilnis naast de bakken staat (ook al zijn ze leeg, en is de milieustraat vlakbij en gratis én komt de gemeente je grofvuil anders gratis ophalen als je aan afspraak maakt).
Maar papier wegbrengen als het waait is wel echt kut ja
Kan je niet ff je gemeente bellen? Heb je wss zo een container, bij ons worden gft containers redelijk vaak gesloten haha en als je belt krijg je een nieuwe.
@boonie ja hier ook alleen papier en gft los, de rest bij elkaar. Eerst moest plastic apart, vond ik altijd wel gezeik want ik vergat het altijd en dan stond ik weer te grabbelen in een vuilnisbak. Maar gft wordt wel opgehaald, dus waarom papier niet denk ik dan.
Wij mogen het aan de straat zetten en dan wordt het om 17:00 opgehaald. Maar 9 van de 10 keer waait en regent het op de ophaaldag waardoor je het niet voor je werk aan de straat kunt zetten want dan ligt het overal en dan na het werk vergeet je het weer en dan ben je te laat.
Dus we hebben nu een voorraad van 4 maanden aan oud papier in ons schuurtje liggen waardoor we bijna geen plek meer hebben voor onze fietsen.
In onze woonplaats zijn geen papiercontainers waar je het heen kunt brengen.
Wat de fak hoe dan
Ik heb er dan wel echt 5 op 5 minuten lopen, maar helaas heb je altijd van die genieën die er diagonaal een pizzadoos in douwen en dan moet je weer worstelen met dat keiharde kleine klepje om je spul erin te doen. Heel zwaar leven. Ze hebben zelfs onderin van die speciale openingen specifiek om pizzadozen in te doen, maar toch zit de kleine opening elke keer weer geblokkeerd.
Soms ben ik lui en dan prop ik er meer in. Maar dan regent het buiten en wil ik niet naar de container toe lopen.
Ik had een keer wat repen van een spijkerbroek geknipt omdat ie te lang was en toen kreeg ik ook een waarschuwing voor textiel aan mn bak
Ja en ik moet er ook 5 minuten of zo voor lopen? En daardoor spaar ik het ook altijd mega lang op waardoor het een hel is
Also: pizzadozen mogen niet bij oud papier!!
Bij ons zit ie 9 vd 10 keer vol met dozen van ondernemers (die het er niet in mogen doen) dus dan moet je weer terug naar huis met je papier.
Ik heb een eigen papiercontainer, MAAR op mijn werk brengen we wel papier zo weg en afgelopen zomer vond ik het heel chill om daarvoor te zorgen (even naar buiten, naar de zee kijken, mensen die langsliepen en een praatje maken - ik werk op een best toeristische plek), waardoor ik het onbedoeld een beetje mijn persoonlijke taak heb gemaakt.
We hebben vet veel gigantische kartonnen verpakkingen en ik voel me echt een beetje zielig als ik op dinsdag- en donderdagavond met mijn witte katoenen werkjas aan in de miezerregen door het donker loop te sjouwen zonder ook maar een ziel tegen te komen.
Ja papiercontainers zijn juist voor de elite!! Ik moest het 1x pm op de hoek van de straat dumpen en dan werd het opgehaald (of zwierf de helft al door de lucht )
Ik heb een jaar klikos’s gehad en wat een ellende is dat. Je mist niks hoor. Was een van de vele redenen om terug naar Utrecht te verhuizen.
Edit: Echt ellende om met zo’n gore eeuwig buiten staande herriemakende bak naar de hoek van de straat te moeten slepen. Die met gft stond zomers op het zuiden dus alles kwam weer tot leven en vloog je tegemoet als je hem open deed.
Hoeveel dozen krijg jij per ~2 weken gemiddeld binnen? Dus niet eet verpakkingen, maar echt karton van pakketjes.
- Gemiddeld geen
- 1-4
- 5-8
- 9-13
- 13-16
- 17-20
- Ik ben een zieke zieke milieuterrorist en het zijn meer dan 20 pakketjes
0 stemmers
Ze zijn echt streng hier
Op zich goed, maar beetje idioot dit.
Sommige kringlopen zijn ZO DUUR geworden! Ik sta soms echt met mijn ogen te knipperen. Maar het klinkt wel alsof je hem leuk had opgeknapt!
Had laatst een grote metalen Karwei-hanglamp weggebracht naar de Rataplan (zelf ooit voor € 10 van marktplaats gehaald, paste niet meer in mijn interieur) en die zag ik een week later hangen voor zéventig euro.
Geen elite want nog steeds gezamenlijke container, maar die staat wel droog inpandig naast de lift dus voelt toch een beetje middenklasse.
Als je muziek hoort gespeeld door een orkest (live en ga er even vanuit dat het ook goed is)
- Dan word ik heel emotioneel
- Dan moet ik toch wel een klein traantje laten
- Dan worden m’n ogen een beetje natter dan normaal
- Dan voel ik geen tranen opkomen maar wel emotie
- Dan voel ik daar niks bij
0 stemmers
Was jij bij de Konmar dag in de Arena in 2001?
- Jaaa
- Nee
- Geen idee waar je het over hebt
0 stemmers
Ik huil gewoon hard