Ik kan alleen naar een ander huis als ik de loterij win en dan koop ik 8 badkamers
Om in thema te blijven : kom even uit je bubbel
Hoe spreek je dat dan concreet af? Hij betaalt een bepaald budget en jij regelt het zelf of je gooit er zelf geld tegenaan en aanvaard het verlies? Kan me er niets bij voorstellen met mijn wereldvreemde bubbel van nog thuis te wonen in een dorp.
Ik weet niet wie hij is maar ik neem aan dat je een huisbaas bedoelt? Ons appartement is van een woningbouwvereniging en de meeste van onze buren/families bij dezelfde vereniging wonen hier al 30 jaar ofzo (Wow edit net teruggerekend maar het is 50 jaar ). Het is dus een investering die we niet terugzien in een verkoop maar alleen in ons woonplezier. Vanuit onze huidige situatie en onze wens om bij vrienden en familie in de buurt te blijven wonen kunnen we nergens voor dezelfde goede prijs huren en kopen is geen optie tot er een rijke geheime oudoom ofzo doodgaat.
Oja en de deal met de woningbouwvereniging is dus dat je toestemming vraagt en het netjes laat doen zodat ze het na jou weer kunnen verhuren (als ze onze koude dode lichamen hebben laten afvoeren).
Wow stel je voor dat je geld zou steken in een huis waar je nog 30 jaar woont. Of dat nou van jou is of van een huisbaas/woningeigenaar. Het gaat om je woonplezier, dus het is nooit “zonde”.
Een badkamer in een koophuis zie je ook niet per definitie terug in de verkoopprijs.
Je kan een badkamer toch nooit meenemen naar een volgend huis? Ik vraag me ook af of de kosten opwegen tegen de eventuele waardevermeerdering van een koophuis. Heeft iemand hier daar verstand van? En tegenwoordig slopen mensen relatief nieuwe badkamers en keukens er net zo makkelijk weer uit als het hun smaak niet is.
Ik snap je in elk geval wel @grace, ik geniet na anderhalf jaar nog elke dag van onze verbouwde badkamer, dus als je het je kan veroorloven en je verwacht er voorlopig nog te blijven wonen, doen!
Ik bedoelde je huisbaas ja! Maar als je idd zicht hebt op er nog heel lang te kunnen wonen snap ik het zeker wel! In ieder geval veel plezier met het ontwerp.
O ik ben geen finance girlie en steek geld in dommere dingen dan een bad hoor jongens. Maar snap dat een Belg liever Heineken drinkt dan een badkamer in een huurhuis laat verbouwen @Ainu (al mijn Belgische huisbazen waren ook echt vreselijk)
Wie zie je vaker?
- Huisarts
- Tandarts
0 stemmers
Hoe vaak bel jij gemiddeld de huisarts?
- Wekelijks
- 1x per maand
- Eens per 3 maanden
- Eens per half jaar
- Eens per jaar
- Minder dan eens per jaar
0 stemmers
En bel je snel de huisartsenpost?
- Ja beter een keer te vaak dan een keer te weinig
- Nee alleen als ik me echt echt echt zorgen maak
0 stemmers
Vind je het irritant als iemand na een paar dagen nog reageert op een discussie?
- Nee hoor iedereen heeft het recht om te reageren
- Ja irritant
- Alleen irritant als het een discussie betreft, je mag wel dagen later reageren op een random post
0 stemmers
Ik ben mantelzorger voor mijn opa, dus bel mijn huisarts best veel. Of de huisarts belt mij.
De e-consulten zijn wel een uitkomst bij de huisarts. Bij bijvoorbeeld eczeem of een ooglid ontsteking. Dan vul ik het gewoon in de app in incl. foto en dan sturen ze een recept naar de apotheek.
Bij kleine kinderen ga ik echt liever te vaak dan te weinig naar de huisarts. Dat is me ook door hem zo verteld …
Piepje in de ademhaling? Dan vrijdag middag toch nog effe laten checken.
Vaag groeiende moedervlekjes, check.
Baby’s die niet stoppen met kotsen, check
Voor mezelf kan ik de laatste keer niet herinneren eigenlijk
@FrozenFlame dat klinkt echt ideaal!
Dit. M’n huisarts nog nooit zo vaak gezien sinds ik kinderen heb.
En ik heb een mega leuke en lieve huisarts, hij geeft me nooit het gevoel dat ik een overbezorgde moeder ben ofzo. En is altijd op een fijne manier geruststellend.
Op de een of andere manier bel ik de huisarts meestal een jaar niet en dan opeens drie keer in twee weken. En eigenlijk vooral voor de kinderen inderdaad.
Mijn huisarts kun je niet bellen, tenzij er botten uit je lichaam steken. Je moet via een website je vraag mailen naar een assistent en die reageert binnen 2/3 dagen. Ik heb een keer toch gebeld omdat mijn dochter tictacs in haar oor had gepropt, toen was de assistente echt giftig. Ze hielp me ook niet, het moest perse via het formulier. 's Avonds kreeg ze er een loopoor bij (toevallig) en mocht ik langskomen bij de hap
Bel de huisarts nu vaker vanwege kinderen. En als het later op de dag is, zegt de assistente gerust dat ik beter na 5 de huisartsenpost kan bellen, omdat mijn huisarts geen tijd heeft.
Mijn huisarts is gewoon na 4 uur niet bereikbaar, maar de hap dan ook nog niet. Ik had vorig jaar iets om kwart over 4 en kon niemand bereiken.
Is er een nu populaire artiest die je aanvankelijk afschreef maar nu wel kan waarderen?
- Ja, eentje namelijk
- Ja, meerdere namelijk
- Nee
- Ik luister geen muziek
- Ik haat iedereen en ben daarin altijd correct
0 stemmers
Ik vind Sabrina Carpenter’s muziek erg saai en monotoon en haar blush zit altijd heel lelijk, maar ze is wel echt een showgril met skills en ik vind het leuk hoe ze echt voor de vrouwen is en altijd verwijzingen doet naar oud hollywood. Ik vind haar uiteindelijk best een interessante popster.
Gaga tot Artpop, ik heb de jockstrap nog ergens liggen.