Stel je persoonlijke vraag #53

Zegt de naam fivoor jou iets?

  • Nee
  • Ja dat is in den Dolder

0 stemmers

Is een kliniek waar ze psychopaten zouden moeten behandelen, maar de moordenaar van Anne Faber, de man die in den Dolder een vrouw doodstak en de man die in Nieuwegein een kind doodstak werden daar allemaal ‘behandeld’ en pleegden daarna zwaardere vergrijpen dan voor de behandeling.

Ik dacht dat dit boek, ‘Evaring niet vereist’ gaat over ervaringen van iemand die in de kliniek in Den Dolder heeft gewerkt. Hoe goed het klopt weet ik niet maar zelfs als het deels klopt is het niet best daar. En die mensen moeten ook ergens zitten en uiteindelijk ook, als het kan, terug de maatschappij in. Maar ik mocht nooit s avonds in Den Dolder bij het station wachten als mijn vriend me kwam ophalen. Was hij laat dan moest ik bij de AH wachten. Ik vond het eerst nogal overdreven bezorgdheid van hem, wist ook niet iets van die kliniek, totdat daarna dat met Anne Faber gebeurde.

7 likes

Ja maar waarom krijgt zo’n man een eengezinswoning in een kinderrijke wijk terwijl hij niet eens op zichzelf kan wonen want het hele huis was zwaar vervuild. Meermaals gemeld dat hij dreigend was en kennelijk heeft dat nul gevolgen voor iemand die onder behandeling staat?

Lijkt me dat het eigenlijk beter was dat ze die mensen vroeger op afgelegen locaties behandelden ipv deze nadruk op terugkeer als dat niet mogelijk is en dat ze Den Dolder terroriseren.

Echt zo zielig voor al die vrouwen die slachtoffer worden van zulke mannen.

16 likes

Ik zie net dat de slogan van de plaats Den Dolder is Den Dolder, zo gek nog niet

Ze hebben tenminste zelfspot

25 likes

Saushart van het land is t

10 likes

Er zit een ondertoon in je bericht alsof ze daar ervoor verantwoordelijk zijn dat mensen “extra gek” worden maar in ieder geval fivoor is veel meer dan 1 kliniek, het is een landelijke organisatie met hulpverlening voor een hele moeilijke doelgroep

12 likes

Ja ik judge ze wel.

2 likes

Doet me denken aan een vriendin van mijn moeder die alleen woont. Ze was uitgegleden in bad en kon niet meer opstaan. Gelukkig stond het badkamerraam open en hoorden bouwvakkers haar schreeuwen om hulp. Maar dat was wel pas de volgende ochtend. Zo afschuwelijk. Ze is nog steeds aan het revalideren van de schade die is ontstaan.

3 likes

Dat was toch eerst een andere naam? Is die kliniek overgenomen?

1 like

Ik pak heel vaak een momentje voor mezelf in de auto op de parkeerplaats :rofl:. Maar dan zit je dus een beetje met je hoofd hangend naar beneden op je telefoon te scrollen, maar die telefoon zie je natuurlijk niet als je op de auto afloopt.

Klopte er dus eens iemand op het raam.
“Oh sorry mevrouw, ik twijfelde even of u misschien onwel was geworden!”
“Oh
 wat lief. Nee eh ik zat gewoon beetje te scrollen
” :smiling_face_with_tear:
Op dat moment vet ongemakkelijk, achteraf dacht ik: oké dat was wel echt heel vriendelijk. Want als je wel onwel was geworden had je er idd ook zo bijgezeten :sweat_smile:

31 likes

Ah maar ik vind het heel lief dat mensen naar elkaar omkijken. Moet je je voorstellen dat iemand bewusteloos op de grond in zijn huis ligt en er lopen allemaal mensen voorbij die dat zien en niemand doet iets :broken_heart:

5 likes

Ja dit idee maakt dat ik wel altijd actie onderneem. Ik denk dan aan dat verhaal dat er een meneer in Parijs (?) uren dood op straat heeft gelegen en mensen hem voorbij liepen. Dan liever te vaak checken of mensen OK zijn.

Ik liep afgelopen weekend nog een rondje buiten en er lag een man op een stoepje van een huis en bewoog niet. Hij had carnavalskleren aan, dus dacht wel dat ie gewoon laveloos was maar wilde het toch checken. Ik was met mijn dochter en ik wil haar ook meegeven dat je om elkaar moet denken. De man reageerde in eerste instantie niet, dus toen kwam ik dichterbij en raakte ik hem voorzichtig aan waarop hij heftig begon te schreeuwen dat ik van hem af moest blijven.

2 likes

Ja. Parnassia (gedeeltelijk) en palier zijn een soort opgegaan in onder andere youz en fivoor. Niet helemaal zo zwart wit te zeggen maar grote overname geweest

1 like

Nee dit is niet helemaal waar.

Fivoor is de nieuwe naam voor het samenwerkingsverband van Palier (onderdeel van de Parnassia Groep), Aventurijn (onderdeel Altrecht GGZ) en FPC de Kijvelanden. Fivoor levert van forensische en intensieve psychiatrische zorg.

Youz heeft hier niets mee te maken.

7 likes

Zat vroeger wel aan de waterpijp bij vrienden in de schuur met allemaal verschillende smaken.

2 likes

M’n collega was hoogstwaarschijnlijk op een avond overleden terwijl hij op de bank zat tv te kijken, lampen waren aan en gordijnen open. Hij was zichtbaar vanaf de straat. De volgende dag is hij gevonden door een vriend, die zag vanaf de stoep al dat hij dood op z’n bank zat. Ook zo gek dat er waarschijnlijk wel mensen allemaal langsgelopen zijn en niks gedaan hebben.

1 like

Oke, sorry! Ik ben zelf opgenomen geweest bij palier destijds nog en dacht dit mee gekregen te hebben excuus

2 likes

woowowowoowow mind is blown zeg!!!

1 like

Denk je echt dat heel veel mensen op dit forum denken dat reanimeren heel moeilijk is?

2 likes

Ik heb een overbuurvrouw die in de zorg werkt dus al bedacht dat ik daarheen ren als ik ooit stik. En ik heb zo’n doodeng trappetje naar de vliering direct naast het trapgat en dan app ik altijd even iemand van goh ik ga dat trappetje op, hoor je over een uur niks dan lig ik met een gebroken nek helemaal beneden dus kom dan ff langs