Het is beter om je mond niet te spoelen na het poetsen, dan kan de fluoride nog meer werk doen.
Maar dan moet ik rondlopen met dat gevoel in mn mond
gewoon 1 klein slokje water
Beiler Kontje
Je bent trouwens ook neurodivergent als je dyslexie hebt. Het hoeft niet per se autisme of adhd te zijn. Zodra je hersenen afwijkt van het normaal (bipolair, ptss, dyscalculie etc.) ben je neurodivergent ipv neurotypisch
Bestel jij regelmatig avondeten (regelmatig = minimaal 1x per 2 weken)
- Ja
- Nee
0 stemmers
En jouw ouders?
- Nee nooit
- Ja ook
- Ik niet maar zij wel
- Nee doen we allebei niet
0 stemmers
Ik bedoel dus Thuisbezorgd enz niet boodschappen
Ja dit doet ik tegenwoordig altijd wel, maar vond het eerst altijd een beetje viezig aanvoelen. Terwijl het dat juist niet is.
Maar ik woon op een plek met veel aanbod en zij hebben keuze uit 2 opties, dan zou ik waarschijnlijk ook wel minder vaak bestellen haha.
Sorry, niet persoonlijk naar jou, maar hier komt mijn rant:
Neurodiversiteit is een term bedacht door een groep mensen met autisme die meer aandacht wilde voor de positie van mensen met autisme in de maatschappij. Het idee is wel ontstaan vanuit de ontwikkelingsstoornissen (adhd, ass, taal- en leerstoor missen), maar toen de beweging groeide is de term verbreed. Het is een sociaal concept en heeft geen wetenschappelijke basis.
Alle psychiatrische diagnoses zijn een classificatie voor een verzameling symptomen bij elkaar. Het is een omschrijving, geen oorzaak. Er hoeft niets mis te zijn met je hersenen, maar je kunt alsnog een depressie hebben. En andersom kun je een diagnose ook niet stellen op basis van scans of testen van hersenfuncties oid. Dus tja, wat zijn âafwijkende hersenenâ dan?
Ik denk dat we als maatschappij het fijn vinden psychiatrische klachten zo weg te kunnen zetten (âik mis een stofje in mn hersenenâ bij depressie bijvoorbeeld of âik ben druk door mn adhdâ), maar realiteit is dat we het ontstaan van psychiatrische stoornissen gewoon niet zo makkelijk kunnen begrijpen.
Vind zelf de term neurodivergent dus heel nietszeggend en verwarrend.
Thank you
(Ik moest van de week gillen toen ik weer een interview las met iemand die zân hele promotieonderzoek gezocht heeft naar biomarkers van psychiatrische classificaties spoiler: geen succes)
En ik ben ook echt verbaasd om bipolair in dit rijtje te zien @Schaakmat dat heeft toch al helemaal niets meer met ontwikkelingsstoornissen te maken, en de impact (ook op de omgeving) is ook heel anders.
Wat is de moeilijkste tafel uit dit rijtje?
- Tafel van 5
- Tafel van 6
- Tafel van 7
- Tafel van 8
- Tafel van 9
- Anders
0 stemmers
Kan je ook even een rant geven over de dsm 5? Want daar schuurt ook het een en ander.
Ik gaf trouwens ook even de uitleg van neurodivergent omdat het vaak al synoniem word gebruikt voor autisme of adhd. Terwijl dat niet zo is
Dit verbaast mij , ik vind de tafel van 7 zon logische mooie getallenreeks, 7x7 klikt echt bij mij
Ja mij ook, 7 is juist mijn lievelingstafel!
Even tafels zijn voor mij makkelijker dan oneven. Van de oneven tafels 5 is ook makkelijk, want dan heb je of een 5 of een tiental. Bij 9 loopt het eerste getal op en het 2e getal af dus dat is ook makkelijk. Tafel van 7 zie ik geen logica in dus daar loop ik op vast.
love it zo dyscalculie in hetzelfde rijtje als bipolair
De tafel van 9 kan ik heel eenvoudig onthouden met dit.
Bijvoorbeeld 8x9. Je doet de 8ste vinger naar beneden. Wat je aan de ene kant overhoudt is het eerste getal, wat je aan de andere kant overhoudt is het tweede getal.
Dus 7 en 2 = 72.
Voorbeelden
Ik heb niet het idee dat ik mensen snel ruik, behalve als ze echt naar parfum/sigaretten/alcohol/eten ruiken. Dat vind ik niet zo prettig, maar blijkbaar is mijn neus niet goed genoeg om mufheid te detecteren.