En ik ben ook echt verbaasd om bipolair in dit rijtje te zien @Schaakmat dat heeft toch al helemaal niets meer met ontwikkelingsstoornissen te maken, en de impact (ook op de omgeving) is ook heel anders.
Wat is de moeilijkste tafel uit dit rijtje?
- Tafel van 5
- Tafel van 6
- Tafel van 7
- Tafel van 8
- Tafel van 9
- Anders
0 stemmers
Kan je ook even een rant geven over de dsm 5? Want daar schuurt ook het een en ander.
Ik gaf trouwens ook even de uitleg van neurodivergent omdat het vaak al synoniem word gebruikt voor autisme of adhd. Terwijl dat niet zo is
Dit verbaast mij , ik vind de tafel van 7 zon logische mooie getallenreeks, 7x7 klikt echt bij mij
Ja mij ook, 7 is juist mijn lievelingstafel!
Even tafels zijn voor mij makkelijker dan oneven. Van de oneven tafels 5 is ook makkelijk, want dan heb je of een 5 of een tiental. Bij 9 loopt het eerste getal op en het 2e getal af dus dat is ook makkelijk. Tafel van 7 zie ik geen logica in dus daar loop ik op vast.
love it zo dyscalculie in hetzelfde rijtje als bipolair
De tafel van 9 kan ik heel eenvoudig onthouden met dit.
Bijvoorbeeld 8x9. Je doet de 8ste vinger naar beneden. Wat je aan de ene kant overhoudt is het eerste getal, wat je aan de andere kant overhoudt is het tweede getal.
Dus 7 en 2 = 72.
Voorbeelden

Ik heb niet het idee dat ik mensen snel ruik, behalve als ze echt naar parfum/sigaretten/alcohol/eten ruiken. Dat vind ik niet zo prettig, maar blijkbaar is mijn neus niet goed genoeg om mufheid te detecteren.
Ik snap hier helemaal niks van
nee ik ook niet, want wat is je achtste vinger?
Het is toch 100 x makkelijk om bv 6x9 te bereken door eerst 10x6 te doen en dan 6 eraf?
Zoals op het voorbeeld. Bekeken van links naar rechts.
Als je je handen voor je houdt en dan je 8ste vinger inklapt.
Tafel van 9 zijn gewoon de cijfers van 0 naar 9 en 9 naar 0.
09
18 etc. Maar dat gedoe met die vingers begrijp ik ook niet. Kan ook mijn dyscalculie zijn.
ja maar ik vind ‘de achtste vinger’ dus niet echt een gegeven iets dat voor iedereen dezelfde vinger is? Die zit voor mijn gevoel namelijk aan mijn linker hand en niet rechts?
Bah en dan als je in een drukke trein moet uitstappen en je weer achter die muf ruikende persoon staat. Ik vraag me dan altijd af of vrienden/familie daar niet wat van durven te zeggen. Zelfde geldt trouwens voor mensen met extreem veel parfum op. Een huisgenootje ooit had dat, er werd altijd over geklaagd. Toen hebben we het haar maar wel gezegd. En toen vonden vervolgens anderen dat heel gemeen van ons. Hoezo? Scheelt haar ook parfum.
Oké ik ben zo’n laffe vriend. Eén vriendin van mij ruikt ook weleens muf of gewoon echt niet lekker (zweterig). En ik ruik dus ook altijd alles en vind dat echt naar, maar weet niet wat ik daarmee moet. Durf dat niet aan te kaarten, maar het is eigenlijk misschien ook wel gemeen van mij.