Het is toch 100 x makkelijk om bv 6x9 te bereken door eerst 10x6 te doen en dan 6 eraf?
Zoals op het voorbeeld. Bekeken van links naar rechts.
Als je je handen voor je houdt en dan je 8ste vinger inklapt.
Tafel van 9 zijn gewoon de cijfers van 0 naar 9 en 9 naar 0.
09
18 etc. Maar dat gedoe met die vingers begrijp ik ook niet. Kan ook mijn dyscalculie zijn.
ja maar ik vind ‘de achtste vinger’ dus niet echt een gegeven iets dat voor iedereen dezelfde vinger is? Die zit voor mijn gevoel namelijk aan mijn linker hand en niet rechts?
Bah en dan als je in een drukke trein moet uitstappen en je weer achter die muf ruikende persoon staat. Ik vraag me dan altijd af of vrienden/familie daar niet wat van durven te zeggen. Zelfde geldt trouwens voor mensen met extreem veel parfum op. Een huisgenootje ooit had dat, er werd altijd over geklaagd. Toen hebben we het haar maar wel gezegd. En toen vonden vervolgens anderen dat heel gemeen van ons. Hoezo? Scheelt haar ook parfum.
Oké ik ben zo’n laffe vriend. Eén vriendin van mij ruikt ook weleens muf of gewoon echt niet lekker (zweterig). En ik ruik dus ook altijd alles en vind dat echt naar, maar weet niet wat ik daarmee moet. Durf dat niet aan te kaarten, maar het is eigenlijk misschien ook wel gemeen van mij.
Ik ook
Laatst iemand die een paar rijen verderop Red Bull zat te drinken en die geur vermengd met ochtendadem zorgde echt voor een helse rit.
Maar muf of zweterig ruiken zou ik ook vervelend vinden om te zeggen tegen een vriendin dan iemand die echt overal een enorme parfumwalm achterlaat. Blijft wel lastig.
Oh no worries haha, ik heb zeker ook genoeg om te ranten over de DSM, want die is absoluut niet zaligmakend. Maar daar ging het nu niet over toch?
Je uitleg is idd juist precies de moeite die ik heb met deze term: een biologische uitleg (‘afwijkende hersenen’) voor een sociaalmaatschappelijk concept.
Ja, maar ergens als je het om één of andere reden niet zelf ruikt maar de wereld om je heen wel en zelfs je vrienden zeggen het niet. Zou ik wel erg vinden haha
Het is ook vaak zo dat het dat zweet in kleding er niet eens meer uitgewassen kan worden op een gegeven moment. Dus dat moet gewoon worden vervangen dan. Van dat oude vastgeroeste zweet is so nasty.
Mijn vaders wielrenkleding en schaatskleding vroeger gatverdamme man, kan je het wel op 95 graden wassen. Heb toen direct gezegd gatverdamme paps sportkleding stinkt te erg joh. Doe ff normaal
Volgens mij vindt iedereen dit lastig. Mocht iemand dé gouden tip hebben om iemand hierop te attenderen, dan hoor ik het heel graag
Dit doet me echt denken aan dat kinderen voor kinderen lied over een stinkend kind en dat niemand daar iets over wil zeggen.
Ik zong dat altijd met veel passie, echt een banger.
Nee, want ik ben een vrouw en zo te zien wordt dit weer lekker op jongens getest
Ik ken iemand die wel echt stinkt maar heb dat nooit durven zeggen, ook omdat ik denk dat het haar lichaamsgeur is en niet een kwestie van slechte hygiëne…
maar ik kan er zelf ook onzeker over zijn: mijn man heeft namelijk echt een slecht geurvermogen en hij zegt echt nooit tegen mij dat ik stink behalve toen ik een keer thuiskwam van een festival. En ben ook altijd bang dat mijn huis heel erg stinkt en ik het zelf niet meer ruik, elke keer als ik van vakantie thuiskom probeer ik wel ff bewust te ruiken
Maar wat vind je dan van adhd met het dopamine tekort en de manier waarop die medicatie werkt tegen de klachten?
Adhd is een beschrijving van symptomen, maar dan toch ook in zekere zin ‘aan te tonen’ door de kennis over het brein? Is dat dan nog steeds een sociaal maatschappelijk construct?
(Interesse)
Ja maar als dit structureel is het liefst dan wel als we thuis op de bank hangen en ik deo op kan gaan doen en een ander shirt aan trekken bijv. Als we de hele dag of avond op pad zijn dan zou ik me de hele dag/avond ongelukkig voelen.
Trudy Dehue heeft hier ook interessante stukken over geschreven en er zijn ook video’s van te vinden op youtube. Aanrader