Weet je wie dit is?
- Bolle Jos
- Wesley
- Omar Sharif
- Ligt eraan, ben ik in Sierra Leone in dit hypothetische scenario?
0 stemmers
Weet je wie dit is?
0 stemmers
Ja zover kom ik ook, maar het vereist speurwerk om de onderbouwing te vinden op de beschuldigingen die in mijn (activistische) netwerk rondgaan. Er zouden dus dingen staan op de blueskytijdlijn van de eerst genoemde namen maar ik heb in mijn beperkte scroll sessie niks mega stuitends gevonden behalve dat hij iets van sympathie voor israel heeft. Maargoed ik heb geen tijd om uren te gaan pluizen, sorry.
Bij welke bedrijven koop je geen producten meer vanwege (on)ethische redenen?
0 stemmers
Shein en Temu heb ik sowieso nooit iets gekocht en ook niet van plan. En wat is er mis met Lidl trouwens? Ik doe daar 90% van mijn boodschappen, alleen de dingen die ze er niet hebben haal ik bij een andere supermarkt…
Moet zeggen dat ik geen coca cola meer koop in de winkel ofzo maar als ik ergens buiten de deur ben en dat is wat ze hebben drink ik t wel dus das een beetje halfbakken
De eigenaar doet enorm grote investeringen in Israël en is zionist. Dus elke euro die je daar besteedt is er een teveel wat mij betreft.
Vergeet jij vaak dat je iets boycott?
0 stemmers
Zit Israel hier achter dat deze poll 1 minuut geleden gemaakt is, maar 19 uur geleden gesloten…!!!
Hahahah er ging iets mis met dat ik ergens op klikte
En met ik bedoel ik, Benjamin Nethanyahu
Ik vind het ergens zo grappig dat hij zich verbergt in Sierra Leone omdat ie als enige witte man echt op al die foto’s en filmpjes zo mega opvalt.
Disclaimer: ja ik snap dat je verbergen in dit geval meer behelst dan je fysiek verbergen en dat daarvoor wellicht gunstige omstandigheden zijn in Sierra Leone. Maar het gaat me echt om die foto’s en filmpjes die circuleren met een onderschrift in de trant van: ‘Bolle Jos verbergt zich in Sierra Leone’ en dat ie dan als witte man echt zo in your face is.
ik volg zelf gewoon de officiële lijst van bds maar temu en shein koop ik sws niets
Wil jij naar Kaapstad?
0 stemmers
Stel een collectant komt aan je deur en je kunt enkel digitaal doneren.
0 stemmers
Als het met een tikkie is, ja. Als het een abonnement is laat ik ze niet eens uitpraten en wens ik ze een fijne avond.
Volgens mij zijn er al genoeg witte Nederlanders al in Kaapstad en geheel zuid Afrika geweest.
Is ongeveer hetzelfde als witte Engelsen naar India gaan
Juist chill met QR codes. Heb bijna geen cash in huis.
Ja, er stond er hier net een voor de deur en ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn moeder sowieso er al niet op vertrouw dat zij de gevaren van het ‘’ digitale tijdperk ‘’ goed genoeg kent. En ik daarbovenop zelf enorm wantrouwend ben als het om zulke dingen betreft. Maar ik kon volgen dat zij ook een éénmalige donatie wilde doen, terwijl ik vanuit de andere kant ook het idee kreeg dat het een misleidende ja het is eenmalig (maar enkel als je de mail van ons doorneemt en daarin de stappen onderneemt om de doorlopende machtiging in te trekken maar dat vertel ik niet even duidelijk) was
Dus ik viel haar in de reden en ze heeft het uiteindelijk niet gedaan, alleen voelde me wel een beetje lullig over of ik niet wat té wantrouwend was.
Hoe werkt dat dan precies? Want ik zie ook vaak dat de politie waarschuwt voor QR-codes, omdat deze je naar phishing-sites kunnen leiden.
Ja dat soort dingen zijn eigenlijk altijd een abonnement. Ik laatst een oude man met een collectebus van de hersenstichting. De man smeekte me bijna zijn qr code te gebruiken want “de bus was te zwaar van alle stuivers” ![]()