Als ik zie hoe vaak ik toch nog weg moet springen op het zebrapad bij mij in de straat, zijn stoplichten bij zebrapaden geen overbodige luxe.
Zelfs als ik al midden op het zebrapad loop, scheuren sommige auto’s nog door.
Als ik zie hoe vaak ik toch nog weg moet springen op het zebrapad bij mij in de straat, zijn stoplichten bij zebrapaden geen overbodige luxe.
Zelfs als ik al midden op het zebrapad loop, scheuren sommige auto’s nog door.
Zal wel aan mijn dorp/omgeving liggen dan. Ineens verschijnen ze overal waar ze eerst niet waren en het volgens mij gewoon prima ging zonder.
Ik vraag me ook wel een beetje af of je als automobilist zo’n klein stoplicht wel ziet als je het zebrapad ook niet ziet. En het gaat zo traag ofzo.
Maar de regels bij een zebrapad zíjn meer dan duidelijk.
Maar dit zijn dan dus andere stoplichten dan anders? Dat lijkt me wel verwarrend haha, maar nogmaals dat ken ik niet uit mijn omgeving.
Onhandig voor voetgangers want nu moet je wachten, handig voor auto’s want in het centrum is er soms geen doorkomen aan als je moet wachten tot alle voetgangers voorbij zijn.
Ja idd, zijn gewoon zebrapaden midden op een weg, niet bij een kruispunt ofzo.
Ik heb het niet helemaal duidelijk omschreven. Ken idd ook genoeg punten waar je niet zonder verkeerslicht kan maar op de punten die ik in mijn hoofd heb voelt het heel onnodig, omdat de regel altijd was dat je als voetganger er bij een zebra vanuit mag gaan dat je bij wijze van blind kan oversteken. Alle verantwoordelijkheid ligt bij de automobilist en door zo’n licht toe te voegen ondermijn je die verantwoordelijkheid ofzo?
Gaat wel een beetje ver als ik het zo uitleg maar oke
.
Heb net nog even gekeken en ik bedoel eigenlijk geen gewoon verkeerslicht maar een geel vierkant bordd met 4 rode lichtjes in de hoeken.
Vroeger waren die er niet en ging het ook goed/beter.
Groetjes Gerda
Dit is toch gewoon een soort “let op” licht als ik je goed begrijp? Is heel iets anders dan een stoplicht haha
Ja maar de voetgangers moeten op een knop drukken om die aan te zetten. Nouja hier in mijn omgeving dan.
En doen ze dat niet, dan rijden mensen nu misschien door terwijl dat niet hoort.
Oké dat klinkt wel bijzonder. Hier heb je het ook wel eens maar gaat het automatisch met een sensor. Misschien is het vooral voor als het donker is?
Denk jij er de laatste weken over instagram weg te doen?
0 stemmers
Als je al bent overgestapt of erover denkt, waarnaar?
0 stemmers
Bij het lezen van de andere opties denk ik echt van huh wtf zijn dat voor apps😅 volgens mij heb ik iets gemist
In mijn bubbel stappen veel mensen over naar Bluesky en Mastodon. Ik lees ook wel beweringen dat Bluesky in handen zou zijn van Israelische (radicale) investeerders en dat het daarom niet gewenst zou zijn maar daar weet ik het fijne niet van en kan er ook niet echt goede bronnen over vinden.
Ben wel overgestapt van X naar Bluesky (tijd geleden al) maar vind dat niet echt een waardige vervanger voor Insta eigenlijk
Ik heb een paar maanden geleden de app verwijderd en dat is echt zo’n goede beslissing geweest. Mijn mentale toestand is daardoor echt een stuk beter. Soms kijk ik via de browser naar posts van vrienden, maar that’s it.
ja same. en kijk ook eigenlijk nooit meer op insta, deels vanwege suckerberg maar ook omdat het platform gewoon echt niet meer leuk is. zit wel meer op tiktok daardoor, dus ja dat is ook niet echt een morele upgrade
Ik heb Bluesky aangemaakt maar ik hou gewoon echt van de insanity van Twitter. Bluesky zitten te veel normale mensen op.
Deze man loopt naar je toe en zegt
“Hoi! Ik ben Omar Sharif”
Jij denkt:
0 stemmers
Ik bedoel - ik wéét als ik die foto zie wie dit is (na enig nadenken) maar als iemand mij dit in het echt zou zeggen zou ik denken: okee, kennelijk is dat jouw naam, what’s it to me
Hij heeft best een nietszeggende kop. Op zich wel handig om dat te hebben als crimineel
Ik heb geprobeerd het te checken en de bronnen die me worden aangeleverd door mensen die het beweerden vond ik echt een beetje vaag (verwijzingen naar bluesky accounts en dan zou ik de hele tijdlijn af moeten zoeken en daar heb ik geen tijd voor). Ik zeg ook helemaal niet dat het waar zou zijn en ik heb het niet goed kunnen checken tja want er is blijkbaar niet gemakkelijk iets te vinden/ mogelijk is het dus niet waar