Stel je persoonlijke vraag #53

hahahaha dit irriteert me ook zo

9 likes
Als lunch eet je
  • bammekes
  • bokes

0 stemmers

2 likes

Als ik google zijn bokes ook boterhammen, dus wat is het verschil?

2 likes

Andere opties nodig :rofl:

7 likes

Hollands versus Vlaemsch natuurlijk

2 likes

Welke Nederlander zegt er bammeke? Per direct een verbod daarop graag

25 likes

Bammetje met kaas :raised_hands:t3:

6 likes

Mark Rutte*

*Ik ben niet verantwoordelijk voor een mogelijk mandela-effect

1 like

Nederlands zou boterham zijn. Hollands dacht ik ook boterham

3 likes

Haha nee sorry

1 like

Een broodje

4 likes

Voor de mensen die alleen wonen; ben jij ooit bang dat je je verslikt in eten en je dan stikt?

Niet stemmen als je samenwoont

• Nee
  • Ja
  • Ja nu wel dankjewel zeg

0 stemmers

Wat zou je doen in die situ?

• Sterven i guess?
  • Naar buiten rennen/buren
  • Ik kan de heimlich op mezelf met een stoel

0 stemmers

Niet specifiek verslikken, maar ik heb wel eens een rampscenario in mn hoofd dat ik bijvoorbeeld van de trap af val en mn been breek, terwijl mn mobiel nog boven ligt. Of dat ik flauwval in de douche en daar dan uren lig. Of dat ik met iets van medische spoed wel de ambulance kan bellen maar mn voordeur niet open kan doen en ze er dan niet in komen.

8 likes

In t laatste geval rammen ze je deur wel open hoor.

11 likes

Ja, dat denk ik ook wel, maar in mn rampgedachtes lig ik dan ergens te sterven en kunnen ze niet binnen komen, so close yet so far haha.

1 like

Ja met stikken geloof ik wel dat ik mezelf inderdaad over een stoel kan rammen of dat iemand buiten me wel kan helpen. Maar in scenario’s dat je buiten bewustzijn bent of je telefoon niet in de buurt hebt of zo is het wel moeilijker

2 likes

Stel, je loopt langs een huis, je kijkt naar binnen, en je ziet iemand in een beetje gekke houding plat op de grond liggen. Zou je wat doen?

• Ja, ik klop/bel aan
  • Ja, ik bel de hulpdiensten
  • Ik ga verder maar ga later nog een keer checken
  • Nee, ik doe niks

0 stemmers

Ik heb altijd nog de hoop dat als ik in m’n woonkamer instort, iemand me in ieder geval wel ziet hahah. Maar hoe groot is de kans dat iemand dan ook daadwerkrlijk iets doet

5 likes

Ik zou dan eerst goed kijken en dan wel op actie overgaan als het er eng uit blijft zien

22 likes

Maar dat geldt ook voor mensen die wel met anderen samenleven toch
Ik bedoel van mijn huisgenoten is de laatste vanmorgen om 9 uur vertrokken dus als ik om half tien van de trap val en verkeerd terecht kom is het echt wel te laat als de eerste om vier uur weer thuis komt

1 like

Ja dat is zo! Maar goed dan weet je in ieder geval dat er íemand komt. Als het dan niet levensbedreigend is, heb je daar nog wel iets aan

3 likes