Haha ik vond dat altijd een wc borstel waar de pastoor mee liep te zwaaien met het wierrook. In beide gevallen vind ik het veel te overheersend.
Er zijn zoveel geuren, ik vind de ene lekker en de andere goor
Die typische kerkwierook vind ik niet te pruimen, maar de zoetere Arabische souq-geuren vind ik heerlijk.
Hahaha door jou blijf ik dus altijd nadenken of ik een plat achterhoofd heb.
Heb jij een plat achterhoofd?
- Ik heb geen idee
- Ja
- Nee
- Wat is dat?
0 stemmers
Haha die wc-borstel die jij bedoelt is een wijwaterkwast, die wordt niet gebruikt met wierook maar met wijwater (door de borstel in een wijwateremmer te dopen en dan mensen of voorwerpen te besprenkelen).
Als het kerkvolk bewierookt wordt (wat in principe tijdens elke eucharistie gebeurt) wordt dat met een klein wierookvat gedaan, niet met een kwast.
Niet elke katholieke kerk gebruikt overigens precies dezelfde wierook, er zijn veel verschillende soorten. In mijn kerk is het redelijk subtiel en word je gelukkig niet uitgerookt. In mijn vorige kerk was de geur penetranter en scherper. Zelfde geldt voor de hostie, in mijn huidige kerk is de hostie dun en smelt die bijna op je tong. Maar als ik op bezoek ben bij familie in Limburg is de hostie heel dik en krokant, bijna een cracker. Hangt helemaal af van de leverancier / hostiebakkerij.
De hele dunne die vergelijkbaar zijn met de onderkant van een kokosmakroon vind ik het prettigst.
Geen spiegel in mijn toilet alstublieft
En ook die enorme explosies die je hoort in films die zich in de ruimte afspelen zouden in het echt ook stil zijn.
Ze zeggen dat als je een plat achterhoofd hebt dat je als baby veel hebt gelegen en niet zo vaak werd vastgehouden.
Ik denk dat m’n ouders vergeten waren dat ze een kind hadden want mijn rug, nek en achterhoofd lopen in 1 streep omhoog.
Mijn buurvrouw had een baby en die moest een helmpje hiervoor, toen vond ze dat zielig en nu is dat kind 15 en je blijft het altijd zien dat platte
Astronauten hebben het omschreven als een soort buskruit of brandgeur.
Het is meer een voorkeurshouding van een kind denk ik. Op je achterhoofd slapen enzo. Mijn dochter kreeg het ook bijna en toen moesten we haar steeds draaien en toen is het bijgetrokken naar normaal. En veel op de buik neerleggen als je ernaast zit.
Dus niet per se niet genoeg vast gehouden
Was er een periode in je leven zon 25 jaar terug dat jij dit soort hoofddoekjes droeg?
- Ja
- Nee maar ik herken deze trend wel
- Nee en ik herken deze trend ook niet
0 stemmers
Very Lizzie McGuire
heb van de week eeeeindelijk haar nieuwe album geluisterd echt superlaat maar omg instant classic, ik heb geluisterd met continu stankface of brede lach
alleen snippets van haar grom, wilde eerst het album geluisterd hebben! straks maar even kijken dus
Ik wantrouw en judge iedereen die doechii vresel vindt
- Ja
- Nee
0 stemmers
Geen verdere toelichting gewoon ja of nee
Jij post hier volgens mij vaker polls en dan zeg je er bij dat je geen toelichting wil en ik vind dat interessant, want ben je dan wel écht geïnteresseerd in hoeveel of welke mensen ja of nee stemmen in een poll als deze? Bekijk je de uitslag?
Nou op zich niet gek toch dat je de uitslag interessant vindt maar niet zit te wachten of iedereens verhaal of nuancering over een appelboor